ik ben in huis bezig met schoonmaken en heb de kasten en de bank aan de kant gehaald en tapijt opgerold zodat ik alles onder/achter de meubels kan doen, zit nu te wachten tot het achter het tv meubel droog is zodat die terug kan op zn plek... Maar vroeg me af hoevaak doen jullie je meubels weghalen zodat je op die plek kan schoonmaken, ik doe het elke 3 maanden op de normaal onbereikbare plekken
Als ik achter de kast moet zijn om de muur te schilderen of een snoer te vervangen. Zeg 1x in de 2-3 jaar? Bank wel vaker en kleed sla ik af en toe weg. Maar echt kasten verplaatsen en om de 3 maanden.. waarom ?
de banken regelmatig want alles ligt daar altijd onder en ik vind daar elke week weer veel spul, maar de kasten ja misschien hooguit 1x per jaar. ik heb toevallig 2 weken geleden mijn hele woonkamer behangen, en plinten geverfd, en toen dacht ik ik mag wel eens wat vaker achter de kastjes kijken. haha.
Onder en achter de bank wekelijks, maar achter de kasten zelden. Ik steek de stofzuigerslang wel eens achter de kast, maar zet hem zelden opzij. Dweil er al helemaal nooit onder. Ik ben een slechte schoonmaakster haha.
Net wanneer ik denk: o dat moet ook nodig eens gebeuren. Banken gemiddeld 1x in de 3 á4 weken echt van de plek, wel elke dag eronder. Kasten die wat kleiner zijn 1 x per 3 maanden en de bedden 1x per half jaar zoiets. De hele grote zware kasten zelden.
Nooit... als het onbereikbaar is doe ik daar geen moeite voor. Het stof wat zich daar verzamelt, ligt dan ook niet in de weg en ik heb er geen last van. Als ik ga verhuizen of verbouwen pak ik mijn stofzuiger er wel even bij
Dit dus. Onder de bank en de stoelen wel, maar ik ga echt geen buffetkasten etc versjouwen om schoon te maken. Teveel moeite
@Damay77 doe het elke 3 maanden omdat we katten hebben dus er verzamelt daar haar en snoepjes en brokjes wat ze eronder tikken en vind het fijn als het weer weg en schoon is
De bank wel regelmatig. Mijn schoonmaakster trekt altijd dressoir, box en vitrinekastje opzij. Grote kast heb ik één keer verschoven omdat ik er een filterkoffie naast liet vallen (vraag me niet waarom) dus toen moest ik er wel achter schoonmaken haha. Maar bijvoorbeeld achter mijn wasmachine....nou toen ik nesteldrang had heb ik het mijn man opgedragen en nu pasgeleden viel er een wasknijper achter en dacht ik, hmmm moet ik weer eens doen...
Onder de bank 1 keer per maand en verder kan ik bijna nergens goed bij, ik probeer het wel maar ga geen wasmachines en dressoir kasten van zijn plek halen... vooral nu niet want we verhuizen over 3 weken.
Ik doe dat dus echt nooit, grote, zware kasten verschuiven of de immens zware, grote bank verplaatsen. ( lukt mij overigens niet eens in mijn eentje) Dus ik zeg altijd tegen mijn man " als je dingen schoon wilt hebben waar ik niet aan beginnen wil, doe je het maar lekker zelf" Dus hij doet dat 1x in de 3 maanden zelf Haha.
Mijn wandmeubel en bank wekelijks, dat kan ik super makkelijk verschuiven. De servieskast eens per maand want daar moet mijn man mee helpen. Meer kasten hebben we hier beneden niet.
Toen wij gingen verhuizen hebben we om deze reden alle kasten + bank op poten gekocht. Ik kom overal onder met de stofzuiger, heerlijk. Verschuif dus bijna nooit iets. Bank staat verder midden in de kamer, daar lopen we omheen met stofzuigen
De bank 1x in de 3mnd. De grote kast staat aan de muur verankerd. Dus nooit Het verbaast mij stiekem, hebben de meeste dus hun kasten dan niet aan de muur verankerd?
Alleen de ikeakasten staan verankerd. Waar de kinderen ook echt in zouden kunnen klimmen. Verder de kasten niet. Al zou ik er beweging in willen. Dat gaat niet lukken zonder twee extra mensen. Onder de bank ook zelden. Wel een beetje irritant omdat het een grote hoekbank is die aan elkaar verankerd is. Dan moet ik tillen en trekken tegelijk. Maar er pas wel net een heleboel speelgoed onder. Laatst wel gedaan en er kwam een halve boodschappentas aan pruttel onderweg;-p
Wij hebben een maatwerk kast, heel erg zwaar. Maar die is toch echt verankerd... je wilt er toch niet aan denken dat hij om zou klappen Ik ging er eigenlijk altijd van uit dat iedereen zn kasten verankerd
Niet. Onze banken zijn zo hoog dat ik er gewoon onder kan stofzuigen zonder ze te verplaatsen. Tv meubel kan ik niet onder maar is loodzwaar dus die staat me prima. Verder geen grote kasten oid. Dus ook niks waar stof achter kan gaan liggen haha.
De banken verschuif ik elke week even. De banken zijn nèt te laag om met de stofzuiger onder te kunnen komen maar dan ook weer nèt hoog genoeg om eventuele rotzooi eronder te kunnen zien. Dus elke week even opzij zodat ik alle blokken en ander speelgoed die dochterlief en poeslief eronder verstopt hebben kan pakken en kan stofzuigen. Ander meubilair verplaatsen ga ik echt niet aan beginnen.
De zetels verplaats ik om de 3 maanden eens om er tegoei onder te kuisen. De kasten verplaats ik nooit, veel te zwaar.
Precies dit dus. De banken verplaats ik wel geregeld maar dat komt meer omdat al het puinzooi er vaak onder verdwijnt van de kids. Maar de kasten verplaatsen doe ik eigenlijk nooit. Of ik moet weer een tik in me kop hebben dat ik de woonkamer anders wil maar dat komt ook misschien eens in de zoveel jaar voor