Ik kreeg net een linkje doorgestuurd van een petitie en ik ben echt heel erg geschrokken van deze zieke geesten... Weet iemand hier meer over?! Julien Blanc en zijn Amerikaanse bedrijf RSD (Real Social Dynamics) noemen zichzelf "dating coaches", maar in werkelijkheid zetten zij in hun lezingen en peperdure "bootcamps" mannen over de hele wereld aan tot seksueel geweld tegen vrouwen. Op 4-6 december komt RSD weer naar Amsterdam. Voorbeelden van de "versiertrucs" van RSD? Oprichter Owen Cook beschrijft in een instructievideo lachend hoe hij een vrouw verkracht. Julien Blanc leert mannen om vrouwen bij de keel te grijpen en verspreidt video's waarin hij dit voordoet onder de hashtag #ChokingGirlsAroundtheWorld. Op Instagram postte hij een diagram over de cyclus van geweld tegen vrouwen met de opmerking dat het "net zo goed een checklist zou kunnen zijn". Julien Blancs methoden zijn niet alleen seksistisch, maar ook racistisch. In één video zegt hij: "Als blanke man in Tokio kun je doen wat je wilt: ik hobbel gewoon over straat, grijp gewoon meisjes bij hun hoofd vast, en gewoon zo, hoofd, pffft op de pik." This Guy Teaches Men How To Sexually Assault Women, Now He’s Getting A Lesson In Karma | Addicting Info Kortom, veel van de adviezen van RSD zetten aan tot het plegen van seksuele misdrijven en deze "dating coaches" zijn een gevaar voor de openbare orde. RSD-coach Todd Valentine geeft op 4-6 december een bootcamp in Amsterdam. Ook volgend jaar staan op 23-25 januari, 12-14 maart en 30 april t/m 2 mei RSD-bootcamps in Amsterdam gepland. Teken deze petitie om minister Opstelten en burgemeester Van der Laan te vragen om NEE te zeggen tegen Julien Blanc en RSD. Wij verzoeken de minister van Justitie: - de activiteiten van RSD in Nederland te verbieden - Julien Blanc, Todd Valentine en andere RSD-coaches de toegang tot Nederland te ontzeggen. Wij verzoeken de burgemeester van Amsterdam: - hotels en vergaderfaciliteiten in Amsterdam op te roepen om reserveringen voor evenementen van RSD te annuleren / weigeren - het publiek te informeren over de praktijken van RSD en (vroegere) slachtoffers aan te sporen contact op te nemen met de politie, zodat de schuldigen kunnen worden vervolgd. Achtergrond: Nadat Jennifer Li begin november een petitie op touw zette om een lezing van Julien Blanc in Australië tegen te houden, kwam er via de sociale media een campagne op gang die zich al snel over de hele wereld verspreidde. Blanc werd Australië uitgezet en ook Brazilië heeft hem ongewenst verklaard. Inmiddels lopen er petities om Julien Blanc en RSD uit Japan, Korea, Singapore, het Verenigd Koninkrijk, Brazilië, Canada, Duitsland en Argentinië te weren. https://secure.avaaz.org/nl/petition/Minister_Opstelten_en_burgemeester_Van_der_Laan_Zeg_NEE_tegen_Julien_Blanc_en_RSD/?sRmbIib
Was gisteren of eergisteren ook op het nieuws. In verschillende landen mag hij al niet meer binnenkomen. En terecht! Engerd.
Wij kijken bijna geen televisie op het moment, dus ik hoor er nu net voor het eerst over. Schrik me echt kapot hiervan
Ik wilde gelijk petitie tekenen maar ben er dan toch gelijk huiverig voor dat ik mij aan moet melden via FB. Wat een zieke mensen!
Oh, toen ik de melding van FB weg klikte kon ik mijn naam en land invoeren waardoor ik toch nog heb kunnen tekenen zonder FB!
Is deze gast dan nog nooit opgepakt vanwege misbruik of verkrachting? Ik kwam dit artikel tegen van de Daily Mail. Een journalist heeft ook meegedaan aan de bootcamp van Blanc. Het is wel een leuk stukje om te lezen. Pick-up artist Julien Blanc charges men $3,000 to learn his secret tricks | Daily Mail Online
Dit moet toch gewoon direct verboden worden in ons land (of welk land dan ook!) Dat wij nog eerst moeite moeten doen met een petitie (en überhaupt of het helpt), snap ik niet. Dat Nederland het toelaat dat hij een Bootcamp mag houden, vind ik al niet kunnen. Die man dient direct opgepakt en in een gevangenis geplaatst te worden, naar alles wat hij met vrouwen heeft gedaan en wat hij predikt, bah....
Wat een engerd. Wat nog enger is, is dat er kennelijk zieke geesten zijn die geïnteresseerd zijn in het bijwonen van zo'n lezing/workshop/bootcamp... Ja dat vind ik enger, want die zijn anoniem en zou bij wijze van spreke je buurman kunnen zijn.