man tijdens zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by benny, May 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. benny

benny Lid

May 21, 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    mischien een raar topic
    maar aangezien ik zelf een man ben(weet het t is zeldzaam op dit forum)
    wil ik mocht me vriendin zwanger zijn zoveel mogelijk werk afnemen en steunen.
    ik stofzuig en afwassen enz doe ik zowiezo al.
    maar wat deden jullie mannen tijdens jullie zwangerschap. of wat willen jullie dat jullie man doet tijdens zwangerschap

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Wat leuk dat je ook echt een vraag wil/durft te stellen
    En wat heb je een leuke banner.

Zo te zien leef je al helemaal mee, dat is al heel fijn voor je vriendin.

Wat je moet doen (of juist niet...)
    Hou rekening met de rondvliegende hormonen....
    Neem bij een meningsverschil even pas op de plaats
    Help eventueel nog rotklussen /zware dingen zoals een keuken uitsoppen, ramen lappen, boodschappen doen
    Verwen je vriendin een keer met iets leuks of lekkers

Kijk gewoon wat je vriendin wel/niet zelf kan doen
    Ze is dan wel zwanger, maar niet ziek!

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Hihi, indd apart een man hier op het forum :D
    Wel super dat je er zo mee bezig bent!!

In het begin deed ik eigenlijk alles zelf maar sinds de 19e week van mijn zwangerschap helpt mijn man me veel met huishouden e.d. Dit omdat ik al vroeg in de zwangerschap harde buiken heb.
    Op dit moment neemt mijn man mij bijna alles uit handen omdat de harde buiken nu heel veel en ik echt rust moet houden van de verloskundige.

Koken doe ik alleen of samen met mijn man.
    Verder is hij ook buiten zijn werk druk met klussen die in huis nog moeten gebeuren.

Hij moet niks van mij en doet dit allemaal uit zichzelf. :)

En indd zials hierboven, houd rekening met rondvliegende hormonen. Ga er niet teveel op in.

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Mijn a.s. man neemt op dit moment hoofdzakelijk de zware taken van me over omdat ik dat niet meer mag van de verloskundige. Verder deden wij al veel samen, dus is niet heel veel veranderd.
    Hij is er voor me, slikt een keer meer als ik last van de hormonen heb, heb in het begin paar keer in het zh gelegen en dan zat hij de hele dag bij me, als ik moest spugen een glas water pakken en even een aai over mijn rug.
    Dat zijn de dingen die ik het meest van hem gewaardeerd heb. O ja, en het iedere keer meegaan naar echo's en VK, op mijn buik met zijn hoofd liggen en liedjes voor de beeb zingen, verhaaltjes vertellen. Dat vond ik ook erg fijn en heel vertederend! Denk dat iedere vrouw dat wel leuk vind.

5. benny

benny Lid

May 21, 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben zelf druk met me opleiding ma als dat op een laag pitje moet voor me vriendin dan doe ik het zo dat weet ze en waardeert ze zowiezo.
    heb ook gezegd dat ik geen 1 afspraak met dokteer of vk ga missen
    mvg benny

6. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Zoveel mogenlijk mee gaan naar controle´s.

Vooral niet op de buien door hormonen ingaan :D

Savonds is een keer de vaatwasser vullen, of afwassen....

Hier doet hij best veel met de kids vooral nu ik wat verder zwanger ben, helpen met zware dingen tillen/sjouwen.

zorgen dat je vriendin de rust krijgt als ze daar straks behoefte aan heeft, dus als zij smiddags een uurtje wil liggen geen probleem van maken :p

Als je vriendin niet lekker/moe is oid doe jij de boodschappen, stofzuig je is een keer enz.....

Na de bevalling heeft hij ook veel voor de kindjes gezorgd,huishouden gedaan,boodschappen enz....

Maar je kent mij en weet dat ik het niks vindt als hij het eigenlijk doet ;) en dat is ook zo als ik zwanger ben, maar ja ik ben eigenwijs,
    Dat is er nog steeds niet uit whahahaha!

7. Evelien1991

May 24, 2011
    60
    0
    0
    Mijn man deed echt alles. Heerlijk in het begin, maar ik begon me serieus overbodig te voelen :p

8. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hier vind ik het belangrijkste als mijn hormonen even op hol slaan dat hij gewoon even niet op mij reageert anders hebben we gewoon geheid ruzie haha.
    en het begin kan ze heel erg moe zijn laat haar lekker s middags op bed gaan. geef haar een keer een lekker voet massage als ze een dag gewerkt heeft of school gehad heeft.

geef haar het gevoel dat je echt interesse hebt in jullie toekomstige kindje. en idd geen echos of wat dan ook missen maar dat wil je zelf ook al niet.

helpen in de huishouden kan heerlijk zijn voor de vrouw zodat zij een keer niet hoeft maar lekker met de beentjes omhoog kan zitten en een boekje kan lezen. als ze haar niet zo lekker voelt pak haar even vast en zeg dat het allemaal wel goed komt.

ik vind het echt super dat jij dit allemaal wil weten ik denk dat er veel mannen zijn die je voorbeeld kunnen volgen haha.

zijn jullie al lang bezig met een kindje proberen te krijgen?
    en werkt je vriendin en jij naar school of allebei naar school? en hoe oud zijn jullie? ja sorry hoor maar ik ben natuurlijk heeeeeeel nieuwsgierig als een man hier op het forum komt hahaha

liefs

9. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Wat bij mij het aller belangrijkste is dat mijn man mij met rust laat als ik in zo'n bui zit, waarin hij toch niks goed kan doen.. Als hij me negeert wordt ik boos, als hij het goed probeert te doen wordt ik boos/verdrietig/schuldgevoel.. En als hij er tegen in gaat.. tja....:)

Verder huishouden, als ik heel moe ben doet hij wat meer, in het begin met de schuifpui open en max. stand van de afzuigkap koken.. Al dat soort dingen..

Nu heb ik last van harde buiken en moet hij meer doen (ik heb ook nog slijmbeursontsteking in de heupen, dus ben blij als ik de trap al op kom) Doet hij bijv. stofzuigen, (dweilen niet, is hopeloos), afwas in de automaat (in verband met bukken) was naar boven brengen en dan vouw ik het op bed en helpt hij met opbergen, allemaal voorbeelden..

Je zult gewoon samen met je vriendin moeten kijken wat zij nog kan en wat zij nodig vindt dat jij doet en hou het gewoon vol voor die 9 maand..

Maar ik zou ook niet teveel slijmen, want dan voel ik me ook al nutteloos als mijn man dat doet en dan voel ik me net 1 of andere debiel.. (Zwangere vrouwen logica:p;))

Ga er maar van uit dat het niet alleen zwaar is voor je vrouw, maar ook voor jou! Hoe zwaarder haar zwangerschap (met kwaaltjes) hoe zwaarder het voor jou is!

Nog een tip! Vraag gewoon is hoe het met haar gaat en wat zij graag anders zou zien of waar ze mee zit..

Succes met zijn beiden en geniet er gewoon van! Het is maar een periode die ook vooral leuk is!;)

Gr.
    Carlien

10. benny

benny Lid

May 21, 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    me vriendin werkt ik do bbl opleiding
    is de erste echt serieuze poging maar weten nog niet of het raak is
    mvg benny

11. Chai

Chai Niet meer actief

Boodschappen, aangezien dat ook op een gegeven moment ook niet meer mag dat zware tillen.
    Voor de rest heb ik alles zelf gedaan tot aan mijn bevalling en vrij snel erna, puur omdat ik dat fijn vind/vond. :)

Ik wens jullie trouwens veel succes met zwanger raken, dat het maar snel raak mag zijn.

12. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Wauw, ik wou dat mijn man eens hier op het forum kwam haha:p

Wat super super super lief van je dat je zo geinteresseert bent!!!

Ik heb niet echt nog een waardevolle tip voor je, want de meeste zijn hier al allemaal genoemt, ma ik vond/vind het wel jammer dat manlief bijna niet vraagt hoe het ermee gaat, niet spontaan gaat voelen of de beeb schopt of even lief aait over mijn buik. Ik mis dat wel heel erg eigenlijk, zo merk je namelijk dat je man ook echt geinteresseerd is in je zwangerschap en je er niet alleen voor staat. Dus dat is mijn tip, als ze straks eenmaal zwanger is, geef dan eens een lieve aai over der buik ( ook al heeft ze nog geen grote buik! In het begin is het allemaal zo nieuw en verlang je als vrouwzijnde naar die extra aandacht, juist omdat het nog zo onwerkelijk is en je nog niks ziet of voelt )

Enne nogmaals super van je dat je er nu al zo mee bezig bent!!:)

Succes met zwanger worden en hoop dat het snel raak is:)

13. angela87

angela87 Actief lid

May 13, 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    leuk een man hier!!
    hoe oud zijn jullie bijden?

mijn man die helpt me heel erg veel buiten zijn werk om hij werkt vrij veel.

maar wat ik erg prettig vind is dat die me omdat ik BI heb dat die me uit bed helpt op de dagen dat die thuis is.

verder helpt die waar nodig is en doet die veel uit zich zelf en dat vind ik erg prettig maar hij laat me vooral ook me eigen ding doen
    en natuurlijk mee naar de VK enzo niet altijd hoor kan het ook best alleen

maar gewoon lekker als het zo ver is samen genieten van de zwangerschap!

14. benny

benny Lid

May 21, 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik 23 en me verloofde 20

15. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    De laatste weken doet manlief juist er weinig (ben 20wk zwanger):p

Komt omdat ik werkloos thuis zit sinds een paar weekjes en eigenlijk nog nergens last van heb (alleen moe maar heb alle tijd om rustig aan te doen)

Maar vorige keer kookte hij elke dag en deed ook de boodschappen (aangezien ik geen etenslucht kon verdragen) naast de boven verdiepingen schoon maken.

Denk dat hij heel veel zou doen mocht het nodig zijn

16. angela87

angela87 Actief lid

May 13, 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer

leuke leeftijd! wij zijn ook jonge ouders hoor!

ik ben nu 23 en mijn man 26 en we hebben een dochter van net 2 jaar en ben zwanger van de 2de.

bij onze eerste was ik 21 en mijn man 24.

je moet der gewoon lekker verwennen! enne weetje wat ik trouwens ook heel erg leuk vond/vind is als mijn man met een cadootje voor de baby thuis komt erg lief dan kan ik helemaal smelten op z'n moment.
    en natuurlijk actief mee babyshoppen dat vinden vrouwen geweldig!
    maar de definitiefe beslissing meer bij haar neer leggen
    een kinderwagen daar echt samen voor shoppen
    ookal zou je hem via marktplaats kopen probeer eerst modellen in de winkel uit weetje hoe ze zijn:D

17. Bri

Bri Niet meer actief

Jezelf blijven!

Ik vond het wel fijn dat ík zwanger was, en niet 'wij'. Belangstelling voor de zwangerschap was natuurlijk wel fijn, maar nog belangrijker vond ik dat hij me als vrouw bleef zien en niet alleen als aanstaande moeder van z'n kind.

Een beetje begrip voor slechte buien, een beetje vertroetelen als ik me rot voelde (misselijkheid in het begin, later bekkenpijn en de hele tijd moe) maar me vooral niet als invalide behandelen. Dus niet alleen als man jezelf blijven, maar ook je vriendin/vrouw als zichzelf blijven benaderen en niet als een soort hulpeloos poppetje dat niks meer kan - zelfs als ze niet veel meer kan.

18. jongmam

jongmam Bekend lid

Jul 17, 2009
    816
    177
    43
    Female
    Verzorgende-IG
    miijn vriend heeft al heel lang de touwtjes in handen genomen omdat ik heel lang niet meer zo mobiel ben en hoe langer ik zwanger ben hoe erger het word
    als ik ga schoonmaken dan maak ik ook echt alles schoon en dat is een grote last voor mijn lichaam dan doe ik een tijdje weer niets
    en als mijn vriend bezig is in huis dan krijg ik medelijden met hem want ik heb zo een nesteldrang maar ik kan op dat moment bijna niks omdat mijn lichaam het niet toestaat
    en hem alles in zijn eentje moeten zien opruimen is ook niet leuk
    vind ik zielig voor hem hij werkt al zo hard maar hij is duidelijk aan het meezwangeren want ik kan niet ff tegen hem zeggen van schat laat maar gewoon ff liggen hihi dan denkt ie net als ik het moet gedaan worden

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ik zou gewoon kijken wat zij graag wil ;) Soms krijg je als zwangere vrouw nl ook de kriebels als alles je uit handen wordt genomen. Praat er gewoon samen over! Vraag haar wat ze wil, dat kan je ook nu al doen ;).

Ik hoop dat het snel raak is!

20. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit dacht ik dus ook precies :D

ik zou al helemaal blij als vrouw/vriendin zijn als mijn man de moeite nam om op een site te vragen aan vrouwen wat hij wel of niet moest doen om zijn vriendin/vrouw te helpen! :D haha

mijn mannetje doet eigenlijk niet zo heel veel hier, ja keuken opruimen als ik eten heb gemaakt maar verder doe ik eigenlijk nog steeds alles, behalve zware boodschappen opruimen, die laat ik liggen voor hem

dus mijn man zou wel wat meer mogen doen haha;) en ook het betrokken zijn het praten tegen de buik, of juist lekker na het douchen de buik insmeren o.i.d. owja, en als de vrouw sex wilt ookal is ze zwanger, niet zeggen van nee nee doen we niet je bent zwanger

dat is zo'n afknapper, net alsof je dan als vrouw die zwanger is niet meer sexy kan zijn en geen sex mag willen.

haha;) wie weet heb je er wat aan suc6 en hopelijk is het snel raak!

Share This Page