Wanneer weet je dat je klaar bent voor een volgend kindje?

Discussion in 'Na de bevalling' started by mappel, Sep 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Voordat ik zwanger werd van mijn dochter had Ik het zo mooi uitgedacht...4 kindjes allemaal 1,5 jaar leeftijdsverschil.

Ik heb een perfecte zwangerschap gehad en een hele mooie bevalling. Ik zou het liefst direct weer zwanger worden.

Echter ik vind het mama zijn zwaar. Onze dochter van 8 maanden wordt nog minimaal 3 x wakker snachts, overdag slaapt ze weinig en ze Wil continu vermaakt worden. Ze is heel lief en vrolijk, maar vraagt enorm veel aandacht.

Zwanger worden zie ik nu niet zitten en zoals ik er nu in sta nooit meer, ik ben zo vreselijk moe.

Maar dan heb ik een new born baby vast en dan smelt mijn hart.

Ik merk dat ik ook steeds vaker op dit forum zit en zwangere vrouwen weer enorm mooi vind. Maar wanneer ben je er dan klaar voor?

2. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

Feb 22, 2008
    1,253
    24
    38
    Direct na de bevalling? :D

Tussen mijn eerste en tweede kindje zit 18 maanden en tussen de tweede en de derde 21 maanden. Nooit meer anticonceptie gebruikt na de eerste twee bevallingen...

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Ik lees even mee... De ene week zie ik het zitten, de andere week weer niet :)

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Mijn moppie is ook 8 maanden en ik begrijp wel dat je erover gaat nadenken :) Ik mag nog niet aan een tweede beginnen van het ziekenhuis ivm complicaties. Maar ik moet er ook nog niet aan denken. Ik wil mijn dochter ook alle aandacht kunnen geven en met een tweede gaat dat gewoon niet. Nee hoor, eerst dit wondertje lekker verwennen en dan zien we later wel weer :) Ook hecht ik toch wel aan een stukje vrijheid en tijd voor mezelf en mijn werk, man en vrienden. Tja, met een tweede beperk je jezelf ook wel wat vind ik. Al moet iedereen lekker doen waar ie blij van wordt :D

5. gusto

gusto Niet meer actief

Ik wilde ook graag de kinderen snel achter elkaar. Was na 5 maanden zwanger van de tweede. Ik heb me niet echt afgevraagd of ik er klaar voor was, ben gewoon niet aan de pil gegaan en had gewoon zoiets van ; ik zie het wel. Ze worden uiteindelijk wel groot :D

Het eerste jaar is gewoon het lastigst en minst leuk, vind ik. Na een jaar wordt het zoveel makkelijker. En ja, soms moet ik er wel 6 x per nacht uit voor beiden, meestal niet. Maar ik ben het gewend en vind het vooral heel erg gezellig. Ze kunnen echt al zo leuk samen spelen.

Met zoontje gaat het sinds een maandje echt super, het baby is er af, kruipt, loopt, kan veel zelf. Vermaakt zich goed en is erg gemakkelijk. Dochter gaat elke ochtend naar een peuterspeelzaaltje. Had toevallig pas geleden zoiets van, ik kan er wel weer eentje bij hebben :D

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik was wel ff blij dat die hele aanhankelijke periode voorbij was/is.. Maar ja je hebt ook genoeg hele lieve rustige baby's dus wie weet. (Alleen nooit bij mij :()

7. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

Jun 18, 2012
    2,560
    0
    36
    Noord-Holland
    je neemt me de woorden uit de mond :D

8. Lovess

Lovess Actief lid

Apr 28, 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij verschilt het ook per week ;) maar ik denk pas als je er écht helemaal klaar voor bent dan voel je dat wel en zal er geen twijfel meer zijn.. (hoop ik dus :D)

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik weet niet of je echt ooit zeker kan zijn of je er klaar voor bent. Ik wist het in elk geval niet echt zeker toen we begonnen met proberen. Echter van de eerste x raak dus moest er wel aan wennen... Nu vraag ik me niet af of het allemaal wel gaat lukken want dat zal wel. Maar eerder hoe ik mijn zoontje alle aandacht kan blijven geven die hij verdient... Want zo een baby'tje slokt veel tijd en energie.
    Anderzijds zie ik bij vriendinnen dat met weinig leeftijdsverschil ze echt met elkaar spelen etc. Hier zal er een verschil zijn van 20 maanden.

10. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik was wel zeker, maar dochter was toen al bijna 2 jaar oud. Daarvoor moest ik er echt niet aan denken.

11. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Wij hadden hier juist andersom.. Wij wilde graag ruim 2 jaar tussen de kindjes. Maar ik merk aan mezelf, dat ik alle babytjes weer leuk vind en weer meer gaan lezen over zwangerschappen..
    Dus ik denk wel dat ik er wel weer klaar voor ben. (mijn dochter is 11 maanden)

Ik denk dat je vanzelf wel weer het gevoel krijgt dat je er klaar voor bent. Je had toch ook het gevoel dat je klaar was voor een eerste kindje, ik denk dat dit gevoel hetzelfde is!

12. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

Oct 8, 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    'k moet altijd een beetje lachen als mensen zo'n mooie levensplanning hebben, maar dat is off-topic. Als je nog zo moe ben zou ik nog lekker even wachten. Verder herken ik je wel je vraag wanneer ben je klaar voor een volgend kindje..? Lastig. In mijn ogen niet als je zwangere vrouwen mooi vindt en kleine baby's lief vindt. Kindjes zijn maar 2 maanden echt klein en na 9 maanden wil je die mooie zwangere buik weer zo plat mogelijk ;). Maar goed een kinderwens voelt voor iedereen anders.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Als de voordelen de overhand krijgen op de nadelen.

Ik denk dat jezelf inmiddels ook wel doorhebt dat de praktijk heel anders kan uitpakken dan de theorie. :)

Hier voelde ik (en mijn vriend, niet geheel onbelangrijk in dit verhaal:p) me weer klaar voor nog een kindje toen ons zoontje 14 maanden was. Tot een maand voordat we gingen proberen nog niet echt eens over nog een kindje gedacht.
    Ik heb ook nooit echt een planning gehad, misschien dat dat scheelt. Probeer dat los te laten en meer te kijken naar wat je wil/voelt. Dan weet je het op een gegeven moment gewoon. :)

19Summer87 likes this.
  14. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Geen idee, maar hebben hier altijd gezegd dat we echt eerst tijd en aandacht voor ons meisje willen hebben. Ik denk dat we volgend jaar er wel weer open voor staan, maar voorlopig nog even alle aandacht naar haar.

Share This Page