.. we waren eruit, dacht ik. Onze newborn, als het een jongen is, gaat Oliver heten. Mn man vind het ook een leuke naam, maar twijfelt of mensen het goed zullen spreken. Hij vindt Olivier namelijk écht niet mooi. Hij wil toch nog even verder denken.., dus denk ik noodgedwongen met hem mee. (Stiekem denk ik dat hij toch terugkomt bij Oliver), maar ik wil hem wel serieus nemen. Wie helpt mee? - Het hoeft niet persé een Engelse naam te zijn. - Geen naam met -y. - Wat het net niet is: James, Valentijn, Cas, Náthan, Félipe.
Oliver niks meer aan doen, superleuk! Olivier op zn Nederlands vind ik ook afschuwelijk dus begrijp je man wel. Maar ik zou niet weten waarom Oliver verkeerd uitgesproken zou worden. Arthur Louis Julius Midas David Stijn Felix Merijn Lennart Thijmen Thije Matthijs Silvijn Joris
Moet de naam bij de namen van je andere kinderen passen? Zo ja, in wat voor stijl zijn hun namen? Jones ipv. James. Nederlandsklinkende jongensnamen met drie lettergrepen net als Valentijn: - Tobias - Samuel - Jonathan - Bastiaan - Eduard - Ricardo - Fabian - Manuel - Gideon - Severijn Christian als kruising tussen Cas en Náthan. Of Caspian. Philippe ipv. Félipe. Verder denk ik nog aan: Marnix Marcus Miles Thiago Tycho/ Tygo Pieter David Hugo Silvan Silvijn Fedor Richard Leon Marten Mats/ Mads
Wij hebben om die reden van je man uiteindelijk niet voor Oliver gekozen. Wij zijn er niet teruggekomen Wat wij ook mooi vonden: Hugo Arthur Laurens Wat wij niet op de lijst kwam ivm familie/vrienden maar wel mooi Pepijn Tobias Ruben Olivier Marcus Vincent Wat wij hebben gekozen voor de kinderen wil ik je wel per pb sturen als je wil
Onze oudste heet Oliver en op al deze jaren heeft maar 1 persoon Olivier gezegd. En dit was een Franstalig persoon dus heel erg vond ik het toen niet en na even verbeteren zei ook hij het juist. Ik denk dat de meeste mensen wel kunnen lezen en snappen dat Oliver en Olivier 2 verschillende namen zijn. Dus als dit de enige reden is en het voor jullie de perfecte naam is, zou ik je er niet door laten tegenhouden. Zelf heb ik hem trouwens nog nooit Oliver genoemd. Ik maak er altijd Ollie, Olle, Ollebol, etc. van
Ik denk dat ik best goed kan lezen. Maar ik krijg die naam Oliver dus niet goed uitgesproken. Geen onwil, ik merk als ik het nu hardop zeg ik twijfel hoe de uitspraak is. En vaak Olivier zeg. waar ligt de klemtoon? als ik het 1 keer zou horen dan is het wellicht anders.
Dankjulliewel! Ik heb al jullie reacties stuk voor stuk voorgelezen aan mn man, inclusief andere suggesties.. die werden allemaal afgeschoten. Hij trok zelf al de conclusie dat hij dan toch bij Oliver blijft. Ben ik heeeeel blij mee! ♡ Heb hem als laatst mijn eigen post voorgelezen, hij kon er om lachen, hoe ik hem had ingeschat. Ik ken 'm wel een beetje...
Ik begrijp ook niet dat mensen Oliver uit kunnen spreken als Olivier Maar fijn dat jullie er uit zijn, hele leuke naam!
Weet je wat het probleem is met dat lijstje. Het zijn an sich gewoon hele leuke namen. Het is een opsomming van een toffe lijst. Maar het voelt niet als 'een naam van ons'. Als ik me voorstel dat ik de kleine jongen een van de namen geef, dan denk ik 'neghh '. Behalve 1 naam die ik echt zo onwijs tof en ook wel lief vind ergens en die me direct doet denken aan het 3D beeld wat ik op de echo zag. Grote probleem is dat ik dan absoluut de Engelse uitspraak wil hebben omdat de Nlse uitspraak categorie Dries Roelvink is. Of je moet m anders spellen maar dat vind ik ook 100x niks. We hadden ook een andere hele toffe combi die ons doet denken aan onze tijd in België, maar ook daar is hrt gevoel niet je van het bij.
Oliver is zo leuk! En mocht iemand het verkeerd uitspreken dan is het 1 keer verbeteren en klaar. Mijn dochter heeft een best simpele naam met 3 letters maar zelfs die is wel eens verkeerd uitgesproken, kan altijd gebeuren.