Hoi dames, Ik zie op fb steeds super mooie creaties voorbij komen. Is er iemand hier die dit ook doet? Ik ben nog steeds op zoek naar een leuke hobby.. En ik was benieuwd of dit moeilijk is? Waar je op moet letten? Waar en welke producten je het beste kan kopen?
Ik hoopte ook op reacties, ik zie veel spullen op Alie voor bij komen maar weet niet of dat wat is. Misschien kijken op YouTube, krijg je misschien een beter beeld
Ik heb een keer een workshop epoxygieten gedaan. Erg leuk, maar je moet er wel goed materiaal voor hebben. Met name de kleurstoffen moeten geschikt zijn voor epoxy. Sommige kleuren blijven erg bovenop liggen, sommige zakken wat meer. Kun je mooie effecten mee maken! Er zijn verschillende soorten epoxy, dus dat zou je even moeten uitzoeken. Ook goed opletten bij het mengen, want de verhoudingen zijn erg belangrijk. Goed afwegen dus. Qua mallen kun je prima van ali bestellen, of bij de action of xenos halen. Misschien anders eens een workshop doen bij iemand, die kunnen je veel meer vertellen en dan kun je het zelf ook proberen!
Ik heb hier geen ervaring mee. Maar bedek je blote handen/armen goed als je met de vloeibare epoxide aan het werken bent. Ca. 1 op de 5 mensen die veel met epoxide werken krijgen een contact allergie. Ik ben een van de gelukkige die door werken met epoxides een allergie heeft ontwikkeld. Dit is absoluut niet fijn.
Ik wil niet zeggen dat je er niet lekker mee kunt gaan hobbie-en. het is namelijk heel leuk en geeft hele leuke objecten. Maar probeer contact met het vloeibare spul te vermijden. Ik heb er professioneel mee gewerkt, met verf waar dit als bestanddeel voor gebruikt wordt. Dan is het wel veel intensiever, qua gebruik. Veel mensen die in bijv. de (recreatieve) boten/scheepsbouw zitten hebben er ook last van, in veel bootlakken zit het in.
Wij hebben boomstam schijven behandeld met epoxy en er salon tafels van gemaakt Alles besteld op polyester shoppen. nl erg goed geholpen met wat vragen.