En als je nou eventjes naar bed gaat met je kleine? Zet je computer uit en ga even slapen, dan kan je vanavond wat langer door misschien!
soms hoeft het niet meer te zijn dan af en toe even zeggen dat van hem houdt. Gewoon zomaar een zoen geven of een knuffel (idee van de harten enz.. vond ik ook erg leuk. Omdat dat op een gesprek uitloopt.. en ik denk dat jullie dat ook nodig hebben als ik zo tussen de regels doorlees)
Kan je hierover wel met je man praten, hoe jij je voelt, aangezien je er overduidelijk mee zit. Het eerste jaar met een kindje is vreselijk heftig, met gebroken nachten, onzekerheden als doe ik het wel goed en een compleet nieuwe rol namelijk vader en moeder. Dat kan behoorlijk effect hebben op je relatie. Jullie financiele situatie draagt daar natuurlijk ook niet aan bij. Maar als je het daar met je partner niet over kan hebben is dat helemaal niet bevorderlijk voor jullie relatie. Ik hoop dat je toch sneller met iemand kan praten dan over een poosje, want ik proef uit je reacties dat je het een beetje aan het opgeven bent.. Sterkte meis.
Misschien kun je dan rond 7 uur 's avonds jezelf naar buiten slepen met je vriend en dan een wandeling maken. Daar wordt je ook echt fitter van en ga je je vast lekkerder door voelen. Een uurtje wandelen doet al wonderen. Juist van dat thuiszitten en op de bank hangen wordt je lui en heb je nergens meer zin in.
Ik probeer je niet aan te vallen hoor, maar met je mee te denken. Net als alle meiden hier volgens mij Kun je anders niet een dagje vrij nemen van je werk om bij te komen? Lekker een dag relaxen en tijd voor jezelf. Dan heb je 's avonds misschien wel fut voor tijd met je man?
Weet je... ik ken je niet.. heb geen idee hoe je situatie is of wat er met je aan de hand is.. Daarom ben ik wat voorzichtig in mijn reactie.. Maar ik probeer toch te zeggen wat er bij mij bovenkomt.. Ik vind je in je reacties behoorlijk passief overkomen. Je wilt wel dat er iets verandert, maar volgens jou is het niet mogelijk dat adt uit jou komt (want in alle eerlijkheid is er geen mogelijkheid om iets leuks te doen wat geen energie kost) Dus het moet uit zichzelf leuk gaan worden.. Meis dat wordt het niet.. Niks ontstaat zomaar. Bovendien word je steeds lustelozer omdat je je lusteloos voelt. De beste manier om uit die circkel te komen is om tegen je zin in toch iets te gaan doen. Ik bedoel niet dat je nu wilde nachten en zwoele avonden moet plannen.. MAar je zult wel iets moet ondernemen denk ik.. Anders gaat het van kwaad tot erger!
helaas niet echt, hij luistert wel maar ik heb niet het idee dat hij ECHT luistert zeg maar. Ik kan niet eerder een gesprek hebben dan over 2 weken. Eerder was geen plek. Maar ik ben al aan het opgeven ja. Doe niks anders meer dan huilen en een masker opzetten
Misschien kun je een brief schrijven waar je in zet waarom je van hem houdt, wat je leuk aan hem vind (of iig vroeger leuk vond). Dat is vast heel erg leuk voor hem om te lezen/horen en dan weet/voel je zelf ook weer wat je leuk aan hem vind. Misschien kun je ook uitleggen waarom je de brief hebt geschreven en hoe je je voelt. Soms als het tussen mij en mijn vriend niet lekker gaat dan loopt dat ook net zo lang door tot iemand het echt uitspreekt en dan kunnen we er samen weer wat aan doen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt of zelf nog iets anders bedenkt en dat jullie een gezellige avond zullen krijgen.
Goh Skatjuh, ik wou dat ik de gouden tip had voor je maar die heb ik helaas niet. Ik denk inderdaad dat je aan jezelf moet gaan werken (hopelijk kan je snel ergens terecht) en verder eens goed met elkaar moet babbelen. Echt alles er eerlijk uit gooien en er samen over babbelen. Desnoods met roepen, tieren, huilen of hysterisch lachen, weet ik het. Maar gewoon echt eens alles doorpraten en dan samen iets leuks verzinnen om te doen.
Ben je trouwens al bij de huisarts geweest? Misschien is het een pnd en helpen antidepressiva je al een heel stuk vooruit!
niet wereken is voor mij ook geen geld en dat kunnen we echt niet missen. En als ik al eens vrij ben, ben ik savonds net zo moe. Ben echt zo bang dat ik al in een depressie zit
Als je het idee hebt dat je man niet luistert, zou ik inderdaad eens een brief aan hem schrijven. Daarin zetten dat je heel veel van hem houdt, alles eraan wilt doen om je relatie te redden en heel eerlijk zeggen hoe jij je voelt en waarom (en misschien ook dat je zou willen dat hij wat actiever luistert?). Dit niet als vervanging van een gezellige avond o.i.d., maar denk dat het heel belangrijk is om hem duidelijk te maken hoe het zit. Is het niet een idee om van het weekend een dag je zoontje ergens heen te brengen en lekker naar het strand te gaan, daar een terrasje pakken (hoeft niet veel te kosten, kan gewoon af met een kop warme chocomel) en voor overdag broodjes gezond o.i.d. mee te nemen? Heb je alle tijd om uit te waaien, ben je even uit de dagelijkse sleur en alle tijd om samen te kletsen en lol te maken!
Ik zou ook de ha morgenochtend direct bellen Misschien kan hij je iets geven wat je kalmeert en weer op het goede pad brengt Twee weken wachten lijkt me geen optie eerlijk gezegd Mocht je willen, je mag me ook pb-en Gewoon om alles even op papier te kunnen zetten en het van je af te gooien? Er is niets in het leven dat mij vreemd is, geloof me