Gebroken vliezen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Baby Love, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Afgelopen donderdagnacht zijn mijn vliezen gebroken bij 29+5 wkn.
    Uiteraard gingen gelijk alle toeters en bellen af, longrijping, remmers, ab-kuur etc.
    Vrijdagavond had ik contracties waar baby op dipte maar uiteindelijk is mijn buik helemaal rustig geworden door de remmers.

Vandaag krijg ik de laatst dosis en vanavond is het dus uitgewerkt.

Wie heeft ervaring, is de bevalling toen direct begonnen of mocht je uiteindelijk in thuismonitoring? Hoe lang is het uiteindelijk nog blijven zitten?

Bedankt voor de reacties

2. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Zit met mijn telefoon op forum, sorry voor de typfouten, zie ook al fout in onderwerp..

3. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Oohh meid ik heb geen ervaring maar volgens mij kan je baby soms nog wel een paar dagen/weken blijven zitten.

Ik hoop dat jouw baby nog even op zijn plekje blijft zitten!!! Heel veel succes en sterkte!

4. Ramona80

Ramona80 Actief lid

19 okt 2014
    210
    0
    0
    Geen gebroken vliezen, maar wel ontsluiting en uitpuilende vliezen met 24 weken. Ook contracties te zien op het ctg. Ook ik kreeg remmers en ab en proluton. Hier werd m'n buik steeds onrustig met afbouwen van de remmers. Dus weer terug naar Max dosis.
    Daar heb ik het de ene zwangerschap 3 wekeb mee gered en de volgende 8 wekeb.
    Naast mij lag een vrouw, die had vanaf 30 weken gebroken vliezen, uiteindelijk is ze met 38 weken ingeleid. Het kan dus wel.
    Masr naar huis mag je met gebroken vliezen niet.
    Heel veel sterkte.

5. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Dank voor je reactie,
    Jij hebt lang remmers gekregen dan! Wat fijn dat dat mocht! Al zijn alsnog te vroeg geboren!
    Beleid is hier echt 48 uur remmen en dan kijken wat mij lichaam doet en als ik weeen krijg dan stoppen ze het niet meer.

Wat een succes verhaal van de buurvrouw op de kamer. Pas met 38 bevallen!
    Ik hoop er ook nog wat aan vast te plakken. Ze zeggen hier dat de tegenwoordig ook vrouwen met gebroken vliezen opnemen in thuissituatie.
    Dan komen ze thuis langs voor dr controles. Heeft zijn voor en zijn nadelen.
    Ons kindje draait nog veel dus dan is er volgens mij wel kans op navelstreng uitzakking.

6. Ramona80

Ramona80 Actief lid

19 okt 2014
    210
    0
    0
    Klopt dat ze na 48 uur afbouwen. Alleen als het dan onrustig word, kunnen ze alsnog weer remmers geven. Ik lag in Radboud.
    Weet van een vriendin die umc Utrecht lag, dat ze ook langdurig remmers kreeg. We kregen beide adalat.
    Ook heb ik voor een tweede keer een kuur longrijpingsprikken gekregen. Met 24 weken en met 28 weken.
    Ze wijken gelukkig nog wel eens af van protocollen.
    Hopelijk blijft de kleine nog wat langer binnen en anders dien gelukkig nu de longrijpingsprikken al hun werk.
    Iedere dag langer is winst.
    Zet hem op, succes en sterkte.

7. Juul83

Juul83 Actief lid

15 apr 2014
    447
    0
    0
    Sterkte meid, hoop dat je kindje nog even blijft zitten!

8. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Oh BabyLove wat schrikken zeg!
    Ik hoop dat de remmers hun werk gedaan hebben en dat de kleine gewoon nog een paar weken blijft zitten! Wel vervelend ook dat je dus in het ziekenhuis moet blijven dan.
    Sterkte en ik duim voor jullie mee!!!

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Geen ervaring want wij waren hoe dan ook nooit meer op tijd in het ziekenhuis gekomen.

Wel heel erg veel sterkte, ik hoop dat de kleine man/meid nog een paar weken mag blijven zitten..

10. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
  11. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

bij mijn zijn de vliezen maandag op dinsdagnacht gebroken. en dinsdag middag werd onze zoon geboren. door dat mijn lichaam hem afstond is hij wel smoddag met een spoedkz gehaald ik had toen net 1 longrijp prik gehad waar door lnze zoon veel complicaties kreeg als het goed ging zouden ze ne na 48 uur houden en dan afwachten ik mocht niet uit bed omdat hij niet ingedaald was. ovrt het algemeen doen kindjes het heel goed als de longrijpers hun werk kunnen doen! heel veel sterkte de aankomende tijd ik weet waar je door heen gaat. p.s mijn buik werd met infuse niet rustiger waardoor het allemaal net anders ging als normaal.

12. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Bij mij ook een uitzondering.

Ik had tot 2x toe gebroken vliezen (28wkn) en na 5 dgn met remmers begon de bevalling alsnog. Bij de eerste kreeg ik tot dag 4 na gebroken vliezen remmers. Ze waren ermee gestopt omdat ik GBS kreeg.

Bij de 2e geen GBS gelukkig maar na 5 dgn alsnog weeën.

13. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Bij onze derde braken mijn vliezen ook en toen kwam ze drie dagen later omdat ze in het vw had gepoept.

14. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    We wachten het nu maar af. Mijn buik is echt heeeeel rustig dus verwacht voorlopig geen baby

15. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Hier met 31 wkn 5 dgn de vliezen gebroken!
    Heel veel vruchtwater verloren
    Dezelfde dag nog remmers en longrijping gehad (later een herhaling) diezelfde nacht weeën maar gelukkig geen ontsluiting!
    Pas bevallen met 35 wkn 2 dgn

Heel veel sterkte ... spannende tijd:)
    Hopelijk blijft de kleine nog een tijdje in mama s buik;)

16. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat je baby nog lekker even bij mama blijft babylove ;)

17. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Remmers zijn gestopt.

Buik nog steeds rustig al rommelt het wel meer nu.
    Maar geen echte weeen.

Afwachten maar

18. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Wat zal je geschrokken zijn Baby Love! Gelukkig is alles nog rustig en ben je 'al' 30 weken, maar veel liever hou je je kleintje nog een hele tijd in je buik. Ik duim voor je dat het met de remmers en rust lukt om de bevalling nog lang uit te stellen.
    X Bee

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Spannend meis, fijn dat je buik nog steeds rustig is..

20. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Spannend meid!! Heel veel sterkte.
    Dit is ook iets waar ik heel erg bang voor ben.
    Hou ons op de hoogte. Ik volg je verhaal.

Deel Deze Pagina