Man veel in buitenland werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 31 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou dat dus echt niet willen. Mijn vriend werkt 's nachts, ik 34 uur overdag. Doe dus alles alleen doordeweeks. Maar dan hebben we in elk geval de weekenden samen. We hebben geen kind op de wereld gezet en dat ik er dan vervolgens alleen voor 'op kan draaien'. Daarbij zou ik zelf nooit willen stoppen met werken. En bovenal mist Dafne dr papa enorm doordeweeks, omdat ze m dan niet ziet.

2. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Mijn man is ongeveer 100 dagen per jaar weg. Variërend van 2 nachtjes tot een week of 6 achter elkaar.Het went gauw, ook voor de kinderen. Zorg dat je hetzelfde ritme behoud als dat ie thuis is (vroeger ging ik elke dag weg, naar oma, tante etc, daar worden ze uiteraard onrustig van)

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Poeh weken zou ik ook niet weten. Hier zijn we gescheiden van maandag tot vrijdag/zaterdag en doe ik de 4 kinderen alleen. Niet altijd fijn. Maar alle schoolvakanties zijn we wel bij elkaar.

In een pb wil ik best meer vertellen maar niet zo openbaar ;)

4. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Hier ook een reactie als dochter van zo'n vader. Ik vond het verschrikkelijk als kind. Mijn vader was vaak wél de weekenden thuis. Als de kinderen ook nog vaak de weekenden met hun pap moeten missen, lijkt mij dat niet erg fijn.
    Je vader mist zwemlessen, oudergesprekken, partijtje, feestdagen, verjaardagen. Als kind vond ik het echt heel heel naar. Mijn vader heeft er ook onwijs veel spijt van. Hij heeft zo vreselijk veel gemist in de opvoeding.
    Daarnaast was het voor mijn moeder ook niet tof. Als er nare dingen gaande waren moest ze het alleen oplossen. Heeft menig ruzie veroorzaakt.

Denk er goed overna. Misschien kun jij het wel, je man wel, maar de kids?

amdaa vindt dit leuk.
  5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    En jij werk jij ook nog?

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou het voor mijzelf geen probleem vinden, om de dagelijkse routine alleen met de kinderen te moeten doen. Maar voor de kinderen, met name de oudste zou dit wel een probleem worden. Die wordt hier echt dood en doodongelukkig van.

Hopsatee vindt dit leuk.
  7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    De drie weken die die nu is weggeweest was voor hun niet gek of vreemd. Dat si natuurlijk de enige ervaring waar ik t op kan baseren.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Graag een pb :)

9. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou er niet gelukkig van worden om elkaar zo weinig te zien.
    Denk dat mijn dochter het ook niet leuk zou vinden. Ze mist hem echt als hij er niet is.

Denk dat je ook best snel uit elkaar groeit als je partner zo vaak en lang van huis af is. Tenminste dat zou bij mij zo zijn.

Heb liever wat minder te besteden en een man die regelmatig thuis is dan geld genoeg en een man die bijna nooit thuis is.

Blijdorp vindt dit leuk.
  10. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ja, 3 dagen, 24 uur. Prima te combineren. Omdat mijn man wat verder weg werkt als hij niet in t buitenland is en een wat moeilijkere baas heeft wat vrijnemen betreft, komt de zorg bij ziekte etc toch ook altijd bij mij en de oma's terecht, ben dus niet anders gewend.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    En het idee dat het wellicht tijdelijk is? 1 of 2 jaar? Dat je man zich kan ontwikkelen?

Het gaat ons namelijk zeker niet om de verdiensten, en zelf werken vind ik prima. Maar hij kan enorm veel leren en de wereld ontdekken dat is vooral wat ons aantrekt.

12. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    zeker omdat het een periode is wat jullie willen en niet voor de komende 10 jaar zou ik het wel doen. Jouw ritme heb je zo gevonden echt waar. En ik denk dat als je afspreek dat dit in principe voor 2 jaar is dat er helemaal geen probleem is qua kinderen je jongste 2 gaan het waarschijnlijk niet eens echt helemaal herrinneren met deze leeftijd .

Ik zou er voor gaan, met een afspraak dat hij dan bijv 1 x per jaar 3/4 weken achter elkaar vrij is en jullie dan ook echt met het hele gezin weg kunenn

13. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Zou ik ook niet om staan te springen eerlijk gezegd.
    Mijn man is een keer 5 weken weggeweest voor z’n werk (ver weg) en ik vond het verschrikkelijk. Nog niet eens omdat ik alles alleen moest doen en een nieuw ritme moest vinden maar gewoon omdat hij er niet was. Vanwege het tijdverschil konden we ook niet altijd even bellen of Skypen. Ik miste de gezelligheid, het samen zijn, samen dingen doen enz.
    Klinkt heel stom maar ondanks dat ik veel mensen om me heen had voelde ik me alleen.

Daarnaast heeft ie toch in die paar weken een hoop gemist van onze dochter.
    Vond hij helemaal niet leuk.

Blijdorp vindt dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Nog specifieke vragen?

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn man vist. Is meestal 1,5 week weg en dan 4 dagen thuis. Gaat prima eigenlijk, maar wij weten ook niet beter. Het lastigste is de planning voor de weekenden dat hij er wel is. Hij heeft iets gepland voor 10 februari. Maar de oudste heeft een zwemwedstrijd en de middelste een dansvoorstelling. Dat soort dingen zijn niet handig, maar ook vervelend voor hem, omdat hij zelf ook weinig tijd heeft om wel dingen te regelen.

In de zomerperiode is hij 5 dagen weg en 2 dagen thuis.

Ja, alles komt op mij neer en natuurlijk missen we hem als hij weg is, maar het loopt allemaal prima eigenlijk.

Ik zou het dus gewoon doen. Kwestie van wennen vooral.

16. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hmm dit ligt heel erg aan hoe JIJ er in staat. Iedereen kan wel een mening hebben maar de een vindt het vreselijk en de ander niet.
    Als het mijn man was had ik ja gezegd. Mijn vader ging ook vaak naar buitenland toen ik kind was. Ik vond dat altijd wel spannend zijn verhalen wat hij allemaal heeft mee gemaakt. Dit heeft hij maar een aantal jaren gedaan maar heb dit totaal niet als vervelend ervaren.
    Ga je gevoel achter na en luister vooral naar wat je man wilt en hoe hij hier in staat.

Harperhazel vindt dit leuk.
  17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Deze "weekendrelatie" werkt voor ons beter dan het 24/7/52 wat we eerst hadden ;) Ondanks het gemis

Blijdorp vindt dit leuk.
  18. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ja is ook heel persoonlijk :)
    Voor de een zal het perfect zijn en prima werken en voor de ander niet.

Voor ons werkte het allebei niet.

Blijdorp vindt dit leuk.
  19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Mijn man vertrekt donderdagavond naar Engeland en komt soms zaterdagavond, maar meestal zondagmorgen terug. Niet zo lang als jouw man weg zou gaan. Dus daar heb Ik geen ervaring mee en zou ik persoonlijk wel meer moeite mee hebben. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Mijn man werkte eerst veel onregelmatiger en ik werd daar helemaal gek van. Kon amper een afspraak maken of moest vaak gemaakte afspraken verzetten. Nu heeft hij dus dit werk. Hij is iedere week dus wel 2-3 nachten van huis. Maar op de een of andere manier geeft het mij ook rust. Ik weet wanneer ik er alleen voor sta en stel me daarop in. Kinderen hebben er geen last van. Omdat mijn man eerder ook onregelmatig en nachten werkte, zagen ze hem soms ook twee dagen niet.
    Ondanks dat we elkaar die dagen moeten missen is hij wel van zondag t/m donderdag echt (hele dagen) thuis.
    Ik werk overigens zelf drie hele dagen. Op die dagen is mijn man altijd thuis bij de kinderen. Dus voor mijn gevoel hebben de kinderen ook genoeg quality time met papa.

20. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Dit inderdaad. Voor de kinderen zou het antwoord voor mij al een nee zijn.

Deel Deze Pagina