Zijn mannen gewoon lui, of hebben ze echt zoveel slaap nodig

Discussie in 'De lounge' gestart door Joeja, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Hoe zit nu precies?!
    Mijn man kan zooooooooveel slapen! :confused: ik kan me daar echt boos om maken. Hij draait wisselende diensten en nu gooit ie het erop dat ie last daarvan heeft en er moe van is, maar kan ie dan niet die paar uur die hij toch op kan staan gewoon actief meedoen aan het gezinsleven? Hij hoeft echt niet een uur te doen over wakker worden en opstaan, dan nog eens 3 kwartier onder de douche gaan staren (doet ie echt. Hij gaat staan staren onder het mom " ik ben nog niet goed wakker") en daarna nog even op de bank hangen om " even bij te komen" . Ondertussen zijn mijn plannen om nog even boodschappen te doen en nog eventuele andere dingen van tafel geveegd omdat meneer gewoon NIET opschiet :x En ik kan niet uitgebreid boodschappen doen met een baby van 5 maanden, en ik kan al helemaal niet ook even rustig de tijd nemen om te douchen als er verder niemand is die op de baby let. Ik had er vanmorgen ZO'N GENOEG VAN :) Dat ik ben gaan mededelen dat als ie niet binnen nu en 3 minuten naast zijn bed stond, ik met een emmer water zou komen. Gelukkig weet ie dat ik de daad bij het woord voeg, dus hij was er op dat moment zo uit, maar nog niet van harte....
    Achteraf voelde ik me toch wel schuldig hiervan, want misschien - er is nog altijd die kans - dat hij ECHT zoveel slaap nodig heeft. Hij werkt 12 uur per dag, 6 dagen van de 10, krijgt 10 uur slaap per dag en die 2 uurtjes die hij wakker kan zijn (ik vind zelfs dat ie maar met 8 uur moet doen, maar aller ik ben nog schappelijk omdat ie met wisseldiensten zit :) ) verspilt ie aan wakker worden , douchen en even bijkomen. En tussen dat alles door krijgt de baby ook nog papa's aandacht. Waar is de tijd die hij voor mij vrij maakt? Al is het dat ik dan heel even het moederschap van me af kan zetten en iets voor me zelf kan doen... Nu heeft ie vandaag de eerste dag vrij, maar ik heb hem dus nadat ik hem uit bed getrommelt heb nauwelijks gezien. En nu ligt ie alweer sinds 8 uur in bed "bijkomen van de nachtdiensten" .
    Volgens mijn mans eigen zeggen heeft hij gewoon veel slaap nodig. Ergens vind ik dat onzin, maar ik laat de optie wel open voor het geval het echt zo is.... Aan de andere kant, is ie niet gewoon te lui om zich soms gewoon over de slaap heen te zetten. iedereen heeft vaste tijden waarop ie slaapt toch?
     
  2. Catje86

    Catje86 Bekend lid

    1 sep 2008
    602
    0
    0
    Hier hetzelfde en dan hebben wij nog geen eens een kind en werkt meneer amper! Ongelofelijk hoe lang hij kan slapen. Slaat rustig tot 14:00 door hoor! Ik kan er met mijn verstand niet bij
     
  3. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Met die wisselende diensten kan ik me goed voorstellen dat hij heel erg moe is. Het is nou eenmaal niet prettig om zoveel uur te moeten werken op 1 dag, en dan ook nog op wisselende tijden. Dat moet je niet onderschatten. Maar hij moet wel tijd en aandacht aan jou besteden natuurlijk! Hier moet je misschien echt duidelijke afspraken over gaan maken.
    Verder herken ik het wel, van dat 'bijkomen'. dan denk ik ook: Bijkomen? je bent net wakker! :)
     
  4. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij een "normale" baan heeft een man echt niet zoveel slaap nodig ( mits hij lichamelijk iets heeft ) maar bij wisseldiensten kan me voorstellen dat hij extra tijd nodig heeft om op te laden. De één werkt wisselende tijden zonder problemen terwijl het bij de ander toch zwaarder valt.

    zou toch even een keer serieus een gesprek met hem aangaan hoe jij het van jou kant ziet en dat je het leuk zou vinden als hij wat meer tijd met zijn gezin doorbrengt.
     
  5. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier een man met avonddienst tot een uur of 1 snachts. Op bed ligt ie dan rond 3 uur (acclimatiseren enzo als ie net thuis is) Ik maak em om kw voor 8 wakker omdat ik naar mn werk moet. Hij zorgt voor onze dochter van 8 tot 12 en als ik thuiskom (12 uur) gaat hij slapen en slaapt onze dochter ook.
    Hij moet rond 14 uur weer weg. Hij houdt het anders ook niet vol.
    Maar ik vind dat ook wel eens storend hoor. Ik begrijp het wel, want hij krijgt snachts gewoon niet genoeg slaap, maar toch, het is wel eeens lastig idd.
    Dus begrijp je gevoel wel
     
  6. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Mijn man werkt ook wisselende diensten en het is volgens mij lichamelijk best zwaar. Maar ik herken ook wel dat wakker worden, douchen en bijkomen. Ik kan me daar ook zooooo aan ergeren. Volgens mij is het ook wel een beetje man-eigen.

    Mijn man gaat uitkijken naar een functie met regelmatige tijden. Hopelijk heeft hij dan meer energie.

    Pim
     
  7. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Het is ook een kwestie van aanwennen.. Mijn vriend ging na het eten s'avonds eerst nog een 1,5 slapen. Hij had de hele dag gewerkt en was moe! Nu met een kleine KAN dat niet.. En nu heeft hij het niet nodig..

    Samen heb je een kind.. Als jij gewerkt hebt kun je ook niet "bijkomen"want het huishouden/verzorging voor je kind gaat ook gewoon door..

    Aanpassen met die handel.. en i.d. die emmer water er in houden ;)
     
  8. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Hier een man met eigen zaak, dus veel an het werk, zowel overdag als 's avonds. Gelukkig maakt hij tegenwoordig wel voldoende tijd voor ons vrij, maar dat heeft ook wel even geduurd. Had wel een paar goede gesprekken nodig!

    Maar dat bijkomen, dat klinkt me ook heel bekend! Op zondag, dan laat ik hem al langer in bed liggen en als hij dan wakker word moet hij ook eerst nog even "bijkomen", het liefst nog in zjn bed. Ik snap daar ook niets van, door de week heeft hij daar ook geen tijd voor en moet hij er uit als de wekker gaat. Maar ja, het zal dan toch wel een beetje man-eigen zijn? Ik houd ook wel van slapen hoor, maar als het niet kan (lees kinderen zijn wakker) dan kan het niet he? En dan denken de mannen dat wij het wel oplossen en voor de kinderen zorgen.

    Maar misschien moet je hem eens vragen of het een idee is om uit te kijken naar een andere baan met regelmatige diensten, dan kan hij op normale tijden weken en slapen en is het probleem misschien wel opgelost?

    Succes!
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    :(

    Nou mijn man is alles behalve lui. Hij werkt vaak 50 uur per week, met plezier.

    Als hij dan in het weekend lekker wil slapen tot hoe laat hij dat wil vind ik dat heel normaal.

    Hij staan elke dag ( behalve za en zo) om 6 uur op. Ik pas om 8 uur. Lijkt mij wel zo eerlijk dat hij lekker slaapt, zolang hij wil.

    Onregelmatig werken kan erg vermoeiend zijn, dus het is logisch dat jou man elk uurtje lekker pakt dat hij kan.
    Ik zou daar niet zo probleem van maken. Maar goed, als het wel een probleem bij jullie is zal hij misschien ander werk moeten zoeken.
     
  10. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    10 uur per dag werken in afwisselende diensten? neem aan actief werk? dus niet ee kantoorbaantje?

    Dan vindi k het redelijk dat hij zoveel slaapt,misschien een idee om te kijken voor een "normale "baan.

    Mijn vriend heeft de ene week dan is hij weg van maandag tot donderdag werkt hij 12 uur per dag, en de andere week werkt hij van 7 tot 4, als hij van 7 tot 4 werkt, moet hij ook wat doen in het huishouding, en werkt hij overver, n komt hij dan thuis hoeft hij de vrijdag niks te doen van mij.

    Ploegen, nachtwerk en meer dan 8 uur werk kan je helemaal breken.
     
  11. BBKane

    BBKane Actief lid

    28 mei 2008
    286
    0
    0
    Ik zelf draai alleen maar nachtdiensten. Ik kan je wel vertellen dat dat best aardig wat energie kost. Alleen vind ik nu we een kleine hebben, dat ik gewoon moet proberen zoveel mogelijk ''aanwezig'' moet zijn. En dat doe ik met alle plezier en liefde. Het is wel zo dat als onze zoon op de creche is, dat ik dan wel eens even een uurtje ga liggen.
     
  12. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ja maar dat is normaal toch? jehebt je werk, een huishouden en een uk, alle 3 vreten ze energie van je af.
     
  13. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Ik werk zelf in wisselende diensten als verpleegkundige en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook héél veel slaap als ik vrij ben. Dan slaap ik zo'n 12 à 13u en ben ik de rest van de dag ook erg lui... Het is net alsof al de moeheid er dan uit moet! Maar dat lukt niet, ik voel me niet méér uitgeslapen als ik zo lang slaap maar kan er toch niet uit.
    Dus ik begrijp je man wel een beetje, al vind ik wel dat hij, nu hij een gezin heeft, moet opletten dat hij meer tijd voor jullie maakt!

    Wat ik wel vervelend vind, is dat mensen tegen MIJ zeggen: "ja, geniet er maar van dat je nu nog zoveel kan slapen, als er een kindje is, zal dat niet meer gaan". Maar tegen m'n vriend zeggen ze nooit zoiets! Tsss....
     
  14. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik slaap m'n ventje er vierkant uit (oke momenteel even niet) maar hij is ook eigenwijs....aan het einde van de week helemaal gesloopt omdat ie steeds te laat ging slapen. Terwijl ik denk joh duiken we er een keer vroeg in, gezelli. Maar hij heeft dan altijd weer van die last minute acties voor het slapengaan die op komen zetten als poepen :p Moet ie bijv. weer perse iets downloaden ofzo. Als ik vrij ben lig ik vaak nog eerder op bed (tv te kijken).
     
  15. MamavanSamia

    MamavanSamia Actief lid

    2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Mijn man werkt aan 1 stuk door 6 dagen en is daarna 4/5 dagen vrij. Op de dagen dat hij vrij is zoals nu kan ik lekker uitslapen (ben dan ook net wakker) dit komt niet zovaak voor omdat hij vaak weg wil en leuke dingen wil doen. Ik ben daarin tegen wel echt een slaapkop hoor! Als hij vrij is dan zet hij de wekker om 8 uur dan gaan we gezamenlijk ontbijten en de deur uit.. maar vandaag mocht ik lekker uitslapen en dat mag ik wel meestal 1 keer in de week hahah!

    Op zijn laatste werkdag heeft hij de nachtdienst, en is daarna dus 4/5 dagen vrij. Als hij om 7 uur terugkomt van de nachtdienst slaapt hij dus niet. Meestal gaan we die avond ook op stap en slaapt hij pas de volgende nacht
    Slapen is heerlijk maar ik heb dan wel zoiets van jammer dat ik zoveel heb geslapen.. de halve dag is dan al voorbij!
     
  16. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Helemaal mee eens!
     
  17. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.853
    7.620
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hoel langer hij in bed blijft liggen hoe moeier je wordt, als je gewoon standaard 8 uur slaapt en je wekker zet en er dan ook echt uitgaat als die afgaat, ben je zo van die vermoeidheid af.

    Mijn vriend slaapt 6 uur per dag, van 23:00 tot 05:00 uur.
     
  18. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn vriend slaapt niet echt lang, maar hij kan wel uuuuuuuuuuuuren in bed blijven liggen daarna. Met de ene actiefilm na de andere op tv :(
    Zoals afgelopen zaterdag toen het zo'n mooi weer was...dan blijft hij rustig bijna de hele middag in bed liggen. Soms denk ik wel eens: waarom heb ik geen man die op zaterdag de hamer ter hand neemt en eens lekker gaat klussen of zo :)
    Maar ik vind het ook weer niet zó erg, want hij werkt namelijk ook erg hard, zo'n 50 uur per week. Dit is zijn manier van ontspannen, en dat verdient hij ook. En hij zal verder altijd alles doen om mij te helpen en te ontlasten. Het is gewoon een schatje :oops:
     
  19. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Mijn man zegt wel dat hij de hele dag hard heeft gewerkt, maar dan gaat hij achter z'n laptop zitten, of tv.
    Maar vroeg naar bed doet hij nooit.
    Hij gaat soms iets later als mij, maar s'morgens gaat hij er ook wel op tijd uit.
    Ik heb meer slaap nodig als hij.
     
  20. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Ik heb het idee dat sommige mannen andere prioriteiten hebben dan vrouwen. Bij ons is het in ieder geval zo dat ik eerst zorg dat onze dochter flesje, badje, speelmomentje heeft gehad, daarna zorg dat het huishouden/administratie op orde is en daarna pas even rustig ga liggen/zitten.
    Mijn vriend daarintegen zorgt eerst dat hij helemaal is uitgerust (kind word daarbij gewoon wat langer op bed gelaten of in de box geplant. Als hij zich dan helemaal fris voelt is het kind in beeld en daarna, als er eventueel nog ergens een gaatje is, er verder niets op tv is en hij kan werkelijk niets anders meer verzinnen wil hij ook wel even met de franse slag door het huis gaan..

    Het komt dus gewoon voor dat hij op papa dagen en in het weekend eerst uitslaapt tot 12.00 en daarna niet vooruit te branden is. :(

    Dus ja, ik denk dat mannen in beginsel luier zijn dan vrouwen, als zal jou man misschien wat meer slaap nodig hebben door wisselende diensten.

    [/b]
     

Deel Deze Pagina