Zwangerschap doorgeven verzekering?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chels89, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik ben al op de helft inmiddels maar bedacht me ineens dat ik nooit wat doorgegeven heb en vroeg me af of dit moet?
    Ik kan bij de Menzis online alleen wat vinden over kraamzorg regelen, maar die heb ik zelf al geregeld omdat ik niet wou dat zij zelf een bureau voor mij uitzochten.
    Moet ik dit alsnog doorgeven aan Menzis of gaat zoiets automatisch?

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ja, dat dien je inderdaad zelf even door te geven. Dan krijg je daarna ook eventueel het kraampakket oid, als dat bij je verzekering inbegrepen is.

3. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij het aanvragen van kraamzorg moest ik ook mijn verzekering gegevens invullen. Heb verder nooit wat door gegeven aan mijn verzekering maar heb inmiddels wel het kraampakket ontvangen ;)

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Je had via menzis je kraamzorg moeten regelen, en dan je voorkeur bureau invullen. Dus ik zou zsm even bellen naar de Menzis !
    Je hoeft niet door te geven dat je in verwachting bent.

5. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Mij werd juist geadviseerd door de verloskundige om het niet te regelen via de zorgverzekering maar rechtstreeks bij bureau van keuze.
    Omdat anders je verzekering bepaalt waar je komt en het dus bij een bureau kon zijn wat niet je voorkeur heeft, vandaar dat ik helemaal niet meer aan gedacht heb of ik het nog apart aan Menzis moest doorgeven

6. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Voor het kraampakket zou ik het sowieso doorgeven. En even checken of het door jou gekozen kraam bureau wel doe je verzekering vergoed wordt.

Sommige verzekeringen hebben alleen contracten met de goedkoopste zorgaanbieders (net als bij medicijnen) en vergoeden het anders maar gedeeltelijk.

Deel Deze Pagina