Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Shaddixxx, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Pfff...de tranen schieten in mijn ogen van dat filmpje. En niet eens zozeer om die man, maar om die omstanders die het vuur proberen te doven.
    Op een rare manier vind ik het heel ontroerend om te zien dat mensen hem zonder erover na te denken proberen te redden.

2. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Nee, niet in het openbaar... Maar daarom niet minder heftig, als je het mij vraagt :(

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja dat snap ik nou ook niet.... sowiezo vind ik het raar dat je gaat stoppen en gaat kijken met een kind achterop...
    en dat je schrikt oke, maar als er al veel mensen helpen dan gooi je toch met zn allen een grote berg jassen erop? dat slaan helpt ook niet echt, wakkert het vuur alleen maar aan..... iedereen weet dat soort dingen altijd wel, maar op zon moment word het toch niet gedaan door de angst, dat vind ik altijd zo gek.

ik weet niet hoe ik zelf zou reageren hoor....als iemand in brand staat.

maar weet wel dat ik in verleden bij de toppers een keer iemand heb geholpen die neerviel op de grond.. moest mensen aan de kant duwen niemand deed wat.... ik was ook de enige die vroeg aan hem of het ging... iedereen gaat maar met open mond staan kijken, en ok dat je even perplex staat wat er gebeurd dat snap ik, maar kom op he.. je kan best helpen toch?

4. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik hoop dat hij de goede hulp krijgt die hij nodig heeft.

5. MHMW

MHMW Niet meer actief

Nee begrijpelijk ! Zoiets is altijd verschrikkelijk. Is het allang geleden ?

6. MHMW

MHMW Niet meer actief

Het is inderdaad, voor iemand die zulke gedachtens niet heeft, heel moeilijk voor te stellen. Ik denk als je eenmaal zover bent, dat je zulke daden snapt, je zelf hulp nodig hebt. Ik vind het altijd knap als mensen in zulke heftige situaties zo acuut kunnen handelen. Ik heb het gelukkig nog nooit zelf meegemaakt, maar zoals ik mezelf kan inschatten ben ik helaas het type er niet naar, om zo rustig te kunnen blijven. Maar wat verschikkelijk voor je, dat je zo'n situatie een keer hebt meegemaakt ! Heb je daar ook echt professionele hulp voor gehad ?

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ja gelukkig wel, blijft weinig van iemand over als die onder een intercity springt dus het was niet een echt prettig gezicht.

Ik vind het heel erg verdrietig en ik hoop gewoon dat deze man zichzelf terug kan vinden :(

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    nou die is echt ver heen als je dat zo met jezelf kan doen pffff

9. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

in zijn wanhoop gedaan, maar de echte pijn moet nog komen...dat vind ik nog verdrietiger....herstel van brandwonden is verschrikkelijk, plus het geestelijke herstel wat hij aan moet gaan...en als hij het over kinderen had...denk ik nu ook aan zijn gezin..
    net als die boot met vluchtelingen, mannen, vrouwen, kinderen hele gezinnen in 1 keer weg...

10. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    In 2008...

11. Eerste wat ik dan denk is.. waarom doet iemand dat op de dam?? Ik denk eigenlijk niet dat het een bewuste zelfmoordpoging was. Het zal wel een man zijn met psychoses. Zelfverbranding staat niet hoog in het lijstje van zelfmoordplegers.
    Ik dacht alleen maar.. waarom doe je dat in het publiek.. maar hij was óf echt heel erg de weg kwijt óf wilde graag een dramatische poging ondernemen

12. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    he bah ! ... gelukkig dat die mensen om hem heen zo lief zijn en hem helpen..... ze hadden ook kunnen zeggen ik ga mijn nieuwe of mijn dure jas niet gebruiken om iemand te helpen die zichzelf aangestoken heb.

hopelijk komen ze er achter wie het is en waarom hij zoiets doet. hij brengt ook andere mensen hiermee in gevaar he... met dat slaan met die jassen kunnen door de vlammen de mensen zichzelf ook verbranden...

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

De moeder van het neefje van mijn ex heeft het ook gedaan, ook op een openbare plek, maar wel minder openbaar dan deze. Zij heeft het niet overleefd. Ik geloof dat zij aan een psychose leed. Vreselijk, vooral voor haar zoontje die toen een jaar of 10 was geloof ik. Het kind had bovendien ook geen vader, dus is nu wees en woont in een pleeggezin.

Heftig hoor die beelden. Inderdaad op een rare manier ontroerend om te zien dat omstanders hem te hulp schieten. Toevallig daarover laatst een gastcollege gehad van een man die vertelde dat mensen vanuit een instinct heel erg prosociaal zijn. Bijv. met die vliegtuigramp op Schiphol 2 jaar geleden. Toen schenen ook allerlei mensen vanuit de snelweg direct naar het ramptoestel te zijn gerend om mensen te helpen. Met gevaar voor eigen leven, want het toestel had natuurlijk kunnen ontploffen ed.

14. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
  15. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

29 aug 2008
    221
    0
    0
    triest hoor..

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Ik zou heel snel doorlopen met mijn kinderen zodat die er zo min mogelijk van mee krijgen.
    Mijn man zou blijven om te helpen (bhv-er)

17. Bri

Bri Niet meer actief

Dat is niet per definitie waar. Voor een deel van de zelfmoordenaars wel, maar er zijn er ook die heel weloverwogen besluiten hoe ze het doen, en hoe ze daar hun directe nabestaanden zo min mogelijk mee belasten.

Ik kende iemand die, voordat hij zichzelf thuis verhing, 112 belde zodat er een ambulance zou komen en dat die mensen hem zouden vinden (hij had ook verteld wat hij ging doen, dus ook voor de ambu-medewerkers zou het geen verrassing zijn wat ze gingen aantreffen). En dat dus niet zijn vriendin hem zo zou vinden.
    Het blijft hoe dan ook een vreselijk besluit, maar sommige mensen zijn wel degelijk in staat om te overdenken hoe ze het doen.

18. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Sneu om zo aan je eind te moeten komen, wie weet hoe wanhopig de man was.

19. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Apart dat hij niet werd begeleid als uitgeproduceerde asielzoeker.. normaal worden ze dan begeleid en niet zoals de meeste op de trein gezet richting roosendaal/eindhoven.

Deel Deze Pagina