Man schopt dief (16) bewusteloos

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Jel, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aloe

Aloe Niet meer actief

Dat je die gastjes op een verantwoordelijke manier in elkaar trapt vind ik persoonlijk geen probleen.

Tegen het hoofd vind ik dan weer niet goed.

Gister hier, in een extreem rustige en nette wijk, inens een groep van 15 gastjes die mijn buurjongen aan het bedreigen waren. Blijkt dat ze hem 2 weken terugtijdens het uitgaan in elkaar hebben getrapt waarschijnlijk omdt hij rood is. Gelukkig was buurjongen met een groepje vrienden thuis en niet alleen want zijn ouders zijn op vakantie. Een gastje stond met een baksteen in de hand klaar om door de ruit te mikken.

Ik word dan dus ech pissig he en was in staat om naar buiten te gaan met mijn honkbalknuppel. Er waren echter een paar dingen die mij tegenhielden namelijk.......ik wil niet dat ze weten waar ik woon want dat is mijn veilige haven en vooral dat van mijn kids, ik ben hoogzwanger, ik was geheel naakt en ook niet onbelangrijk..ik heb helemaal geen honkbalknuppel :)

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Oh jongen, dat was me een krantenartikel geworden " hoogzwangere, naakte vrouw ramt puber in elkaar met honkbalknuppel"

3. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Tja... Hij zou misschien niet met opzet iemand bewusteloos hebben willen slaan.. maar daar in tegen gewoon met je gore poten van andermans spullen afblijven... Ik weet niet wat ik zou doen in zo'n geval, iedereen zegt wel tegen houden maar voor 't zelfde geld word ik zo kwaad en geef ik ook klappen...

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hij heeft niet geslagen... Geschopt!

5. Aloe

Aloe Niet meer actief

Whahahaha nou idd.:)

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Volgende keer foto maken of video met je camera in de vensterbank. En de politie bellen. Mocht er wat gebeuren, dan heb je in elk geval beelden, die je buurjongen kunnen helpen.

En wat betreft die discussie van 'je mag niet filmen...', dat is onzin. Die video zou niet gebruikt kunnen worden in de rechtszaak, maar wel om te helpen die lui op te sporen.

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nee ik kan de man niet begrijpen
    dat je hem tegenhoud oke maar tegen het hoofd schoppen? is die helemaal gek geworden?
    hoe zou hij het vinden als zijn zoon tegen het hoofd geschopt word en bewusteloos raakt ?

ik vind het schandalig zeker voor een 38jarige

8. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik heb van een paar gastjes het signalement doorgegeven idd.
    Heb de pol gebeld Ben alleen vergeten opname te maken.
    Nou ja wie weet vanavond. Ik hoop het niet.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ajoh, zou ik ook hebben, hoor! Achteraf denken van: Shit, had ik maar een foto/opname gemaakt! :D

10. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Die man verdiend een lintje. Je hebt gewoon van iemand anders zijn spullen af te blijven en als je dat niet doet kan je verwachten dat de eigenaar het weer terug haalt.
    Het slachtoffer wordt in dit geval weer de dader (wat veel te vaak gebeurt)

11. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ja stom is dat altijd he.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja en de dader wordt slachtoffer, maar dat vergeten de mensen vaak. Het is een KIND van 16, hè? Er zijn genoeg pubers die foute dingen hebben gedaan in hun jeugd. De meesten groeien daar overheen en beteren hun leven. Ze worden goed functionerende mensen in de maatschappij. Maar als iemand ze lam trapt, of ze lopen hersenbeschadiging op of erger, dan moeten ze de hele leven boeten voor die ene foute keuze die ze gemaakt hebben. Een gevangenisstraf is minder erg...

13. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Ik heb zelf dit soort dingen ook gedaan erg genoeg en ze hadden mij ook wel eens een flinke lel mogen geven. Ik denk dat ik het meteen afgeleerd had.

Overigens had die man dat joch beter verantwoord in elkaar kunnen schoppen want als die jongen een hersenbeschadiging heeft vind ik het weer een ander verhaal.

14. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Baldadigheid versus kattenkwaad. Kan het onder beiden niet typeren.

Ik ben ook baldadig geweest en heb ook flink wat kattenkwaad uitgehaald. En in een groepje voel je je sterk, maar ik voelde altijd wel een grens en er was altijd wel een oplettende buur of ouder, die er dan werk van maakte. Of er was er altijd eentje in het groepje, waaronder ik, die duidelijk maakte; Gij doet een ander niet aan, wat gij ook niet zou willen. En je hebt respect voor ouderen en volwassenen!

Dit soort type jongeren zijn compleet losgeslagen. Met pedagogisch gelul en gestraf kom je er dan niet hoor. Dus aantikken en zeggen, geef terug en niet meer doen he, had in dezer niet geholpen.

15. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Het geweld dat de man heeft gebruikt was buitenproportioneel. Hij had beter moeten weten voor iemand van 38 jaar.
    Natuurlijk had de jongen met zijn fikken van andermans spullen af moeten blijven, maar de straf moet wel proportioneel zijn. Pubers zijn zich vaak nog niet bewust van het effect van hun daden. Ze moeten wel de gelegendheid krijgen om die ontwikkeling door te maken en een schop tegen het hoofd draagt daar zeker niet aan bij.
    Hoewel diefstal en baldadigheid natuurlijk nooit goed te praten is, het maakt ze nog niet tot slechte mensen die niet meer te redden zijn. Er zijn ook kinderen die met wapens op zak lopen en geweld plegen jegens andere mensen, dat is nog veel verontrustender. Het ging hier nota bene om een lullige bidon.

16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.903
    5.225
    113
    Home
    je moet gewoon van een ander zijn spullen afblijven dan kan je dit verwachten.

17. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Ik denk niet dat deze jongen verwacht had tegen het hoofd geschopt te worden. Dat is dus precies wat een puber niet kan inschatten.

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ja als ze nou net als vroeger gewoon een flinke oorvijg (en tik) mochten uitdelen bij hun eigen kids en andere kids die zoiets doen dan was het sneller geregeld, vroeger als je zoiets deed kreeg je ook een flinke tets voor je harses van iemand (die je verder niet kent ofzo) dus op zich vind ik het idee niet erg.

MAAR echt tegen hoofd schoppen is misschien wat "too much" dan moet je wel bedenken dat het in principe nog een kind is...

19. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.903
    5.225
    113
    Home
    dan had ie maar met zijn poten van een ander zijn spullen af moeten blijven!
    en 16 jaar hou toch op niet iedereen blijft zo lief als je het niet kan laten iets van een ander te jatten.

20. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Je mist dus het hele punt...

Deel Deze Pagina