wordt voortaan kotsmisselijk van alleen de naam china al. Heb het idee dat je in dat land mag doen wat je wilt kwa mensenlevens. zijn daar geen regels voor ? bedoel meisje aangereden en voor dood achter laten, sterfkamers voor pasgeboren meisjes, mensenhandel, en ga maar door. illigale abortus waar niks aan gedaan wordt door de overheid (in zeer laat stadium) terwijl ze het dondergoed weten wat er gebeurd maar lijkt wel goedgekeurd
Nou ja, het is natuurlijk niet zo raar dat het WEER China is.. wat wil je met zo'n grote populatie.. de kans dat daar dan iets gebeurd is wel groot he? Naar verhaal en voor mij maar weer een bewijs dat China een ontwikkelingsland is.
Een vriend van ons gaat vaak naar China. En al deze verhalen verbazen hem niks! Hij zegt ook: mensen hebben daar écht geen rechten! Er zijn fabrieken in China waar mannen en vrouwen 24 uur per dag, 7 dagen in de week moeten werken. iig bereikbaar zijn. Met een beetje geluk mogen ze eens in de zoveel tijd hun familie een dagje zien. Die fabrieken zijn gewoon afgesloten en het zelfmoordcijfer is daar zo hoog, mensen worden uitgebuit en helemaal gek gemaakt. En de producten die wij hier in de winkels vinden, voor veel van die producten worden daar gewoon mensenlevens verknalt. Echt een vreselijk land! Bah bah bah. En de grote van het land maakt niks uit natuurlijk, want over de hele wereld verder hoor je niet zoveel gruwelijkheden als in 1 land als China. Wat een walgelijk land.
Dit is wat ik bedoelde in een ander topic. laten we geen producten meer kopen waar made in china op staat dat is het enige wat wij als individuele burgers kunnen doen voor alle slachtoffers van de Chinese staat !
ooooooooohhhhhhhhhhh ik zal die vreselijke lui echt aanvliegen en niet meer los laten zal helemaal door het lint gaan zielig zeg
Ik heb nog nooit één goed woord over China gelezen. Vreselijke fout weer, arm kindje. Zo onschuldig, heeft nooit om het leven gevraagd. En dan een paar van die achterlijken die hem voor dood achter laten en ook nog zeggen dat het een meisje is!
Ik vraag me af of dit babytje het wel zal redden, ik zag namelijk een hoop bloed, dus de navelstreng waarschijnlijk niet afgeklemd ofzo? Echt verschrikkelijk zeg. En al was het kindje overleden dan leg je het toch niet in een vuilniszak op de grond! Wat een beesten!
Wij hebben ons zoontje dit jaar opgehaald in China. Wij hebben hem geadopteerd. De bevolking van China is erg divers, de economie is op dit moment de meest vooruitstrevende van de wereld. De andere kant is de armoede..Idd in de fabriek hangen briefjes van wanneer welke vrouw zwanger MAG worden. Als je per ongeluk ervoor of erna zwanger raakt, dan raak jij als vrouw je baan kwijt, je man raakt zijn baan kwijt, je kan je huis niet meer betalen en komt gewoon als zwerver te bestaan. Mensen hebben geen geld voor anticonceptie, hebben geen mogelijkheden om hun kindjes te helpen daar als ze wat mankeren. Ze hebben daar geen ziektekostenverzekeringen en verdienen nog geen 200 euro per maand. Een operatie kost vaak rond de 5000 euro of meer. Ons zoontje heeft een schisis gr 3 en is vondeling. De bio ouders van ons zoontje konden ws zijn operatie niet betalen. Hij komt uit de rijstvelden waar de armoede het grootst is. Mensen die hun kindje te vondeling leggen, leggen ze zo weg dat ze zeker weten dat het kindje gevonden wordt en een beter leven zal krijgen bij adoptie ouders, in china of daarbuiten. De plekken waar de kindjes gevonden worden zijn ziekenhuizen, stations, en in het geval van ons zoontje een haven. De moeders blijven op een afstand kijken om te zien of hun kindje wel gevonden wordt en meegenomen word. Soms leggen ze er een briefje bij met naam en gegevens. Vaak niet want te vondeling leggen is namelijk een grote strafbare feit, wat een hele familie de ondergang kan betekenen. Ik wil maar even aangeven dat er ook een andere kant is van de bevolking in China. Overigesn, in de supermarkten kan je gewoon levende padden en schildpadden in netjes vinden als een netje mandarijnen. Levende ganzen en eenden die onder de snelbinders op de scooter meegenomen worden om geslacht te worden. In sleutelhangers zitten levende schildpadjes gevangen als sierraad. We kwamen in een park waar in een zwembadje goudvissen zaten die kinderen konden vissen voor een kwartje en wat ze vingen ging mee naar huis in een bak. Nou ik kan je zeggen ze smijten ermee alsof het gewoon grind is. De vissen spartelen over de grond. Wij waren een toeristische attractie, wie adopteerd er nou een kindje met een schisis? We werden gefotograveerd van alle kanten, zelfs als ik de buggy omdraaide, liepen ze gewoon mee.
Wat fijn dat jullie een zoontje hebben kunnen adopteren uit China! En wat zal hij het goed hebben met en bij jullie. Helemaal super. Gefeliciteerd! Maar het stuk wat jij mij voor de rest typt, komt bij mij niet overeen met de zin die ik gequote hebt. Want wat jij typt , is toch ook ontzettend triest?? Ik bedoel met mijn stuk echt niet te zeggen dat iedereen die in het land woont verschrikkelijk is, maar meer de regels die er gelden, de harteloosheid van zoveel mensen. De kou en haat voor mens én dier. Dat is wat ik zo walgelijk vind aan China. Dus ik geloof echt dat er ook goede mensen zijn, die helaas vreselijke keuzes moeten maken omdat de wet of het geld het niet toelaat. En dat vind ik zo frustrerend. Waarom moet het zo gaan?
die chinezen en andere 'mensen' die zo omgaan met levende wezens, zijn geen mensen.. echt te walgelijk..
Ik wil geen seconde van het filmpje zien, want zou het niet van mijn netvlies kunnen krijgen en aan niks anders meer kunnen denken. Wat is het toch een vreselijke wereld af en toe, ik kan er met mn pet niet bij...walgelijk, geen woorden voor..dan kijk ik naar mijn bloedjes van kinderen en denk ik, ik hoop echt dat ik jullie altijd kan beschermen tegen al het kwaad in de wereld. Het is echt om moedeloos van te worden..arme kindjes daar in China..en de dieren niet te vergeten..bah, het doet me gewoon pijn als ik eraan denk
Achterlijk volk!!! En heb nog veel meer woorden. Mijn tante heeft ook een geadopteerd zoontje uit China. Hij was 1 toen ze hem ophaalde,helemaal een misvormd hoofdje. Als ze daar huilen in het weeshuis laten ze de baby's gewoon liggen. Ze worden werkelijk op elkaar gestapeld met planken. Kregen alleen rijstepap te eten. Hij is nu 7,zijn hoofdje is nooit meer goed gekomen,zal ook nooit meer goed komen,en als hij eten krijgt eet hij zo snel en veel dat hij moet overgeven. Mijn oom en tante houden onvoorwaarlijk van hem,net zoveel als zijn geadopteerde zusje uit Columbia. En het is een heerlijk ventje,maar echt zo triest hoe het leven in china is Echt ik heb zoveel nare verhalen gehoord van hun(ze zijn daar 6 weken in China gebleven tot alles rond was) Ze kregen hun zoon in handen gedrukt met een roze truitje aan en een jurkje aan. Mensen die sporen niet daar!!!