Ik slaap dan wel niet op de bank maar ik ga meestal wel rond 20:30u naar bed. Mijn man vindt dit ook vervelend maar ik ben dan gewoon zo moe en heb een hoop rust nodig na een dag. Mijn zwager werkt zich een slag in de ronte en kan overal in slaap vallen. Omdat mijn man het zo vervelend vindt probeer ik weleens een avond wakker te blijven maar dit gaat met moeite.
Dit herken ik. Op dit moment kost mijn baan ook enorm veel energie. Zoveel dat ik de weken aftel tot de zomer vakantie en zelfs getwijfeld heb of ik wel door moet gaan. Ik ben zo vreselijk moe, dat ik elke avond, ook in het weekend om 21.30 uur gewoon op ben. Vindt mijn man ook niet leuk. En dan doe ik heus wel mijn best om voor hem wakker te blijven. Zodat we samen ook nog iets leuks kunnen doen. Maar voor hem is tegen 23 uur naar bed, kinderbedtijd en voor mij is 23 uur midden in de nacht... Misschien is jouw man ook wel zo moe van zijn werk? Heeft hij het druk? Heeft hij andere zorgen? Ik geloof niet dat er medisch iets met mij aan de hand is, ik denk dat ik zo moe ben vanwege mijn werk namelijk.
Het lijkt er ook op dat het een soort gewoonte is geworden. Het lichaam wordt nu automatisch elke dag rond die tijd in slaap stand gezet. Hij zal het patroon moeten door breken denk ik. Ik zou het ook niet leuk vinden elke dag. Af en toe is natuurlijk niet erg... Ga eens wat anders doen s avonds. Bv een ouderwets spelletje
Sinds hoelang is dit slapen op de bank aan de gang? Mijn man heeft het ook gedurende een aantal weken gehad. Druk op werk, winter, slecht slapen 's nachts. Heeft zelf het ritme moeten doorbreken, het werd nl een gewoonte.
Wat voor werk doet je man? En zijn het wisselende diensten? Mijn man is bakker en heeft wisselende diensten, en valt soms ook 's avonds in slaap op de bank. De laatste paar maanden steeds vaker. Hij wijdt het ook aan zijn leeftijd en de wisselende diensten dat breekt je op latere leeftijd wel op.
Poeh dat lijkt mij niet helemaal goed... ik ga af en toe nu ik zwanger ben om half 9 naar bed maar zelfs dat is maar 1X per 2 weken ofzo... wij gaan wel altijd rond 10 uur naar bed maar man gaat ook om half 6 eruit... ik zelf om 7 uur... Idd dat slapen binnen 5 min ken ik wel... ik doe er helaas meestal wel een uur over...
Man valt meestal tegen 22 uur in slaap op de bank en gaat dan 22.30/23 uur naar bed, moet er dan 04 uur weer uit...wat jou man doet zou ik ook niet waarderen. Wij beginnen de avond aan de grote tafel, op de bank tv kijken is vaak een trigger om in slaap te vallen...dus de bank misschien even vermijden of gaat ie echt bewust op de bank liggen om te slapen?!?
Slaapt hij 's nachts wel goed? Mijn vriend dus niet en slaapt ook regelmatig op de bank. Blijkt een enorm vitamine D tekort te hebben waar dit dus het gevolg van kan zijn.
Ik zou het ook niet leuk vinden, maar zou me er ook wel zorgen om maken. Wij slapen nooit op de bank. Gaan wel op tijd naar bed, omdat man vroeg op moet.
Mijn vriend gaat om 21.30 naar bed en is ook altijd moe, kan bij alles en iedereen in slaap vallen, ook tijdens langere afstanden met rijden maar dan zit ik er naast gelukkig . Staat doordeweeks 05.00 op maar na zoveel bloed testen niks gevonden hoor...
Beide doen wij een powernapje op de bank. Als mijn man onze zoon in bad en bed doet, doe ik een dutje op de bank. En rond een uur of half 9 duikt mijn man even de bank op en doet hij een powernapje.
Mijn mannetje slaapt ook regelmatig savonds op de bank. Niet elke dag en ook geen hele uren. Maar vaak van 7 tot 8 ofzo. Ik vind dit ook niet zo erg en ook niet zo gek. Hij werkt namelijk elke dag van 4.45 to 16.00. Snel slapen kan hij ook. Ik.ben er meer jaloers op dan dat ik er last van heb. Ik slaap namelijk vreselijk slecht haha
@ TS, Waarom gaat hij niet gewoon vroeger naar bed? Drinkt hij koffie ? Misschien is het een optie om een bakkie na het eten te drinken. Ik kak ook altijd in na het eten, misschien je man ook wel ?
mijn man slaapt door de weeks ook altijd savonds op de bank zo dra de kids in bedje liggen en word dan pas wakker als ik naar bed ga en soms ook op zaterdag als hij dan gewerkt heeft. ik heb er geen problemen mee. hij werkt heel hard dus ik snap dat hij moe is en de een heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan de ander en zo kan ik lekker kijken waar ik zin in heb
Uhmm in je beschrijving herken ik eerder mezelf. Helemaal nu tijdens de zwangerschap. Ik hoop altijd dat mijn vriend mij niet saai vindt.. Wil zo graag alles doen en fit en actief zijn maar helaas dat lukt momenteel even niet.
Hij gaat 6 uur naar zijn werk .. Ik sta een half uurba hem op en is vaak 16:30 of 17:30 thuis.. Geen wisselende diensten ofzo .. Ik denk zelf dat het een gewoonte is geworden en daar moet hij wat aan doen.. Al denk ik niet dat hij er wat aan gaat doen.. Hij gaat wel naar de huisarts om het te testen ofzo ... Ik heb gewoon duidelijk gemaakt dat ik hier zeker niet gelukkig van word.. Hebben we een gesprek ga ik naar de wc kom ik terug ligt hij te slapen .. Ja daar erger ik me vreselijk aan .. Avond is het enigste moment dat we samen kunnen zijn.. Verder zijn altijd onze kids erbij.. Niet erg maar dan kom je uiteindelijk ook in een sleur van werken kinderen verzorgen huishouden slapen.. Waar blijf je dan als man en vrouw.. Ff geen papa en mama.. Maar dat geen mama zijn doe ik in m'n eentje en moet ik nog 100x naar boven lopen omdat zoonlief erg benauwd is en steeds in paniek ofzo raak .. Hij gaat niet want hij hoort zoonlief niet omdat hij slaap 😞 ik werk niet (heb webshop ) maar ben wel de hele dah druk met 4 kids naar school ophalen van school zwemles voetbal huishouden en dan de webshop bestellingen enzo .. Ik vind het best knap dat sommige vrouwen of mannen het niet erg vinden dat partner elke avond alleen maar slaapt .. Zwangere zijn uitzonderingen😊 dan mag het .. Ik sliep en slaap echt nooit op de bank ...
Zaterdag zegt vriend 'schat zullen we film kijken' hij op Netflix kijken.. Uiteindelijk kijk ik in m'n eentje de film .. Nee vind dat zeker niet gezellig en irriteer me er zo erg aan., vind het knap dat je het 'goed'vind .. Na het werk en kinderen ben ik er ook nog ... Zo denk ik dan..