Nou me man is het tegenover gestelde Die vindt me juist heel mooi En die zit ook heel vaak aan me buik en luister ook op me buik Hij vindt het een geweldig wonder wat er in groeit en is heel erg trots Vertel maar idd wat je voelt als hij zo doet want hier moet je niet mee lopen Zwanger zijn is iets heel moois Liefs Tijgertje23 Komt wel goed meissie
Pfff wat een reacties zeg. Mijn ventje vind het soms ook een beetje eng, het is ons eerste kindje en dus allemaal nieuw ook voor hem! Waarom zou hij gelijk raar zijn omdat hij het eng vind? Wat een vooroordelen weer zeg jeetje mina. Hij vind het gewoon raar dat mijn buik soms beweegt en dat er een kindje in groeit, dat is toch ook bizar?Ik verwonder me er ook elke ochtend weer over dat mijn lichaam dit kan en dat ik met zn 2en ben!!! Mijn ventje raakt mijn buik ook niet zo vaak aan uitzichzelf en zal ook niet zo gauw uitzichzelf er tegen praten ofzo maar hij uit zich op een andere manier. Iedereen is anders, en ja tuurlijk zou ik graag willen dat hij wel aan mn buik zat uitzichzelf maar zo is hij niet en dat accepteer ik. Ik praat er wel eens met hem over en hij vindt het nu ook wel minder eng dan eerst maar hij voelt niet wat ik voel en het komt allemaal wel als ons kleintje geboren is.
Mijn vriend had ook "alienachtige gedachten" en ik trouwens ook! Het is toch ook bizar om ineens een voet ofzo voorbij te zien komen op je buik.
Hoi, ik kan me voorstellen dat je man het een vreemde gewaarwording vindt hoor. Hij zal het echt niet afstotelijk of onaantrekkelijk vinden, maar eerder een beetje eng en onwenning. Het is ook een flinke toeter en je huid zit flink gespannen. Als je man van je houdt zal hij je niet bewust het gevoel geven dat hij je onaantrekkelijk vindt. Toch ? Misschien is hij bang dat er iets mis gaat of dat hij er te lomp mee omgaat. Nog even en dan kunnen jullie weer lekker knuffelen. Ik hou altijd in mijn achterhoofd dat het ook voor mannen een vreemd en bijzonder gegeven is allemaal.
Dat lijkt me heel vervelend zeg...mijn man is helemaal trots op mijn buik. Hij vind het wel eng...maar dan meer zo van dat er iemand tegen aan stoot enz... Probeer het er erover te hebben met je man!
Nou....mijn vriend keek zwangere vrouwen altijd na.... Echt zo gefascineerd was hij altijd door die bolle buiken. en toen een vriendin van ons zwanger raakte, raakte hij altijd eerst haar buik aan met twee handen.. Nu ik zelf zwanger ben vroeg hij me vaak: Hey, wanneer begint die buik van je nou eens te groeien?? Nu groeit mijn buikje wel steeds sneller dus vandaag zei hij ineens: zal ik buikfoto's maken? En hij kan niet van me afblijven....dat is dus absoluut niet veranders. Echt een plakker. ik zou het best kwalijk vinden als hij me ineens eng zou vinden of mijn buik zou verafschuwen... ik bedoel; come on hey... Alsof die veranderingen voor ons zo makkelijk zijn !!
Wat vervelend dat je man zo reageerd! Hoop voor je dat hij begrijpt hoe je je voelt. Snap wel dat hij het allemaal een beetje eng vindt. Er veranderd natuurlijk een hoop aan je lichaam en over een tijdje komt er een kindje. Maar dat wist hij natuurlijk wel van te voren. En voor jou zijn die veranderingen natuurlijk helemaal wennen aangezien het jou lichaam is. Maar vind dat je een geweldig mooie buik hebt! Een buik om trots op te zijn!
Ik snap best dat 'eng' kan zijn voor een man. Zij ervaren het allemaal heel anders dan wij dat doen. HEt is net zo goed nieuw en spannend voor hem als voor jou, maar dan op een andere manier. Ik heb niet het idee dat hij jou de grond in praat. Wel vind ik sommige reacties een beetje 'te'. Allemaal zo negatief over je partner gelijk. Ik zou dat zelf echt niet accepteren, maar goed. Niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen reageert hetzelfde. NIet iedereen heeft de ideale man die elke dag je buik insmeert en er uitgebreid mee knuffelt. Maar dat betekent toch niet dat de een beter is dan de ander? Nee hoor, ik vind er niets vreemds aan. Een man die zich niet onwennig mag voelen bij zoiets ingrijpends als een zwangere vrouw, dat vind ik vreemd. Net zoals wij een beetje inlevingsvermogen van onze mannen verwachten, zo mogen wij ook wel wat inlevingsvermogen tonen aan onze mannen.
Ben het helemaal met oemhudaifa eens Het is voor een man allemaal heel onwezelijk. Ze voelen het niet zoals wij en dat is toch heel begrijpelijk tuurlijk zijn ze heel blij met het kindje maar zij voelen het niet zoals wij het voelen bewegen.Ik zal je man niet te veel poezen(sorry weet niet hoe je het schrijft).Hij leeft wel met je mee zoals ik lees. En er zijn veel mannen die dat niet doen hoor. Mijn man vind een dikke buik ook niet mooi maar als ik hem nu met onze dochtertjes zie makt dt het helemaal goed. vond het bij mijn eerste zwangerschap ook best wel moeilijk hoor maar heb er nu helemaal vrede mee mijn man vind het trouwens niet eng maar gewoon niet mooi. mij maakt het nu niks meer uit ben gewoon trots op mijn buik en hij stiekem ook wel hoor hij vind het nu ook leuk dat iedreen bhet begint te zien. Geniet gewoon vn de laatste intieme weekjes samen met je kindje en kijk maar hoe trots je man strks op je kleine is
Mijn man vind het juist aantrekkelijk. En ja praten praten denk ik dan maar. Mijn man vind het wel eng om met mij soms te vrijen (dat was in mijn 1e zwangerschap) Nu de 2e vind hij wel ligt wat makkelijker.
Poeeee wat een reacties zeg!! Heb naast een gezellige paasbrunch ook een goed gesprek gehad met mn vent. @nikita23; ja hij heeft inderdaad het idee dat hij mij moet delen en hij vindt me idd op ontploffen staan...ik heb m wel t compliment gegeven dat ie zo eerlijk is, maar dat ik t wel vervelend blijf vinden dat de knuffels enz weg zijn. @DaYe; dank je wel voor je verhaal. Ergens hoop ik ook dat hij er spijt van gaat krijgen...En ik weet wel zeker dat als het kindje er is, dat hij superbetrokken is. Zie ik nu al aan hoe hij met zn neefje van 3 weken om gaat. Maar t kindje aanpakken en de navelstreng doorknippen, neee dat zal ie niet doen (maar daar zit ik niet zo mee) @zogelukkig en marieke1983: Mn buik hoeft van hem ook niet meer superstrak. Voor ik zwanger werd had ik echt een strakke buik, je zag mn spieren echt zitten. Maar van hem mag er wel een vetrandje achterblijven. @Luna1: ja, hij vindt het gewoon eng. Bij de echo had hij gehoord dat het maar 2 cm onder mn spieren (??) zat. En dat is in zn hoofd blijven hangen. @OemHudaifa en gerdiendejong: hij mag zich onzeker voelen enzo, ben ik ook af en toe. Maar hij was voor dat ik mn buik kreeg heel knuffelig en dat is nu helemaal weg en dat mis ik gewoon. Maar zoals ik al eerder zei; als het kindje er eenmaal is, dan zal hij echt superbetrokken zijn. @heel veel: dank jullie wel voor de complimenten op mn buik en foto's Uit t gesprek met mn man blijkt dat hij mn buik gewoon eng vindt. Hij vindt het heel onwezenlijk dat er een kindje in groeit en is soms ook heel bang om mij en het kindje pijn te doen (die 2 cm blijft door zn hoofd gaan...) Dus door zijn angst om ons pijn te doen, doet ie maar helemaal niks : (mannenlogica????) Hij schrok wel een beetje van het feit dat ik alle lichamelijke aandacht zo mis. Hij was altijd veel knuffeliger als ik, dus hij dacht dat ik t wel best zou vinden. Van hem mag het echt heel snel geboren worden, want dan is het tastbaar voor hem. Hij ziet wel enorm op tegen de bevalling, houdt helemaal niet van bloed enz. Het liefst zou hij dat deel overslaan. (maar daar zal hij toch ook niet de enige in zijn, en dit kan ik ook wel begrijpen) Hij ergste vindt hij dat hij mij pijn ziet lijden en zelf niks kan doen. Kortom weer een hoop wijzer geworden en hij heeft vanmiddag zowaar zn hand op mn buik gelegd....en dat is echt een hele overwinning voor m!!! =D> Vond het fijn om te lezen dat mannen zo verschillend reageren op onze buiken. Ben dus niet de enige
Ik wilde toch even reageren. Ben zo blij dat je een goed gesprek ehb gehad!! Dit si ook eigenlijk wat ik bedoelde. Ik bedoelde met raar niet dat het stom is dat hij bepaalde gevoelens heeft .. maar meer dat hij het echt onaantrekkelijk zou vinden. NU weet je precies wat zijn gevoel is. En wat hij denkt! en hier kan je wat mee. Doordat hij nu weet hoe jij het ervaart en voelt kan hij ook proberen om af en toe zijn gevoelens op zij te zetten en toch zo te doen wat hij nu dus heeft gedaan =D> Door reacties van sommigen anderen was ik even bang dat mijn defenitie van raar te zwaar opgevat zou worden! Geniet van je laatste loodjes! liefs Jazzie
Och meid, over 20 jaar zit ik waarschijnlijk in een rolstoel, en door een ongeluk sterft mijn heup af waardoor ik al jaren niet kan sporten en dus ook allang niet meer zo strak ben als voor mijn ongeluk. En mijn man houdt er geen haar minder om van me. Wat ik bedoel is dat mijn man ook wel weer blij is als ik straks mijn 'slanke' (wat een relatief begrip is, maar wat ik bedoelde was gewoon mijn niet-zwangere lijf zonder al teveel zwangerschapskilo's) figuur weer terug heb. Ik begrijp de man van de ts gewoon wel enigszins. Soms ervaart een man iets wat hij heus liever niet zo zou ervaren. Hij kan dit delen met zijn vrouw of de hele zwangerschap tegen haar liegen. Persoonlijk prefereer ik de eerste keuze. Zijn gevoel verander je niet...
Meow: Fijn dat jullie er zo open over hebben kunnen praten! Goed om te lezen dat je, ondanks dat het jou natuurlijk ook wel pijn doet, toch zijn gevoel kunt accepteren. Wat rot voor je man dat hij zo opziet tegen de bevalling. Je vrouw met al dat bloed enzo zien moet ook vast geen prettig idee zijn. Ik denk dat het hem uiteindelijk alles mee zal vallen wanneer het kleine wondertje er eenmaal is! Fijne bevalling alvast gewenst.
Ben t helemaal met je eens..manlief en ik hadden t er gisteren nog over. En hij zegt ook, ik hou gewoon niet van zwangere buiken. Hij weet ook wel dat het erbij hoort en dat er iets prachtig in groeit, maar hij heeft me gewoon liever zonder zwangere buik. En ik ben dus absoluut niet slank ofzo, draag normaal gewoon maatje 42 en heb een derriere die lekker aanwezig is. En hij vind me altijd prachtig! Dat hoor ik vaak genoeg van me en het is man die soms te eerlijk is in dingen, dus ik weet dat ie niet liegt. En ook zegt hij; als je door een ziekte of wat dan ook dikker wordt, ja dan is dat gewoon zo he! Dus een man die niet van een zwangere buik houd, heeft niet per defenitie een voorkeur voor fotomodellen of een afkeer van een wat flinkere vrouw!
ik kan begrijpen dat je het heel jammer vind dat je man het allemaal zo eng vind. Het is ook niet niks zo'n wonder dat in je buik ontstaat en lekker aan het groeien is. Ik vind het zelf persoonlijk ook nog steeds heel raar dat een vrouwelijk lichaam in staat is om dit te doen. Maar wel mooi idee. Mijn vriend daarintegen is helemaal bezeten van mn buik. ook dat kan soms niet fijn zijn precies tegenovergestelde van jullie eigenlijk. Hij zit het liefst hele dag aan mn buik en te spelen met de kleine, waardoor ik elke keer in elkaar geschopt word door onze jonge man omdat ie met papa aant spelen is Super dat hij toch nog even zijn hand op je buik legde. dat moet goed gevoeld hebben voor jouw gevoel! Wat vind hij er eigenlijk van om het hartje te horen bij de vk? Vind hij dat ook eng? Als hij dat wel leuk vind, kan je proberen hem het hartje zelf te laten horen op je buik door middel van een leeg wc rolletje! Zo is hij toch met je buik en baby bezig, dat goed voor jouw gevoel is, en vind hij het misschien minder eng met het feit dat zijn kind daar in zit. Succes!
Hartje luisteren vindt hij wel leuk. De echo's vond hij helemaal geweldig. Zat ie helemaal met een "big smile" naar t scherm te kijken. (maar toen was mn buik nog niet zo groot, misschien speelt dat ook wel een beetje mee, zal t vanavond eens vragen) Ga t ook vragen of hij wil luisteren met een wcrolletje. Maar heb echt geen idee of ie dat iets vind