Man verlaten voor een ander...

Discussie in 'De lounge' gestart door Nadien, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadien

Nadien Lid

12 sep 2011
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er hier vrouwen die dit hebben meegemaakt?

Ik ben eigenlijk een jaar geleden al heel verliefd geworden op een andere man, toen de boot afgehouden. Maar mijn huwelijk liep al een tijdje niet lekker. Dat jaar hebben mijn man en ik er geprobeerd op onze manier aan te werken, maar het is ons niet gelukt...

En toen een paar maanden geleden we weer een enorme dip hadden was dat voor mij de druppel en heb contact gezocht met die andere man. Ik ben heel erg verliefd geworden en heb 3 maanden terug aan mijn man verteld dat ik een punt achter ons huwelijk wil zetten.

Heel heftig allemaal en vooral verdrietig met 2 jonge kinderen, maar mijn 'pad' met mijn ex is gewoon bewandeld en klaar.

Nu vraag ik me af of er andere vrouwen zijn die dit ook hebben meegemaakt en of een relatie onder deze omstandigheden stand heeft gehouden....Hoe het werkt met een man die (nog) geen kinderen heeft, hoe dat werkt met het hebben van een gezin...

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Oei lastig. Ik ben van mening dat weg gaan voor een ander niet de juiste manier is. Weggaan bij je partner omdat het echt niet meer loopt kan iedereen overkomen, maar om in die tijd contact op te nemen met een andere man, is niet helemaal eerlijk. Naar jouw ex maar ook naar jouw nieuwe vriend niet. Wij hebben door omstandigheden ook in een flinke dip gezeten. Ik merkte dat ik in die tijd super "vatbaar" was voor aandacht van andere mannen. Ik heb hier nooit iets mee gedaan maar als ik in mijn hoofd fantaseerde merkte ik dat het kleine beetje wat ik met mijn man had verdween. Ik heb dat geblokt en ben vol voor mijn man gegaan en stukje bij beetje ging het beter. Dat wil absoluut niet zeggen dat jullie relatie ook te redden was, heel goed mogelijk dat dat niet zo is. Maar het had wel zo netjes geweest eerst bij hem weg te gaan en daarna wat te beginnen met een ander. Ik denk nl dat het voor jouw ex beter verwerken was geweest dan nu er een ander in het spel is.

Ik wil je wel heel veel geluk wensen en de tijd zal leren of het de juiste beslissing is geweest.

3. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Oe... gewaagt topic.

Ik denk dat je meer negatieve reactie gaat krijgen dan positieve, ik waarschuw je alvast.

Ik persoonlijk, geloof in het geluk. Ga voor waar jij gelukkig van word, mede natuurlijk denkende aan de kids (let wel, een ongelukkige mama is ook zeker niet goed voor de kinderen).
    Op een manier zo er uit zien te komen dat IEDEREEN gelukkig word.
    Is een heel moeilijk! Maar niet onmogelijk hoor. Zeker niet.
    Het hangt heel erg af van hoe jullie in de situatie staan, hoe jullie zijn, hoe jullie leven is.
    Het is voor iedereen anders, met andere redenen, iedereen zijn ding.

Hier zit ik ook in zo'n soort gelijk verhaal. Ik zei al, ik ga voor het geluk.
    Het is moeilijk iedereen tevreden proberen te houden. Maar doe het lekker rustig aan,
    begin eerst voor jezelf alles op orde te maken en laat zo heel langzaam die ander in je (kids en rest) leven.
    Dat is mijn manier. Alles op zijn tijd.

4. Nadien

Nadien Lid

12 sep 2011
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Twinkel, helemaal waar wat je zegt. Dat heb ik ook tegen mijn man gezegd, de manier en de volgorde van handelen is absoluut verkeerd om geweest. Daar ben ik niet trots op en dat is zeker niet netjes. Helaas kan ik dingen niet meer overdoen.
    Ik heb dus ook gemerkt dat ik vorig jaar dus al heel 'vatbaar' ben geworden voor aandacht van andere mannen. Toen nog niets mee gedaan, maar dat was voor mij wel een duidelijk teken dat het niet goed meer zat tussen mij en mijn man. We hebben het nog een jaar geprobeerd.

Ik merk gewoon dat de keuze ook met twijfel gepaard gaat. Het is een heftige tijd. Naast de scheiding zit ik ook midden in een burnout, het is nogal veel allemaal...

5. Nadien

Nadien Lid

12 sep 2011
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    @crazyangel, Dat is ook wel wat ik probeer. Ik probeer de keuze vooral voor mezelf te maken, ik wil weer gelukkig worden!

Dus de keuze om bij mijn man weg te gaan was er hoe dan ook van gekomen, de verliefdheid heeft het alleen wel versneld, dat ik de keuze eerder heb durven uit te spreken.

6. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Hier geen ervaring, maar vind wel dat je je eigen gevoel, je eigen weg naar het geluk moet volgen wat een ander ook zegt! Altijd jammer van de kindjes die hier ongewild de dupe van worden, maar denk als beiden partijen het goed aanpakken dat vast ook goed komt! Ik wens je verder heel veel geluk toe met je nieuwe liefde!

7. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Je moet doen waar jij gelukkig van wordt..
    Het is wel heel hard voor je man, dus daar moet je rekening mee houden.

Ik ben ook niet meer gelukkig in mijn relatie, al een hele tijd niet, maar er is geen andere man in het spel. Dat is al pijnlijk genoeg voor beiden, laat staan als er al iemand is.

Jij kan door, natuurlijk heb je verdriet, maar jij hebt ook steun en liefde van de ander.

Doe wat je hart zegt, maar hou er rekening mee dat je de ander extra kwetst.

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Het is rot maar het is het leven, en het leven kent geen regels.
    Misschien juist een goede keuze, want door jouw keuze kan je ex man ook verder met zijn leven.

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Je had het eerst met je man moeten afhandelen voordat je naar de volgende ging.Was beter en duidelijker geweest voor allemaal en zeker voor de kinderen die er toch al de dupe van zijn,probeer het ook van de kant van je ex man en kinderen te bekijken,tegenover hun verdient het absoluut geen schoonheidsprijs natuurlijk.
    Veel sterkte en wijsheid,ik heb gelukkig geen ervaring met verliefd worden op een ander in een relatie.

10. nono

nono Niet meer actief

Er zijn geen regels hoe je het moet doen qua relatie. Ieder z'n relatie is anders en ja, er zijn zelfs mensen op de wereld die een open relatie hebben en alles met een ander doen. Ondanks dat ik hier geen voorstander van ben respecteer ik die keuze wel.
    En net zoals ik hierboven lees 'Je moest dit of dat doen'
    Niemand MOET wat en ieder doet het op zijn/haar manier.

Ik ben wel verliefd geweest op een ander tijdens een relatie, wel 2 jaar. Echter heb ik mij ervan afgezonderd, ik ben tevreden met mijn vriend en inderdaad.. het is maar net waar je voor kiest.
    Als die andere man jouwn ogen heeft geopend en het toen duidelijk is geworden dat je er een einde aan wou maken, dan heeft dat die werking gehad. Ik ben mijn ogen gaan openen dat ik alles op alles wou zetten met mijn vriend en dat is zowaar gelukt.
    Ik snap wel dat dit niet voor iedereen werkt. Ik wens je heel veel succes en vooral geluk met je nieuwe liefde!

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Nadien stelt een aantal zeer duidelijke vragen aan het eind van haar topic. Volgens mij vraagt ze niet: wat vind je van mijn keuze?

Nadien, succes.

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Nou ik wil het je wel vertellen: het werkt niet. Mijn ex deed dit ook en is nu weer gescheiden. Zijn partner had ook geen kids en kreeg die van mij er parttime bij..tja...Kortom ik zie een patroon zeg maar, geen relaties in stand kunnen houden. En ook niet gek natuurlijk, de basis was al verkeerd. Daar komt nog bij: if they do it with you they'll do it to you. Dus wie zegt dat deze man bij je blijft. Ik vind het uitgangspunt wat anderen zeggen: doe wat jou gelukkig maakt erg vanuit alleen ikke gezien, als jij maar gelukkig bent. Niet Mijn stijl iig.

13. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik heb geen ervaring met een andere man tijdens mijn relatie.
    De relatie tussen mij en mijn ex werkte niet meer en zijn uit elkaar gegaan.
    Na een half jaar ontmoette ik mijn huidige vriend...die zelf kinderloos was.
    Na een jaar zijn we samen gaan wonen... we hebben alletwee moeilijkheden ondervonden... maar uiteindelijk ging dit super goed..
    Nu na ruim 4 jaar samen zijn..verwachten wij ons tweede kindje..(zijn eerste).
    elke reatie is hard werken..veel praten en overleggen..zeker als er kinderen in het spel zijn... hij is het niet gewend om zonder "vrijheid" te leven... en jij zal op den duur zijn "ouderschap" moeten accepteren... veel paten dus... maar het is mogelijk...

Maar betreft de voorgeschiedenis aan jouw nieuwe relatie kan ik dus geen tips geven..

14. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je veel sterkte en wijsheid toe wensen. Je topic zal ongetwijfeld veel discussie oproepen of je nu om een érvaring vraagt ipv een mening zal niet zo uitmaken.
    Ik denk dat niemand jou kan vertellen of het gaat werken of niet. Dat zal aan jullie beide liggen. En dat moet de toekomst uitwijzen. Dat kan niemand jou vertellen.
    Het enige advies dat ik je wil meegeven is: probeer je in te leven in je ex-man en kinderen. Verplaats je in hun situatie en bedenk hoe jij je zou voelen als jou man je dit zou flikken. Of als jou moeder dit zou doen. Cijfer je eigen gevoel daarbij weg.
    Dit advies zonder dat ik er zelf een waarde oordeel aan wil geven, maar vooral omdat ik hoop dat je je nu niet ergens in stort en over een jaar denkt, wat heb ik gedaan.

15. mama ikke

mama ikke Actief lid

19 mei 2012
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ken dit gevoel heel goed
    mijn realtie liep heeeel slecht . en uiteindelijk werd ik ook gevoelig voor andere mannen en merkte door met hun om te gaan { ik was toen nog niet verliefd op een man en hij niet op mij }

maar ik merkte door de aandacht dat ik totaal niet gelukkig was en heb er toen over gepraat . en we hebben er aan gewerkt het ging maarliefst 3 maanden goed . en toen waren we weer bij terug af aan en ja toen werd ik na een tijdje wel verliefd op een ander

en ik heb toen voor veiligheid van me zelf me relatie beindigd en ben wel met de jongen opgetrokken maar nog geen relatie genomen

na 4 maanden hebben we gezecht ja dit is het en we waren super gelukkig

mijn ex liep nog weel te controleren en stalken dus hebben het de buiten wereld niet verteld nog { ja de belangrijke mensen in ons leven }
    we deden als we gingen stappen of iets ook gewoon nogmaal zoals "vrienden "doen

en na ongeveer 10 maanden relatie hebben we het ook echt naar buiten gebracht

helaas zijn er dingen in prive omstandigheden gebeurd waardoor de relatie maar 2 jaar stand heeft gehouden .

na korte tijd kwam ik weer iemand tegen . en daar ben ik nu onwijs gelukkig mee heel eerlijk mischien nog wel gelukkiger als de vorige .

het belangrijkste is dat je 100% je zelf kan zijn en dan kan ik nu we voelen elkaar aan zonder ook maar veel woorden te moeten zeggen

al met al haha om op jou verhaal terug te komen .

ja ik snap heel goed dat je naar een ander ben gegaan . als ik zeker had geweten dat het geen consuqenties had zou ik ook gelijk voor hem gegaan zijn .

iets voelt goed of het voelt het niet . je moet voor je zelf en je kinderen kiezen . en als jij niet gelukkig bent en het met je huidige partner ook niet meer wordt of gaat worden . wordt het er thuis niet gezelliger op en daar heb je je zelf niet alleen mee

maar wel je kinderen .
    en die kunnen beter wennen aan papa en mama die gaan scheiden als papa en mama die 10 jaar lang alleen ruzie hebben . en alsnog gaan scheiden

en ik denk idd dat je op dit topic veel afkeurende reacties gaat krijgen . maar je kan pas oordelen als je zelf ook de situatie heb mee gemaakt waar in jij stond .

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb mensen in mijn omgeving dit zien doen.Ik heb het nog nooit goed zien aflopen.
    Ik heb er geen goed woord voor over.

17. antwoord

antwoord Actief lid

30 jul 2012
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik meng me er ook even in vooral richting dirksmama, ik hoop niet dat je dit als aanval ziet maar ik heb 2 hele goede vrienden, haar man heeft haar in de steek gelaten 1 week na de geboorte van haar 2de dochtertje.. na 1 week is ze bij haar (huidige) vriend in getrokken die 2 zijn nu al 5 jaar samen en nog steeds stapel gelukkig geen enkele seconde spijt van gehad.. je moet gewoon je hart volgen!!! dus dat het nooit goed afloop is absoluut niet waar!!!

en voor Nadien, ik wens je heel veel geluk Meid!!!

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Tja het kan gebeuren... Ik was die ander ;) Een vrouw zonder kinderen en hij een man met 3 kinderen, alleen die wonen ze niet bij hem. Het begin is moeilijk geweest, maar we hebben stand gehouden en zijn nu dolgelukkig getrouwd met 2 kinderen. Dus ja het kan en als je gevoel zegt dat je er voor moet gaan dan moet je er voor gaan....

19. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    Vooral je hartje volgen dat is de eerste stap;)

maar als ik mijn mening mag geven:
    als je met deze man blijft ga je jou pad dan ooit uitwandelen?
    aan een relatie moet je werken ervoor zorgen dat je pad steeds bewandelbaar blijft' Misschien was er gewoon iets extra nodig
    en het gras is niet groener aan de andere kant;)
    ik & manlief hebben vaak moeilijke tijden omdat hij autistisch is'
    dat geeft mij vaak veel redens om het af te trappen
    maar ik probeer alltijd het beste ervan te maken & dan lukt dat wel
    natuurlijk voor je kidss bij je ex man blijven dat zou echt verkeerd zijn, jou kids komen er wel sterker uit;)

Ach meid doen wat jij denkt want niemand anders kan dat voor jou doen xxjés sarah

20. meave

meave Lid

17 sep 2008
    55
    0
    0
    #20 meave, 27 nov 2012
    Laatst bewerkt: 27 nov 2012
    grappig dat ze zeggen volg je gevoel en geluk,
    maar als een man dit zou flikken dan volgt ie zijn l#l,

anyway niet netjes natuurlijk tegenover je man en kinderen, dat je liever naar een ander gaat ipv eerst een scheiding rond hebben,

hoe het zal gaan in je nieuwe relatie? ik denk dat hij natuurlijk wennen moet nu hij 2 ''kinderen'' er bij heeft, dat je kinderen ook zullen moeten wennen dat mama een nieuwe papa heeft, dat je ex veel zal missen van de opvoeding en dat er nog veel discussie kan komen wie welke verjaardag vakantie weekend feestdag jullie kinderen mag hebben, ik heb het een aantal keren dichtbij meegemaakt en eerlijk?
    nee het hield niet lang stand want verliefd zijn duurt niet eeuwig en een dip volgt al snel en als je dan gewend bent om open voor anderen te staan, op naar de volgende.....

Deel Deze Pagina