Dit is echt heel erg triest Ik moet zeggen dat ik heel vaak zie dat er iets (niet zo erg maar toch) gebeurd en dat mensen niet reageren. Hoe vaak ik niet uit mijn stoel gesprongen ben om een deur van een tram of metro open te houden als er mensen tussen zitten terwijl er mensen die er recht naast als een schaap staan te kijken. Pas nog bij een blinde vrouw Zelfs als mensen zelf absoluut geen gevaar lopen helpen ze vaak niet ik kan dat NIET snappen.:x Wat moet het erg voor die man zijn familie zijn om dit te zien. "Zit er nog iemand in dan" :x
Goed verwoord. Dat deze agent er niet in is gesprongen kan ik nog enigzins begrijpen. Misschien zelf ook gewond of zo, maar spoor dan in ieder geval andere mensen aan om er wel in te springen. Water was volgens mij nog geen halve meter diep. Helaas voor die arme man was dat veel te diep. Mensen zijn volgens mij bang om te helpen. Ik heb een keer een auto op een vrachtwagen zien klappen op de snelweg. 3 baans met enorm veel auto's. Ik reed er een paar honderd meter achter en was de eerste die stopte . Volgens mij staat in het artikel trouwens dat het overlijden niet door de klap zelf kwam, maar door verdrinking.
Wat afschuwelijk! Kreeg gewoon een brok in de keel, dan spring je er toch gewoon in! Het had andersom moeten wezen (politiewagen in sloot), maar dan was er wel snel een agent in gesprongen! Agh agh, stel je voor dat er een vlekje op je kleding komt!
Ohjee, ik zit hier echt te huilen Dat is toch niet normaal! Dat die omstanders niets doen lijkt me in dit geval niet zo vreemd. Ik denk dat ik ook niets in een auto die opzekop in het water ligt zou gaan doen, straks is het jouw schuld dat degene die erin zit overlijdt vanwege een gebroken nek waar jij nog eens extra aan hebt lopen trekken.. Dat die politie niks doet is echt bizar.. Pas na 2 minuten begint ineens iedereen te rennen
Maar wat heb je liever? Blijven leven, met de kans dat je in een rolstoel komt, of sowieso dood gaan door verdrinking? Ik zou het er altijd op wagen! Iedereen reageert anders op zo'n situatie, maar dat er van al die mensen die staan te kijken, niemand in dat water springt, vind ik echt heel erg.
Ik kan de hele site van fok.nl niet geopend krijgen.. Maar als ik het zo lees vind ik het al verschrikkelijk. " Snap de uitleg van zustertje enigzins wel. En als je in je eentje staat te kijken of met 2 kan ik me voorstellen dat je even verstijfd bent. Maar komop, als er meerdere mensen staan te kijken, zelfs iemand die staat te filmen? En niemand doet iets? Ik vind het echt te triest voor woorden.. Wat erg voor die man zeg..
Ik kan hem op fok.nl niet bekijken, maar hier wel : Agent kijkt toe terwijl man verdrinkt | Video - Zie.NL Hier word er meteen geholpen?
Klopt, maar dan is dat andere filmpje al 2 minuten bezig... En hoe lang daarvoor heeft die man al zo gelegen? Voordat ze met filmen begonnen?
Ooh ik heb de goeie al gezien.. Ik vind het echt belachelijk!!!!! Die agent had op zn minst aanwijzingen kunnen geven wat er zou moeten gebeuren als hij dan zelf zo gewond was. Want als die agent er niet was, en alleen die omstanders, dan hadden die omstanders een probleem gehad omdat je verplicht bent om iemand te helpen!! Vind dat die mensen zich diep mogen schamen..
ik heb ook alleen het 2e filmpje gezien... maar wat ik me afvraag, weet alle omstanders inderdaad dat er iemand in de auto zit? Ik zelf zou in dit geval als ik alleen was, waarschijnlijk wel geholpen hebben, maar als ik daar met m'n dochter was, dan weet ik niet wat ik gedaan had... geschreeuwd waarschijnlijk....
Ik zou als omstander het water in gaan en proberen te reden wat te redden valt zou het nie om me geweten willen hebben dat ik op me gemakkie sta te filmpen terwijl iemand aan verdrinken is werd gewoon misserlijk kon filmpje nie eens af kijken.en die agent had makkelijk aanwijzingen kunnen geven hij stond ook te buurten met iemand maar dat omstanders zon drama filmen gewoon ziek ben je dan en iemand laten verdrinken
Het was net ook op hart van Nederland. Het schijnt dat de politie-agent ook gewond was. Die had een lichte hersenschudding en iets met zijn nek. De omstanders hadden eerst helemaal niet door dat er nog iemand in zat. Dus ik begin nu iets meer begrip voor de situatie te krijgen. Al vind ik wel dat de politie de omstanders had moeten waarschuwen om er in te springen.
@Barbera, dat is de grootste onzin.. ( niet naar jou toe bedoeld hoor.. ) Want op 1 van de filmpjes hoor je helemaal aan het begin, dat 1 van de mensen die staan te kijken aan het uitleggen is wat er is gebeurt, die hebben het gezien!! En wat de nabestaanden van die man ook zeggen: De politie man staat droog te kijken naar zn mobiel, hij beweegt zn nek alle kanten op, hij doet vanalles. En ookal hadtie niks kunnen doen ivm met een letsel of wat dan ook, dan had hij de mensen moeten begeleiden of aanwijzingen kunnen geven wat ze hadden kunnen doen.. Tuurlijk hebben de mensen die staan te kijken ook schuld, maar ze vragen aan de agent: wat moeten we doen? En die reageerrt nergens op! Hij staat zich nog net niet aan zn zak te krabben. Slaat echt nergens op.. Ik was er ook meteen achteraan gegaan, ( misschien met enige twijfel met mn zwangere toeter ) maar als er een agent staat, die niks doet.. Tja, het is toch een soort van voorbeeld wat die man moet geven.
Het is heel makkelijk om te roepen dat je er zelf wel direct in was gesprongen. Zo werkt dit helemaal niet. Het 'bystander effect' is een heel bizar psychologisch fenomeen die er echt voor kan zorgen dat een hele groep mensen verlamd raakt en niets doet. Dat kan iedereen overkomen, ook de mensen die hier menen 100 procent zeker te weten dat ze zouden helpen. Dat heeft verder niets met Nederlandse mentaliteit te maken, evenmin met 'deze tijd'. Bystander effect - Wikipedia, the free encyclopedia