Dag dames, Ik hou nogal van het experimenteren met voeding en het leren van "nieuwe technieken" en ben op het moment dan ook heel ongeduldig aan het wachten tot wanneer mijn slowjuicer aankomt! Ik ben gegaan voor de Princess VitaPure 202041 Slowjuicer. Volgens mij een van de goedkoopste modellen maar met een hoop positieve recenties! Iemand ervaring? Nu ben ik wat op internet aan het rondzoeken maar het aanbod van recepten valt me een beetje tegen. Hebben jullie ergens een site die een receptenbundel aanbiedt? Of die zich enkel bezighoudt met juicen en eens om de zoveel dagen een nieuw recept post? Of kunnen jullie eerder een goed, uitgebreid boek voorstellen? Is het ook zo dat je aan bepaalde smaken moet wennen of vond je de sapjes meteen lekker? Ook zou ik graag enkele dagen voorop gaan juicen en bijvoorbeeld per 2 dagen hetzelfde sapje maken. Dit met 2 redenen: de afwas en het opwerken van fruit en groenten in grotere hoeveelheden (bv een zak spinazie). Tot hoeveel dagen max raden jullie aan om vooruit te werken? Of hebben jullie zelfs al eens ingevroren? Veranderd dit iets aan de smaak? Tot slot zou ik graag nog weten waar je je sapjes in bewaard. Ik zou ze graag meenemen naar mijn werk om rond 10u tijdens de pauze te drinken of bv in de wagen (of is het toch echt aangeraden om dit op nuchtere maag te doen?) Zelf had ik gedacht aan soort van glazen weck potten met schroefdeksel? Wat denken/ gebruiken jullie. Dus: -Heb ik een degelijke slowjuicer uitgekozen? Natuurlijk rekening houdend met de relatief goedkoop kostprijs (ong 95). -Advies waar recepten te vinden of zelf aanraders? -Vooruit juicen ja/neen en hoelang vooruit? -Waar in bewaren? Alvast bedankt voor de informatie! En ik wacht ongeduldig tot de deurbel gaat. Groetjes, Kluns
De smaak combi's met groenten en kruiden erin ( Bv spinazie, bleek selderij, gember ) moet je wel even aan wennen ja, sinaasappel met appel lust bijna iedereen wel. Vooruit juicen doe ik nooit, maar na de eerste enthousiasme gebruik ik hem nu bijna nooit meer eigenlijk.
Ik gebruik hem elke dag omdat ik ontbijt met een sapje. Verder gebruik ik hem 1 a 2 keer per week om een sapje voor de kinderen te maken. Vooruit maken doe ik niet, volgens mij is dat niet bevordelijk voor de vitamines. Meenemen doe ik in een leeg waterflesje. Vind van die wreckpotten echt zo'n lelijke/onhandige hype. Dus die gebruik ik niet. Ik heb een boekje met recepten bij m'n juicer gekregen, zal straks eens kijken hoe het heet.
Je hebt van die bekers met rietje en een fop, die zie je nu veel. Zou zoiets doen of zo'n beker met dop wat je nu veel ziet voor hete dranken in de auto. Kijk eens bij xenos daar is genoeg wat betreft bekers. Wat ik zelf fijn vind is een Dopper, daar kan je ook de SAP in doen maar die kan gewoon in de afwasmachine. Ik maak zelf vaak smoothies met groente en fruit maar die bewaar ik hooguit 1 dag, niet langer. Verder geen antwoord op je andere vragen
Ik gebruik mijn slowjuicer elke ochtend. Terwijl de kinderen wakker worden en aankleden, heb ik de sap gemaakt en de onderdelen afgespoeld en gewassen en leg het op een doek te drogen. Bekers vullen of flesjes om mee te nemen dezelfde dag. Als ik dan thuiskom van kinderen naar school brengen zet ik de machine weer in elkaar. Hoe langer je het bewaard hoe meer vitaminen verloren gaan. Maak je een vruchtensap kun je de pulp in muffins verwerken. Of invriezen en in ze zomer met gecrunched ijs en yoghurt lekker een smoothie maken. En maak je uitsluitend sap van groenten kun je de pulp bv voor in de soep gebruiken. Recepten doe ik niet aan. Gebruik wel in elke juice gember, lekker spicy Ps wij hebben bekers van Contigo, maar elke willekeurige afsluitbare beker is prima voor in de auto!
Whoehoe! Ik heb hem binnen en mijn eerste sapje is een feit! 2 appels 1 appelsien 4 wortels 1/2 komkommer Stukje gember En njammie njammie! Denk wel dat ik de sapjes savonds ga klaarmaken want kruipt toch wel heel wat werk in.. ik denk erover na! Bedankt voor de goede tips, meer is zeker welkom!
Hier maak ik ook altijd schoon en zet het dan op een theedoek om uit te lekken. Ik ontbijt dus elke ochtend met een sapje van; 2 appels, 1 citroen en een groot stuk gember. Voor de kinderen maak ik vaak een sapje van deze; Francesca's 12 favoriete saprecepten - Francesca Kookt En de boeken die ik heb zijn Slow van Joost Duisterwinkel en Groene sapjes van Fern Green.
Veel plezier ervan!! Als je het in de ochtend perst (en wat eerder opstaat) merk je echt verschil in smaak. Met snijden, juicen en schoonmaken/spoelen van apparaat ben ik nu ongeveer 15 minuten bezig. Is te doen! Ik zet overigens niks in de vaatwasser van de juicer.
Zou er 's ochtends ook geen tijd voor hebben. Ik heb lang met de gedachte gespeeld zo'n ding te kopen tot iemand zei: ok. Dat sapje van jou, als je die vruchten en die groenten zou eten, zou je niet alleen de suikers en vitaminnen en het vocht hebben, maar ook de vezels, inclusief het volle gevoel, de betere stoelgang en de bezigheid van het kauwen, die hongerstillend werkt. Ai! So true! Dat gezegd hebbend: wortel, sinaasappel en gember is erg lekker. Spinazie, appel en framboos. Aardbei en spinazie en appel. Appel komkommer en munt. Cranberry appel en basilicum. Ik ben niet zo van de paprika, groene smaken vind ik lekkerder in sap. Maar in een cocktail kan paprika met bleekselderij best ok zijn.
Hihi, ik zit om half 7 al in de wagen richting werk! Heb vandaag sap gemaakt voor 2 dagen dus kan morgen de smaak vergelijken, hoewel ik vitamines niet kan controleren natuurlijk. Heb trouwens van de groentenpulp vegetarische balletjes gemaakt! Van smaak niet slecht maar ze vielen nogal uit elkaar.
Haha ja dan snap ik dat je geen fruit gaat snijden voordat de vogels wakker worden. Eitjes erdoor voor de balletjes?
Toevallig vandaag gelezen: Vers sap is het enige dat echte vitale energie verschaft. Daarbij gaan diverse vitamines (met name vitamine C) hard achteruit als ze met zuurstof in contact komen. Het is dus zaak om het klaargemaakte fruit niet te lang te laten staan.
Bij mij is het morgen alles door elkaar, zeg maar restjesdag! Appel, wortel, komkommer, rode paprika en gember. Maar het smaakt echt lekker! Ik kan me wel wennen aan dat sapjes drinken!
Brrrr, sapje gemaakt met selder en dat vind ik echt niet lekker? Vinden meer van jullie dat? Iets dat er wel lekker bij past of wat de smaak maskeert?