Mijn vriend gaat met geen enkele ex om, omdat hij dat zelf niet wil. Maar zou hij wel contact hebben met een ex zou ik daar denk ik niet zo'n probleem mee hebben. Mits het natuurlijk normaal contact is (af en toe eens een praatje o.i.d.) Mijn vriend daarintegen heeft er wel moeite mee. Ik spreek zo heel af en toe eens een ex (op hyves of in de kroeg)
zowel hij als ik hebben nog wel is contact met onze exen maar dan gewoon via msn of hyves. afspreken ja dat doen we geen van bijde maar mochten we er een tegen komen zal ik er echt geen probleem van maken als ie een praatje ging maken. met een ex heb je toch een verleden die alleen hij/zij het beste kent en samen praten over de tijd van toen kan erg gezellig zijn. Afspreken om wat leuks te gaan doen met zijn ex daar zou ik helemaal niet blij mee zijn maar goed wie we. als er kinderen in het spel zijn is het natuurlijk weer anders en is een goede band misschien wel het beste. de exvrouw van mijn vader is na de scheiding met mijn vader jarenlang goed bevriend geweest met mijn vader en moeder. gezellig bij elkaar op de koffie, samen stappen etc. wel hebben mijn vader en zijn ex vrouw 2 kinderen wat het natuurlijk ook weer anders maakt. het kan dus gewoon dat je vriendschappelijk uit elkaar gaat en dat er contact blijft. ik denk maar zo, mijn vriend heeft voor mijn gekozen en ons 2e kindje is onderweg. ik ben totaal niet jaloers en denk dat gevoelens voor een ex altijd wel een beetje blijven. niet de losse scharrels dan maar echt de exen waar mee je jaren heb gedeelt en samen hebt gewoont. je bouwt in de tijd toch een band af en misschien dat het in een relatie niet ging maar dat het vriendschappelijk perfect gaat. tja wie kan ze dan verbieden om vrienden te zijn en te blijvem
Ik zou het helemaal niet goed vinden. maar gelukkig heeft hij geen contact met zijn exen. ik ben ook een jaloers type, dus nee.
ik vind het toch knap van je. Er zijn er niet veel die er zo open over denken, denk ik. Ik in ieder geval niet. Ik ga ver mee, ze is op onze bruilof geweest (was ik dan persoonlijk minder blij mee) en ik heb zelf voorgesteld haar een kaart te sturen toen mijn schoonvader overleed, vond ik wel zo netjes omdat ze toch best een periode onderdeel van zijn leven is geweest, maar dan houdt het toch wel op (en dan vind ik persoonlijk dat ik best ver ben gegaan ... )
Ja, het valt mij ook op dat veel hier best wel tolerant zijn. Ik zie niet echt het nut ervan in om vriendinnen te worden met de ex van mijn vriend, en ik wil liever ook niet dat hij nog met zijn exen omgaat. Andersom zou hij dat ook niet willen dus wat dat betreft zitten we op 1 lijn. Maar inderdaad wel knap dat sommigen hier zo open over denken..
Ik vind dat het wel nut heeft, ik heb er een leuke vriendin bij. Dat ze nou 10 jaar geleden met mijn man samenwoonde, tja. Die tijd is voorbij
ik vind het ook wel kunnen. Mijn ex is ook nog een vriend van me. Ik ben gelukkig en woon samen met me partner en heb een zoontje hij is gelukkig en vorig jaar getrouwd. We spreken elkaar regelmatig aan de telefoon en ik bel of sms zijn vrouw ook weleens. Soms gaan we met een vriendengroep op stap ofzoiets dergelijks en dan gaan hun gewoon mee en we komen op elkaars verjaardagen enzo. Nee heb er geen problemen mee en mijn partner en zijn vrouw ook niet. We zijn bijna 8 jaar bij elkaar geweest dus toch het 1 en ander meegemaakt en zou het ook niet willen missen.
ik vind dat als jij je er niet goed bij voelt hij het niet moet doen. Mijn man heeft ook contact met exen maar alleen die wat ik goed keur zeg maar die wat ik dus echt niet in me huis wil hebben blijven dus ook mooi buiten. anders krijg je er toch maar ruzie om en dat is het niet waard. dus als jij het niet prettig vind niet doen kotm alleen maar geruzie van
Ik vind ook dat het moet kunnen. Mijn vriend heeft ook nog contact met zijn ex. Soms bellen ze wel eens, of sms'en. Het zelfde heb ik ook. Spreek mijn ex ook nog wel eens. Zolang je open naar elkaar blijft, zie ik geen problemen.
een ex is een ex! Die moet je ver van je huidige relatie houden! Ze weten toch altijd wel de intiemste dingen,gevoelige snaren e.d.! Nee, die van mij heeft een huis vol herrie dan! Dit weet hij ook...!
Hij spreekt zijn ex helemaal niet meer maar ze hebben ook niet heel lang wat gehad. Ik spreek mijn ex af en toe via msn of hyves maar mijn ex is ook weer een vriend van mijn schoonzus..Verder hoef ik ook geen contact ofzo en ik zou het niet cool vinden als hij weer contact met zn ex zou hebben en met haar om zou gaan ofzo. We verbieden elkaar niks maar we weten gewoon van elkaar dat we er ook geen behoefte aan hebben. Vind het wel knap van mensen die wel zo goed met hun ex om kunnen gaan. En met kids in het spel vind ik het ook een ander verhaal.
Mijn man heeft geen contact meer met zijn exen en daar ben ik stiekem wel blij om! Ik daarentegen heb wel nog contact met een ex, hij is immers getrouwd met mijn nicht waar ik een goeie band mee heb. Tot voor twee jaar of zo had ik nog sporadisch contact met een andere ex (mijn eerste vriendje, waar niks meer mee is gebeurd dan handjes vasthouden en kussen), daar moest niks achter gezocht worden, we konden gewoon goed praten en mijn man vind hem ook een beste kerel. Hij en zijn moeder (waar ik het ook goed mee kan vinden) waren zelfs op de begrafenis van ons dochtertje. Om de een of andere reden (ik denk zijn nieuwe vriendin ) horen of zien we elkaar niet meer nu... ik vind het best zo, ik hoor nog af en toe hoe het met hem gaat via zijn moeder en daar ben ik wel blij om.
Mijn vriend heeft ook contact met zijn ex af en toe en het zal me een rotzorg zijn. Het is niet voor niets uitgegaan en ik weet dat ie harstikke veel van me houdt. Bovendien is zij moeders mooiste niet
Ik denk dat het er aan licht hoe ze uit elkaar zijn gegaan. En hoe de band nu is. Als het gewoon een vriendschap is, dan is het prima. Of je het nou leuk vind of niet, een ex heeft wel een bepaalde rol gespeeld in je partners leven. Ik denk dat je zelf wel kunt merken of de één nog iets voelt voor de ander. Als dat zo is, dan moet het afgelopen zijn. Ik zou het wel vreemd vinden als zij nog de behoefte hebben om elkaar een paar keer in de week te zien. schijnbaar kunnen ze elkaar dan toch niet los laten. Eenmaal in de zoveel tijd is prima vind ik. Ik heb ooit een vriendje gehad bij wie zijn ex nog de was deed, etc. Nou dat vond ik wel heel ver gaan. Waren we weg geweest en dan stond opeens de was binnen. Als zij nog de behoefte heeft voor hem te zorgen en hij die de behoefte heeft om nog verzorgt te worden is er iets vreemds aan de hand. Ik heb hem maar snel gedumpt.
ik vind het persoonlijk nogal eng als er hier in termen van ´verbieden´ en ´niet toestaan´ wordt gesproken. liefde is het bewijs van groot vertrouwen, en dan zul je een eventueel contact met een normale !! ex moeten accepteren en zelfs respecteren. het kan best wel eens moeilijk zijn, maar ik vind het een kwestie van jouw liefde voor hem, en het hem gunnen. als een ex teveel contact zoekt, zou ik wel eens laten vallen dat ik dat wel lastig vind, en of het wel wat minder mag, en dat heb ik in het verleden ook wel eens gedaan. dan is het weer aan zijn liefde hier respect voor te hebben! maar elkaar dingen verbieden : brrrrrrr....