hoi dames, ik ben net op controle geweest bij de gyneacoloog .. onze baby groeit als een kooltje! nu woog hij/zij 3.100kg en ongeveer 48cm! geboortegewicht wordt geschat op een 4.100kg en 53cm ... Ik vind het nu wel een beetje jammer dat onze baby zoooo groot is! wel goed natuurlijk, want alles was op en top inorde! Zou het mss kunnen dat de schatting niet juist is? kusjes!
schatingen kloppen vaak niet. Bij me dochter zeiden ze normale 7 pond maar kwam 9 pond uit dus zal je er niet teveel aan hechten aan de metingen
Ons kindje ligt al vanaf week 30 vier weken voor op groei. Met 36 weken werd hij / zij geschat op ruim 3500 gram.
Bij mij hebben ze nog een echo gemaakt met 36,4 weken en toen werd het gewicht op 2400 geschat door de echo, de lengte hebben ze het niet over gehad.
Nou zooo groot is ze niet hoor! En waarom vind je dat jammer? Ze is in jouw ogen echt nog wel klein als je haar voor het eerst ziet. Mijn zoontje woog 10 pond en was 56 cm, dus echt nog een stukkie groter, maar ik vond het echt geen moment jammer. Is toch echt nog een babytje hoor.
Bij 36 weken heb ik een groeiecho gehad en daar woog mijn zoontje 6 pond. Bij 40 weken heb ik weer een groeiecho gehad en daar schatte ze hem op dat moment op ruim 8 pond. Bij 40w5d ben ik bevallen en mijn zoontje woog net geen 7 pond. Zoals dus al eerder geschreven, schattingen kloppen niet altijd. Pin je niet teveel vast, zeker niet op het geschatte geboortegewicht. De kans is groot dat ze er toch naast zitten...