Iemand die hier verstand van heeft? Ik ben sinds oktober 2016 begonnen en een 1 jarige opleiding tot buschauffeuse met baangarantie. We hebben wettelijk lesgeld wat we zelf moeten betalen, de rest wordt betaald mits je alles in 1 keer haalt. Nu heb ik het laatste theorie gedeelte een keer over moeten doen. Daarna mocht ik rijlessen gaan nemen. De eerste 30 lessen+examenkosten werden betaald. Helaas niet in 1 keer gehaald, toen moest ik de kosten zelf gaan betalen. Het gaat om een 1500 euro, iets wat ik niet zomaar even in de pocket heb! Nu weet ik dat er kosten aftrekbaar zijn als je met een studie bezig bent waar je geen studiefinanciering voor krijgt als het werkgerelateerd is. Iemand die hier iets van weet?
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/aftrekposten/studiekosten_en_andere_scholingsuitgaven/aftrek_berekenen/aftrekbare_studiekosten/aftrekbare_studiekosten Hier staat precies wat wel en niet aftrekbaar is als studiekosten. Volgens mij valt alles wat je hebt genoemd onder les- en examengeld. Ik zou het dus inderdaad aangeven bij je belastingaangifte.