Pil vergeten

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Pamela1, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pamela1

Pamela1 Nieuw lid

2 apr 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag,

Ik had afgelopen donderdag mijn laatste pil van mijn strip geslikt en had vrijdag de eerste pil van de volgende strip vergeten (ik wilde hem 1 maand doorslikken) en vrijdagnacht wel seks gehad. Had hem zaterdag ochtend nog ingenomen en zaterdag avond nog de pil van de zaterdag zelf. Ook de volgende 3 dagen seks gehad met alleen de pil als anticonceptie.

Kan ik nu alsnog zwanger zijn nadat ik de vergeten pil binnen 12 uur alsnog heb ingenomen?
    Kan ik nu ook stoppen met mijn huidige strip (5 dagen geslikt) en als ik dan ongesteld wordt weet dat ik niet zwanger ben?

Ik heb gisteren wel een test gedaan maar daar kwam niks uit, dat is veelste vroeg nog maar wilde het toch even doen.

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven hierop!
    Alvast bedankt!

2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Als het de gewone pil is (dus geen minipil) en je hebt hem binnen 36 uur na je pil van donderdag ingenomen, dan is er niets aan de hand. Dan blijft de pil betrouwbaar.

3. Pamela1

Pamela1 Nieuw lid

2 apr 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, ik denk dat het net aan is maar ga dan voor de zekerheid maar een test doen nog. Vanaf wanneer zou ik dat kunnen doen? Als ik gestopt ben aan het eind van mijn huidige strip?

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zowieso ben je in je stopweek beschermt tegen seks. Ik zou me dus helemaal niet druk maken:)

5. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Testje zou ik ongeveer 2 weken na de sex doen.

Dat is niet helemaal waar, als je een pil vergeten bent dan ben je niet beschermd in de stopweek en moet je extra een condoom gebruiken de eerste 7 dagen. Tenminste als je niet zwanger wil raken. ;)

6. Pamela1

Pamela1 Nieuw lid

2 apr 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt!!

7. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je hem eerst 3 weken gewoon zonder vergeten geslikt hebt, dan ben je vrijdag gewoon beschermd geweest hoor. Het was anders geweest als je na een stopweek een dag te laat zou zijn.
    Ik zou hem nu gewoon doorslikken, zoals je al van plan was. En dan hoef je echt geen testen te doen. Is zonde van je geld hoor!

Maak je niet druk, is echt niet nodig.
    En deze info staat ook gewoon in je bijsluiter hoor.

8. Pamela1

Pamela1 Nieuw lid

2 apr 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie !
    Het geeft me een stuk geruster gevoel.
    Ik had al een test gehaald vanmorgen dus deze gebruik ik over een week of 2.

Deel Deze Pagina