Halo iedereen, Tijdens mijn zwangerschap heb ik al enkele keren iets vreemds opgemerkt. Tijdens het afvegen met toiletpapier na het plassen voel ik iets pijnlijk wat voelt als een wondje. Ik heb toen gekeken met een spiegeltje, en er was een scheurtje/kloofje zichtbaar van ongeveer een halve centimeter groot. Na een dag of 3 trekt het weg en zie je er niks meer van. De eerste keer dacht ik dat het kwam door het scheren en dat ik het pas later opgemerkt had. Maar het is nu al de 3de keer dat dit voorvalt en ik ben nu zeker dat dit niet door het scheren komt. Ik zag vandaag via mijn spiegeltje 3 kloofjes vlak naast elkaar, het ziet er echt uit als een sneetje maar dan zonder bloed. Wat is dit en waardoor word dit veroorzaakt?
Ik lees met je mee. Ik heb dat pijnlijke gevoel wat jij beschrijft ook.. het voelt inderdaad als een klein sneetje die je hebt opgelopen van het scheren en daar ging ik eigenlijk ook vanuit. Zal morgen even kijken met een spiegeltje of ik hetzelfde heb.
Nou echt heel vreemd, dat had ik de vorige zwangerschap. Vond het ook zo raar en heb zelfs m'n man laten kijken, die zei ook al het lijkt wel een snijwondje. Ik heb toen andere onderbroeken gekocht, zachte, want katoenen maakten het erger. Raar hoor.
Miss doordat je vagina opzwelt pf kan opzwellen tijdens je zwangerschap? Dat t een soort van straie is?
Heb ik voor de zwangerschap wel eens gehad, zo'n kloofje, maar weet niet meer hoe dat kwam...Meende dat ik toen een schimmelinfectie had, maar dat weet ik niet meer zeker. Weet niet of je verder nog klachten hebt? Smeren met vaseline hielp bij mij. Misschien is dat een tip?
Nou ik heb even gekeken en het is bij mij een soort blaasje. Zal niet groter zijn dan 0,5 mm.. Blijf het raar vinden..
Je hebt ook de welbekende anale kloven oftewel een anale fissuur. Dit heeft echt tijd nodig om te genezen en hier heb je speciale zalf voor maar volgens mij mag dat weer niet gebruikt worden tijdens zwangerschap omdat dat de doorbloeding verbeterd en het wondje geneest. Vaginale kloofjes Ben ik niet bekend mee..
Ik ken de kloofjes ook van tijdens een schimmelinfectie, de huid is dan gewoon teer en gaat makkelijk kapot.. misschien even schimmelzalfje halen?
Ik ken het idd van schimmelinfectie. Je afscheiding is ook anders tijdens de zwangerschap dus zou goed kunnen natuurlijk. Je mag overigens tijdens de zwangerschap ook een orale pil tegen schimmelinfectie, ik iig wel van mijn gyn. 1 pil en dan is het weg ook na een dag.
Vandaag zijn de kloofjes al bijna weer weg. Ik blijf het net als jullie vreemd vinden, echte sneetjes zijn het... 1 dag pijnlijk en de volgende dag bijna helemaal verdwenen. Ik merk geen andere klachten aan mijn vagina, alles ziet er gewoon normaal uit. Mijn afscheiding is al sinds het begin van de zwangerschap anders, het varieerd van dik wit tot creme - donkergeel... ik merk geen geurtjes of jeuk op.
Misschien idd toch zo'n schimmel tablet proberen? Of sudocreme, bephantene of vaseline om te verzachten?
Ik herken het ook van vorige zwangerschappen en nu weer... Bij mij komen ze eigenlijk altijd als ik een schimmelinfectie blijk te hebben! ( ik heb eigenlijk alleen schimmelinfecties tijdens mn zwangerschap daarbuiten nooit eigenlijk, dus weet niet of ik ze dan ook zou krijgen die kloofjes ) Bij mij bloeden ze zelfs af en toe.. T is idd echt pijnlijk. Zu toch ff schimmelzalfje halen hoor... Denk dat dat echt de oplossing is Succes ermee