man verdrinkt, omstanders doen niks

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mamzie, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    idd een politie-agent kan niet alles. Zo had ik laatst op tv gezien dat er eens een politiewagen ter water was geraakt met 4 agenten erin en alle vier waren ze er niet in geslaagd om de wagen open te krijgen/glas in te slaan en zijn alle 4 verdronken
    :(

Maar ik denk dat als je een ongeluk hebt gehad zoals die agent dat ie dan gelijk ook niet had mogen uitstappen. Hij kan wel nekletsel hebben. Waarom stapte hij dan wel uit?
    Dat kan ie zich niet herinneren dat ie dat eigenlijk niet moest doen maar hij kon zich wel het protocol herinneren dat ie niet mag helpen? Heel vreemd.

ik denk dat het een groentje is geweest. Geschrokken is, niet meer wetend wat te doen en teruggevallen is op protocol omdat ie het gewoon niet meer wist.
    Ik denk niet dat een ervaren agent niet geholpen had.

2. glimworm

glimworm Niet meer actief

deze agent is duidelijk een gevalletje "ongeschikt"

maar ook over de omstanders heb ik weinig goeds over; en maar lekker filmen hoor jongens! dan scoren we weer goed op youtube!

3. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Die arme agent, die zal dit de rest van zijn leven ook op zijn netvlies hebben, en zich dezelfde dingen afvragen/verwijten als jullie hier (terecht) ook opschrijven.

Ik kan me wel indenken dat je niet normaal reageert als je net een autoongeluk hebt gehad met nekletsel en een hersenschudding. Dat je dan terugvalt op protocol kan ik me ook voorstellen. Bovendien, stel dat hij het water ingegaan was en hij wordt alsnog niet goed? Dan heb je twee gewonden. Ik denk niet dat de omstanders dan wel geholpen hadden. Verkeerde beslissing van de agent, maar wel menselijk.

Eerlijk gezegd schrik ik vooral van de omstanders, gezonde jonge mannen die staan te filmen en niks doen. En ook van het verhaal van een van jullie dat er niemand hielp toen er brand was. Ik weet niet of ik mijn buren daarna nog zou willen zien.

Het is misschien niet zo'n populaire mening, maar ik voel echt mee met de agent en met de man in de auto. En ik hoop maar dat ik zelf wel zou ingrijpen als "ramp tourist".

4. Sammy22

Sammy22 Lid

13 jul 2009
    71
    2
    8
    Catering medewerkster en in november kraamverzorgs
    Utrecht
    jezus me hart klopt in me keel zeg !! wat ergggg !!! natuurlijk zit er iemand in wat een domme geite zeg zit er nog iemand in nee die auto rijdt vanzelf het water in :x

ohhw wat erg jij zou het ma zijn daar lig je dan niemand die wat doet

SCHANDLIG !!

5. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Vreselijk filmpje, ik hoop dat ze die mensen die staan te kijken oppakken. Volgens mij is het je burgerplicht om te helpen bij een ongeval. En filmen valt volgens mij niet onder helpen.

Voor wat betreft die agent.... ook hulpverleners zijn in eerste instantie mensen. Zo zijn hulpverleners nu eenmaal geboren, als mens. Ook hulpverleners kunnen beduusd zijn en het allemaal even niet meer weten. Daarbij denk ik dat die agent de hulpdiensten heeft gebeld aangezien de omstanders hun gsm nodig hadden om te filmen.
    Maar val die agent die net een best ongeluk heeft gehad, niet meteen aan met, hij heeft een voorbeeldfunktie. Dat heeft hij ook, hij is niet als een kip zonder kop in die sloot gesprongen. En ja, ze zullen best een goede opleiding krijgen om te reageren bij calamiteiten. Maar de beste oefening is nog steeds de ervaring. En als je die onverhoopt nog niet hebt dan wil dat niet zeggen dat je volledig onbekwaam bent.

Alhoewel ik deze agent zijn kwaliteiten in twijfel trek, ook al zijn zijn bedoelingen goed;

Pas op kan redelijk heftig overkomen

http://www.mediabom.tv/videos/videos_car_hit_police_motor/

6. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hoorde gisteren bij Boulevard van John van den Heuvel dat de man die dit gefilmt heeft nog best vervolgd kan worden.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat zou ik nog terecht vinden ook!

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik hoop dat ze die man die het gefilmd heeft gaan vervolgen. Wedden dat als zijn mobieltje in de sloot was gevallen, hij er wél achteraan was gegaan. Schandalig!

Deel Deze Pagina