Ivf door nieuwe techniek beschikbaar voor veel meer vrouwen - RTL Nieuws Wat apart Wel gek dat ze dan uiteindelijk toch het bevruchte eicelletje er alsnog uit moeten halen. Ik dacht dat ze dan de eicel en het zaaf leeg lieten in de baarmoeder zodat het zelf op eigen manier kon bevruchten. (hoe zeg ik dat goed) haha
ik snap het artikel niet.... IVF niet beschikbaar voor mensen met een smalle beurs? het zit gewoon in het basispakket
Dacht ik ook al. Maar dit is in Groot Brittannië dat ze het doen. Misschien geld het voor daar wel dat het voor veel vrouwen onbetaalbaar is.
Tja, slechts 3.. en als je die 3 bijvoorbeeld al nodig hebt gehad bij 1 kindje, dan houd het daarna op? En volgens mij wordt er ook gedoeld op wereldwijd.
Nope. Na een kindje staat de teller weer op 0 en heb je weer 3 pogingen. Het artikel is gewoon slecht geschreven door iemand zonder enige kennis van het onderwerp.
'More natural' AneVivo IVF could boost babies' success rate | Daily Mail Online Zover ik het begrijp hebben ze een speciale capsule ontworpen, waarin de reeds verkregen eicellen en het sperma worden geplaatst. De capsule is poreus, waardoor het ontstane embryo direct van het optimale klimaat van de baarmoeder kan profiteren, ipv afhankelijk te zijn van het artificiële klimaat van een reageerbuis. Na een dag wordt de capsule weer uit de baarmoeder gehaald en wordt de embryo met de beste kansen geselecteerd voor de terugplaatsing. Kosten 800 pond extra, bovenop de gebruikelijke kosten van IVF. Mijn mening: enige kennis over het onderwerp is waarschijnlijk bij de Nederlandse schrijver niet aanwezig. Misschien is het wat voor stellen bij wie de bevruchting lukt, maar waarbij de embryo's de terugplaatsing niet halen (kan ik mij als leek voorstellen). Maar zoals met alle nieuwe technieken, zal deze techniek, denk ik, ook wel voorlopig niet in Nederland beschikbaar zijn.