QuOTE=myrtminicooper;18788823]Dat is wel erg kort door de bocht. Het is niet dat we de luxe hebben om nog een paar jaar te wachten, zo jong zijn we ook niet meer (ben inmiddels ruim 35 jaar) en het is ook altijd maar afwachten of het dan ook nog lukt om zwanger te worden. We zijn er inmiddels al een jaar mee bezig om een oplossing te vinden voor het werk van mijn man, helaas tot op heden zonder resultaat. Ik wil de kleine man niet als baby naar een kdv doen. Later als ie wat ouder is, wellicht wel voor de sociale ontwikkeling en om met andere kinderen te leren omgaan en te leren delen e.d. Maar als baby willen we het gewoon niet. Over een jaar of misschien 2 jaar zeker wel naar de peuterspeelzaal enzo, maar zolang hij nog niet kan zitten of kruipen, liever niet. Dat is gewoon onze mening..[/QUOTE] In dat geval zou je kunnen kiezen voor een gastouder. Héél fijn voor een baby. Rustig, eigen plekje om te slapen,persoonlijke zorg, dezelfde dingen die baby thuis ook heeft (boodschappen doen, wandeling maken, samen eten). Omdat het zo goed voelde, heb ik het er nooit moeilijk mee gehad de kindjes weg te brengen
Mijn vader was vroeger ook internationaal chauffeur, en was vaak van zondag tot vrijdag weg. Mijn moeder vond het soms wel eens zwaar, vooral als mijn zus of ik ziek waren. Pubertijd ( vooral die van mij😁 heeft ze als zeer heftig ervaren... Ik vond het als kind juist niet zo erg dat mijn vader er bijna nooit was, vond het wel prima als hij weer na 2 dagen thuis was, weer wegging😄. Mijn moeder was trouwens huismoeder, dus heeft nooit het probleem gehad qua opvang/oppas voor ons.
En je hebt niet toevallig vriendinnen of familie met een kleintje?? Een collega van mij moet meer werken dan ze zou willen, maar die past 1 dag dat ze vrij is op de kleine van haar vriendin en andersom.. Zo heeft ze een dag extra oppas.
Ik denk dat je eens even diep en uit moet ademen en het gewoon moet gaan zien straks! Gaat heus allemaal goedkomen, je rolt er echt wel in, in de mamarol Probeer de positieve kanten te zien!! Je hebt meer vrije tijd en je zult een goede band op kunnen bouwen met de kleine!! Je werk is straks nog maar bijzaak, Let op mijn woorden De situatie is nou eenmaal zoals die is dus maak er het beste van!! Succes en geniet !!
Mijn man werkt op zee en is weg van zondagavond tm vrijdag eind van de middag/begin van de avond. Hier is nummer 3 op komst. Prima te doen hoor. Ik werk 3 dagen per week en af en toe savonds vanuit huis als nog niet alles klaar is. De kinderen gaan 2 vaste dagen naar de opvang/bso en de derde dag valt of op zaterdag of mijn schoonzusje past op. Ik zie het probleem niet zo om je kind naar de opvang te doen die ene dag in de week. Dan kan jij 3 dagen blijven werken. Je kan hem/haar er weer af halen als er wel een oplossing is wat betreft het werk van je man.