Mijn zoon is nu ruim 4 jaar en weegt al 22 kilo. Hij wordt dus eigenlijk een beetje te groot en te zwaar voor zijn achterfietsstoeltje. Nu ben ik dus op zoek naar een fietsstoel voor kinderen van 15-35 kilo. Maar welke moet ik nou nemen? Yepp, Bobike ..... ik weet het niet! Oh ja, ik ga ook mijn fiets ombouwen tot een elektrische fiets, dus ik moet daar ook rekening mee houden. Graag jullie ervaringen ....
Welke heb je nu? Wellicht is het het handigste om voor hetzelfde merk te kiezen zodat je geen nieuwe beugel hoeft te kopen. Om die reden hebben wij destijds voor de bobike junior gekozen. Wij hadden beiden al een bobike beugel achterop. Verder vind ik deze wel handig omdat je hem kunt inklappen als je hem niet gebruikt. Maar misschien geldt dat ook wel voor andere merken.
Wij gaan waarschijnlijk voor een zadel op het frame (tussen je eigen zadel en het stuur). In ons geval kan Eva dan voorop (gaat tot 35-40 kilo geloof ik) en Lisa achterop. Ik weet niet of je de kinderen weleens samen meeneemt op de fiets, maar je zoontje zou dan voorop kunnen en je dochtertje achterop in het zitje dat je al hebt.
Oh jouw dochtertje kan nog wel een tijdje voorop zie ik nu . Lisa zit ook nog voorop (bijna 4, maar nog geen 15 kg, wel een beetje te lang, maar ze heeft er geen problemen mee en wil graag nog voorop )
Goede tip van Serafijntje trouwens. Wij hebben ook Bobike en dus de beugel, die kunnen we tegen die tijd dan opnieuw gebruiken.