Man schiet snel uit zijn slof maar ik heb het gedaan, help:(

Discussie in 'De lounge' gestart door 1986CHANTAL, 30 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dank voor je reactie.

hij mag zeker balen van een stuk glas en mag dat ook gerust benoemen of zeggen dat ik een drol of kluns ben. Maar dat hij zo diep zucht en een godverdomme er op een toon achteraan zegt alsof ik iets vreselijks gedaan heb voel ik me heel erg klein.
    Als hij het anders had gebracht had ik me zeker niet zo rot gevoeld.

Het is zo dat het (bijna) altijd zo gaat met dingen waar hij het niet mee eens is of als ik iets fout doe. Hij is gelijk zo neerbuigend en boos en dat is wat ik echt niet fijn vind..

2. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Precies wat jij zegt vind ik ook!

Nog tips hoe hij dat kan leren?;)
    Hij vindt nml dat het aan mij ligt en dat ik snel gepikeerd ben terwijl ik zeker weet dat hij degene is die ‘fout’ zit

3. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dank voor alle reacties. Het lastige is dat ik zo moeilijk met hem kan praten over dit soort dingen. Als ik aangeef dat ik me er rot bij voel of er verdrietig van wordt zegt hij vaak ‘nou ik zeg wel niks meer’ en als hij dan later weer iets zegt over iets gelijk ‘o nee ik mag natuurlijk niks zeggen’ echt heel erg kinderachtig.. Weet gewoon niet hoe ik dit moet aanpakken. Heb vaak gedacht om er maar gewoon niet op in te gaan en het luchtig te houden er een grapje over te maken oid. Maar ik wil niet over me heen laten lopen

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.139
    113
    Tja, dat is het lastige. Wat hier in elk geval niet hielp is boos worden op hetzelfde moment (wel geprobeerd uiteraard, heb een tamelijk kort lontje). Als zoiets nu gebeurt probeer ik rustig te blijven, zeg ik heel duidelijk dat ik zo'n opmerking niet accepteer en dat ie weer tegen me kan praten als hij normaal kan doen. Kan hij even afkoelen.
    Maar een gvd omdat je een glas omgooit, is niet nodig.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

Positief sturen werkt het beste in mijn beleving.

Geen idee hoe goed je engels is.

https://m.youtube.com/playlist?list=PLkSA6lK4Izk0iS-2xcDdGF-yfVwSOwzaw

Allemaal heel logisch wat hij verteld. Maar dit werkt in elk geval in mijn relatie vaak wel.

Attent zijn voor elkaar is naast vertrouwen een van de belangrijkste aspecten in een relatie.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    #26 GroeneBomen, 30 sep 2019
    Laatst bewerkt: 30 sep 2019
    Ik zou zeggen, even gezellig een avond oppas regelen en samen wat leuks doen. Blijkbaar moeten jullie beide even ontspannen buitenshuis ;)

Ik snap zijn reactie en dat het er knullig uit kwam, snap ik ook dat jij dat niet leuk vind maar het overkomt ons allemaal dat we ff stevig balen omdat partner wat te makkelijk is en de boel daardoor stuk gaat of laatst bij ons de was werd verpest en dat je dan niet subtiel reageert. En de 1 vloekt dan een keer stevig, de ander moppert en weer een ander herinnert zn zn partner er een dag later weer aan (ik ik ik! Ik moest zo nodig zeggen een dag later: ik wou graag dit shirt aan doen, maar ja... Jij moest zo nodig alle was bij elkaar gooien).

Als hij zich zo gedraagt, gewoon lekker negeren of scherpe opmerking terug maken en klaar. Hebben jullie beide de frustratie eruit ;) geen ja en amen, gewoon zeggen: ach, ik dacht dat scheelt mij weer afwas omdat jij het toch niet doet ;) of zoals mijn man tegen mij zei toen ik zijn fout weer ter sprake bracht: ach wat erg.... gelukkig heb je ook helemaal niets in de kledingkast hangen he?
    Nou ook klaar haha

Ik ben in dit soort dingen heel nuchter, kunnen dan ff flink op elkaar mopperen en dan klaar. Ik zie het bij mijn ouders, vriendinnen en ook bij andere gezinsleden en denk dan; goh we zijn toch allemaal mensen. Voelt ook heerlijk om dan ff te klagen bij bv vriendin hihi

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    #27 GroeneBomen, 30 sep 2019
    Laatst bewerkt: 30 sep 2019
    'lekker rustig als je niets zegt, heb je alle ruimte om je handen te laten wapperen'

Ik maak van zijn probleem, niet mijn probleem. Door er serieus op in te gaan, bevestig je alleen maar zijn gedrag. Bij mijn kind doe ik het al niet, bij mijn man al helemaal niet.

Als mijn zoon zegt: nou, dan mag jij lekker niet in mijn bed liggen, om een reactie uit te lokken, dan zeg ik ook: prima, maar niet piepen dat je niet alleen kan slapen ;)
    Oftewel, het is echt niet mijn probleem dat ik niet in zijn bed mag liggen. Nou de uitdaging was snel klaar haha
    (En nee t is niet uniek mensen bewust dit soort dingen doen om opzettelijk een reactie uit te lokken, omdat ze weten dat hun moeder/broer/vriend/ nou eenmaal hapt)

8. DQueen

DQueen Niet meer actief

#28 DQueen, 30 sep 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2019
    Die van mij heeft ook een handje van zuchten, hoofd schudden of mopperen als ik per ongeluk wat sloop of omgooi. Mijn reactie is eigenlijk 9 vd 10 x dat hij het dan lekker zelf moet doen als hij alles beter kan/weet. Meestal dimt hij dan meteen wel weer in.

Marbloempje, Lana1986, Shay25 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina