werken in zorg en zomervakantie perikelen....

Discussie in 'De lounge' gestart door cyntje78, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    om gek van te worden! Ik kan hier zo niet tegen he!?

We hebben vorige week vergadering gehad en er werd verteld dat ze er niet uitkwamen in de bouwvak vakantie. Wij zitten nl vast aan de bouwvak door mijn vriend zijn werk (week 32, 33, 34)
    Dus iedereen moest schuiven met de weken die ze hadden aangevraagd. Ik wilde dan wel schuiven naar week 33, 34 en 35. Zodat mijn vriend evt nog een week ná de bouwvak erbij kon pakken.

Zelfs dit krijgen ze nog niet rond. We missen die 3 weken tussen de 200 nogwat en 303 uur per week aan personeel!

Iedreen die ik ken is al lekker aan het boeken of heeft geboekt.... nou hier liggen de boeken over Istrië te verstoffen. Het is toch te gek voor woorden dat je niet eens 3 weken samen vakantie kunt hebben met je vriend/man whatever terwijl je het hele jaar je kapot werkt? Ik wordt hier gewoon echt verdrietig van.... ik kan er zo niet tegen!

Volgende maand weer een vergadering erover.... ik heb de neiging te gaan dreigen met ontslag als dit zo door gaat!

Pfffff dat lucht even op zeg! :oops: Nog meer dames (collega's) die in het zelfde schuitje zitten?

Groetjes Cynthia

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Jep...

Ik werk ook in de zorg en er is ook elk jaar weer gezeur over de bouwvak.. Ik zit ook gebonden hieraan..Het bedrijf waar mijn vriend werk is dan 4 weken dicht dus geen andere optie.. Afgelopen zomer hebben we wel 3 weken samen gehad.. Ik had de 2 jaren daarvoor maar 1 week samen gehad..

Het is ook belachelijk.. Kunnen andere collega's niet schuiven.. Als zij niet kunnen kun jij dat ook niet.. Het zijn ook altijd de zelfden die zich maar aan moeten passen..

Vorig jaar had een collega al geboekt zonder overleg met de planning.. Gevolg.. 1 collega had een gesplitste vakantie.. is toch te gek.. :confused:

Wij moesten trouwens in september al de zomervakantie doorgeven.. Nog niets gehoord dus het zal nog wel niet rond zijn.. :(

Hopelijk kun je toch samen met je vent op vakantie.. ;)

3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.908
    5.231
    113
    Home
    hey meid

zo herkenbaar! werk zelf in het ziekenhuis en mijn man zit nu ook vast aan die bouwvak
    dus wil ik ook die weken vrij maar met mij nog vele anderen om precies dezelfde reden :(

wij zijn in oktober al begonnen met de eerste vergadering en tot nu nog niks verder gekomen
    tijdens de vergaderingen die we hier gehad hebben zijn er al een aantal collega's die met ontslag hebben gedreigd of collega's die al doodleuk hebben geboekt in die periode! nou ik vertik het om dit jaar te schuiven nu mag een ander!

het ergste is dat je gewoon niet weet waar je aan toe bent ik wil dolgraag al gaan boeken maar eerst de vergadering van volgende week maar even afwachten

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja... het is van de zotte! Hier ook zo'n collega die niet bouwvak gebonden is maar toch bouwvak wil omdat dat de gezelligste vakantie periode is! Dan denk ik "rot op trut!" Hoezo oncollegiaal? Ik zou haast een moord plegen om maar van die bouwvak af te zijn. Iets later op vakantie scheeld zo veel ellende en geld!

Vorig jaar ook al zo'n doos die geen vakantie had doorgegeven voor de uiterlijke datum (2 maanden te laat doorgegeven) én ze had geboekt! Wat denk je? Mevrouw krijgt dus gewoon vakantie :confused:

Vorig jaar hadden we gelukkig wel 3 weken samen. Daarvoor 2 weken...
    Maar jeetje meid.... 1 week!? Dan kun je amper weg!

Ohhhhh wat zou ik maar wat graag een fatsoenlijke baan willen, met fatsoenlijk vakanties!

Groetjes Cynthia

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @Anna..... in oktober al vergaderd?
    Nou wij moesten vóór 15 okt onze aanvragen hebben ingediend. En dan zeggen ze doodleuk (vorige week) dat ze in december al wisten dat het niet ging lukken! Dus ik zei al "Oh, en daar komen jullie nu mee?" "daar gaat onze vroegboek korting!"

En zeiden ze " we hebben nog niet alle aanvragen binnen" Dus een collega riep luid " dat is dan toch niet ons probleem?"

Groetjes Cynthia

6. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik ben dus ook tot nu toe niet bouwvak / schoolvakantie gebonden en heb altijd mijn vakanties er omheen gepland voor me collega's...
    Vorig jaar kon ik echt niet anders, en dan krijg je ineens boze blikken..
    Moet zeggen dat, dat ook niet leuk is hoor..
    Want ik moet me dus altijd maar aanpassen?
    Want mensen met schoolgaande kinderen gaan ook "voor"..
    Ik blijf het dus altijd heel dubbel vinden..
    Ik wil ook wel eens weg kunnen "hoog" zomer...
    Oké het moet natuurlijk wel allemaal in overleg, en dat gebeurd bij ons dan gelukkig ook wel, er word altijd wel wat geregeld, maar toch...

7. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Hier precies hetzelfde verhaal....
    vorige week ook erover vergadering gehad...en nog niet rond!
    ik werk er al 4 jaar en heb nog nooit langer dan 10 dagen! met mijn man vakantie gehad, terwijl hij 4 weken bouwvak heeft....
    iedereen zegt altijd ieder jaar: IK HOU MIJN POOT STIJF!
    nou ik hou dit jaar mijn poot stijf!

ppff...wordt er erg boos over als ik eraan denk!

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje meiden wat verschrikkelijk! Wij zitten gelukkig niet vast aan de bouwvak dus ik heb geen idee hoe dat allemaal gaat maar zo te lezen is het een drama! Hopelijk komen jullie er allemaal uit en kunnen jullie lekker op vakantie.

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @Nannie.... als het echt niet anders kan, dan snap ik dat. Dan zal ik de laatste collega zijn waar iemand een boze blik van krijgt. Maar zij kan wel anders.... dat is het frustrerende... Ik weet gewoon dat ze het zwaar werken vind tijdens de bouwvak.... de bezetting is dat te laag. En tja... hard werken heeft ze niet uitgevonden heb ik het idee...

Ook hebben we aan moeten geven of we evt extra uren per week wilde werken. Ik werk normaal 20 dus ik heb gezegd dat ik dan wel 28 wilde werken (ik heb nog een eigen zaakje thuis) Maar owee.... als ik maar 2 weken krijg, dan kunnen ze fluiten naar die 8 extra uren.

Groetjes Cynthia

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hier ook hetzelfde!
    op zo'n momenten denk ik!
    jippie de zorg, er zijn zoooveeelll nadelen aan!

maar dit jaar heb ik er als alles goed gaat geen last van want dan heb ik verlof!

maar hoorde een collega ook al! bij ons mogen er maar 2 weg zijn {klein team} en er wilde er 4 vrij, waaronder ik de laatste week!
    dus heb al weer 1 week geschoven {voor als ik een mk ofzo zou krijgen} maar nu nog 3 dus het wordt nog vechten!
    gelukkig hoef ik niet in de bouwvak

maar ach zo gaat het ook met kerst/oud en niew. pasen/ pinksteren /carnaval/meivakantie en ga maar door!

11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.908
    5.231
    113
    Home
    nou wij gingen in okt "vergaderen"maar we moesten het ook in sept aanvragen

en die collega van je die niet gebonden is aan de bouwvak maar het dan wel de "gezelligste " tijd vind die had ik volgens mij wat aangedaan :evil:

@ nanni1996 die boze blikken ook zo herkenbaar!

12. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ja oke, maar het is ook echt wel hard werken vind ik zelf hoor..
    (daarom ben ik altijd blij met me vakantie in september :p )
    Ik werk namelijk met verstandelijk gehandicapten met een psychische stoornis, zelfstandig wonen..
    Ik ben dan op de enige vaste begeleider en ze willen hun echte verhaal alleen bij mij kwijt.. gevolg 15 clienten die je willen spreken op een avond :S
    sommige bouwen hun spanning zo hoog op, omdat er "vreemde" komen en gaan dus uit hun stekker bij mij, omdat ik wel vertrouwd ben..
    Ik werk in de zomerperiode ook vaak 150-200%, en moet zeggen dat ik dat niet meer ga doen, maar dat heeft meer met me gezondheid te maken ;)

13. MamavEsmee

In 1 week kun je i.d. niet weg nee.. ;) Ik kreg twee weken najaar.. Wat moet ik daar mee.. :) geen kinderen, man aan het werk.. zit je thuis te kijken..

Ik geef nooit de voorjaars en herfstvakantie op omdat mama's met kids dan vrij willen.. Maar rekening houden met mij ho maar.. Dan ben ik ook ineens niet zo collegiaal meer.. ;)

Bij ons wordt trouwens wel bij gehouden wie wanneer vakantie heeft gehad dus de mensen van de planning houden hier ook wel rekening mee.. Voordeel voor mij want ik heb 2 jaar amper samen vakantie gehad..

De zomerperiode is ook niet leuk om te werken maar ja.. Dan moet je niet in de zorg gaan.. :rolleyes:

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    grrr zo irritant inderdaad, bij mijn vorige werk was ik altijd de klos.

had 3 collega's: 1 had kinderen in het basisonderwijs, 1 had een studerende vriend, 1 had een man die leraar was.

Heb 2 jaar achter elkaar een gespreide vakantie gehad. 1 week in mei en 2 in september. Zo irritant :(

15. MamavEsmee

Oja.. als je in de zomer werkt werk je ineens 40 uur.. ( werk bewust ivm kleine maar 18 uur) Prima maar overleg dat even.. :(

16. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ja, hoor! Hier hetzelfde....

Wij hebben ook al moeten schuiven en we horen morgen of het allemaal rond is.
    Het is ieder jaar hetzelfde gezeik over die vakantie. Pfff...

Idd wel belachelijk dat ze bij jullie het in dec. al wisten dat het waarschijnlijk niet zou lukken.
    Laten ze het maar oplossen hoor, jij hebt je best gedaan toch?
    Wat extra oproepkrachten inzetten of vakantiewerkers.
    Het 'vaste' personeel is altijd de dupe als het om vakanties gaat, terwijl we het hele jaar de vellen van het lijf werken.

17. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83

18. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    lang leve de zorg he

19. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Het is zeker hard werken in die periode! En dan ook nog eens die hitte erbij. Heerlijk als je sochtends 6 bewoners moet douchen! Iedereen vind het zwaar.... maar zij is vaak de eerste die loopt te puffen.

Andere vakanties en/of feestdagen zijn nooit zo'n probleem gelukkig.
    Maar ik zie me hier ook niet een week thuis zitten in september hoor.... in mijn eentje :cry: Om overuren op te nemen dat wel maar niet een week "zomervakantie"

Ze zullen zo onderhand de balen van me hebben die teamcoaches van ons. Er is het afgelopen jaar zoveel negatiefs gebeurd kwa werk en bezuinigingen. Altijd heb ik gewoon gewerkt zonder te veel te klagen. Maar nu we sinds een paar maanden nieuwe teamcoaches hebben gooi ik alles meteen op tafel. Zometeen schoppen ze me nog buiten hihihi!

Groetjes Cynthia

20. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    6 maar....
    ik heb er 9 met gedragsproblemen!
    nee bullshit

ik baal er gewoon van als het allemaal maar moet en maar kan enzovoort!
    daarbij wordt er altijd gezeikt over formele dingen!

nog een ff lekker offtopic voorbeeld;
    vanmiddag opeens helder rood bloedverlies, dus ik vk gebeld kon ik om 14 uur terecht! dus ik belde en heb me afgemeld voor de teamvergadering! belde ik om 14.30 dat ik thuis was en het er goed uitzag en of ik nog moest komen! teamhoofd zei al; heeft eigenlijk weinig zin. maar zei meteen; wat doen we met je uren... tja je krijgt uren om naar de arts te gaan! maar dan trek ik het laatste uur ervanaf want stond tot half 4 ingeroosterd!
    noujah zeg! en bedankt! lekker menselijk weer jongejonge lang leven de zorg!

sorry moest er ff uit
    zal niet meer off topic gaan

Deel Deze Pagina