man verdrinkt, omstanders doen niks

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mamzie, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
  2. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat erg :(

De mensen staan gewoon toe te kijken, onbegrijpelijk.
    Het lijkt een niet al te diepe sloot te zijn, dan spring je
    er toch gelijk in met zijn allen??

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Zeker bang voor een nat pak.

Als je dat filmpje ziet dan maakt het me kwaad. Ze staan dom te kijken en te filmen. Maar als zoiets gebeurd, dan spring je toch als een gek het water in? Tijdens het filmpje die ik net helemaal uitgekeken heb, gingen er eerst een paar minuten overheen voor ze erin gingen. Stelletje gekken.

Wat als ze er wel snel achteraan gingen? Had ie het dan wel overleefd?

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Jee ik heb het filmpje bekeken... *slik*

Ik snap wel waar de verlamming vandaan komt. De agent draagt een publieke voorbeeldfunctie. Je verwacht van zo'n persoon dat hij of zij aangeeft wat er gedaan moet worden, het goede voorbeeld. Als die verslagen staat te kijken, dan ben je niet in staat om als omstander de situatie juist in te schatten. Wat dat betreft is het effect psychologisch heel goed te verklaren en begrijpelijk.

Maar het is wel heel triest... Ik vind dat het functioneren van deze agent best in twijfel mag worden getrokken. Hij had zich niet zo uit het veld moeten laten slaan.

5. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Ach, ik sta er niet echt van te kijken..
    Wij hebben zelf brand gehad in het appartement en hoewel je over je nek staat te gaan van de rook, om hulp roept en weet ik het wat, staan mensen beneden gewoon te kijken en te wijzen.. Niemand doet er iets.. Ja wachten wat er gebeurt..

Tot overmaat van ramp dachten wij zelfs dat er hulp kwam, omdat er ineens een bouwlamp op ons werd gericht, maar dat bleek de lamp te zijn van de cameraman van de regionale televisie, die eerder ter plekke was dan de brandweer en ons smakelijk lachend stond te filmen..

Mnee.,. De Nederlandse mentaliteit is veranderd in: Red jezelf, een ander doet het niet meer..

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Je ziet gewoon dat de mensen afwachten op de 'leiding' van de politieagent.
    Helaas gaf deze politieagent geen leiding waar door er verwarring ontstaat.

De ambu broeder was in ieder geval niet bang voor een nat pak en pas dan zie je mensen die ene meneer en de ambu broeder gaan helpen (ze hebben hun leidinggevende gevonden).

De motoragent was duidelijk niet bang en door er zowat in :D, jammer dat die er niet als eerste bij was.

Voor de rest is het mij onduidelijk (maar ik heb het artikel ook niet gelezen) of de man nu verdronken is of voor die tijd al een broertje/hartaanval had gehad waardoor het ongeluk ontstaan is.

Groetje sAnita

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Echt bizar!!

Wat een debielen hoe kan je nou zo gaan staan en een beetje lopen ouwehoeren hoe het is gebeurt:$ga die man liever helpen:x

8. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Een beroerte neem ik aan?
    Waar het hart van vol is... ;);)

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.725
    628
    113
    Die arme man... wat moet die geleden hebben in die auto....
    Ik moet echt huilen....

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    :$

Dan spring je toch dat slootje in!!!!:x:x:x

11. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Schandalig!

12. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik vind het écht te gek voor woorden.

Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat ik als een gek die sloot in was gegaan. Ik vind dit eigenlijk niet meer dan normaal..

13. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ik vind dit echt heel, heel, heel erg :(. De tranen lopen over mijn wangen. Precies MvLiam, ik was er ook ingegaan. Hoe ik dit zo zeker weet? Omdat ik een verdrinking eerder heb meegemaakt...

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik vind het ook niet goed te praten maar soms gebeuren er dingen voor je ogen wat je amper beseft en in die situatie doe je niks!
    Ik heb zelf een keer gehad dat er om 06.15 2 auto's mij met een noodgang tegemoet kwamen op de snelweg!!
    Het heeft zo moeten zijn maar ik reed op de linkerbaan terwijl er niemand op de snelweg reed.
    Achter mij zie ik ze de oprit oprijden weer de snelweg aan en boven op elkaar klappen ik heb wel mijn radio uit gezet maar ben gewoon door gereden omdat ik het niet kon bevatten dat er 2 auto's spookrijdend op mij af kwamen.
    Mijn collega's zeiden je moest de politie bellen enz maar dat is niet eens tot me doorgedrongen (terwijl ik zelf in de zorg werk)
    Later bleken het criminelen te zijn die door omstanders achteraan gezeten werden.

Dus misschien is het handig dat we niet zo oordelen en ik las net op internet dat die man zeer waarschijnlijk door een gebroken nek overleden is (kan het alleen niet meer vinden :()

(ik vind het trouwens wel erg aso als je het zo staat te filmen dat kan ik ook niet begrijpen)

15. narcissus

narcissus Actief lid

29 jul 2009
    134
    0
    0
    Ik werk met kinderen
    Ergens in Nederland.
    Wat een stelletje zieke mensen gewoon! Ze kijken echt toe als ramptoeristen! En die politieman doet HELEMAAL niets!!! Ik kan daar zooooo kwaad om worden!
    Spring erin en red die zielige man!
    Tranen staan in m'n ogen...BAH!!! Wat is de mensheid toch egoistisch...

16. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Zustertje, al is die man overleden aan een gebroken nek, beroerte of weet ik nog meer, die man alleen aan zijn lot overlaten in die auto vind ik erg genoeg. Al had je hem maar over zijn hand kunnen wrijven of tegen hem kunnen praten.

Iedereen reageert anders in een noodsituatie en sommigen reageren niet en sommigen wel. Maar hoe dan ook, als je stil kan blijven staan, kun je ook het slachtoffer laten weten dat je er bent. Al is het dan van een afstand omdat je niet durft of kan, door middel van roepen hoeft het niet alleen te sterven.

17. zustertje

Dat snap ik ook wel maar ik kan ook begrijpen dat omstanders zo geschrokken zijn dat ze niet weten wat ze doen.

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat ik zelf zou doen in zo'n situatie...
    Ik kan wel stoer zeggen dat ik er in zou springen...maar ik denk nu van niet...Waarom? omdat ik het heel erg eng vind als er zoiets gebeurt...maar wie weet spring ik er wel in...
    Je kan dat pas met 100% zekerheid zeggen als je in die situatie zit of gezeten hebt!

Het verhaal van de agent kan ik (enigzins) ook begrijpen...
    Die man is weel tegen zijn auto aangereden...voor hetzelfde geld mankeert hij zelf wat (zere nek ofzo...dit kan altijd ernstiger zijn dan gedacht!) dit heb ik ook ergens gelezen...
    Ze mogen dan dus ook niets alleen doen omdat het de situatie alleen maar erger zou kunnen maken! Voor de agent zelf maar ook voor de aanrijder.
    Ik vind dat wel begrijpelijk...maar dat is denk ik persoonlijk.

Tuurlijk duurt het allemaal veel te lang!
    Maar ik denk niet dat het anders had gekund....het is heel dubbel...

19. Setteke

Setteke Niet meer actief

Sjonge, ga staan filmen terwijl je die man had kunnen redden! Onbegrijpelijk, van zowel de agent als de omstanders. Ook ik weet zeker dat ik erin was gesprongen om die man te helpen!

20. zustertje

Klopt het is heel dubbel ik snap het ook van alle 2 de kanten. Ik zeg ook niet dat ik spring wij wonen aan een haven en als daar een auto in zou rijden denk ik ook niet dat ik achteraan spring vind het daar gewoon doodeng.
    Terwijl ik aan de andere kant iedereen probeer te helpen die hulp nodig heeft. ;):)

Deel Deze Pagina