Man/vriend mee met eerste echo?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mooni, Feb 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    die van mij kon helaas echt geen vrij krijgen van zijn werk

en bij de controlle van de vk kan hij ook niet bij zijn nou jammer dan hij heeft het op dvd gezien en vond het super

met de 20 weken echo en pretecho gaat hij wel mee dat wilde hij wel graag

2. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Mijn vriend is bij de 1e mee geweest wou er zeker van zijn dat er iets zat.. hahahaha..
    2de zijn mijn ouders mee geweest..
    3de me beste vriendin en me vriend.
    Over 4 weken gaan me vriend en ik samen.. en misschien zijn dochter mee hangt even van de tijd af.

3. Yule

Yule VIP lid

Dec 6, 2007
    8,059
    1
    36
    Afgelopen maandag had ik de eerste echo, ik was best zenuwachtig en was blij dat mijn vriend mee was, want hij maakte mij weer wat rustiger. Het is fijn om alle info samen te horen, dan kun je alles beter onthouden en er nog even over napraten.

Voor mijn vriend was tot nu toe de zwangerschap erg abstract en raar. Hij vond het niet echt iets leuks, maar toen hij de baby op de echo zag en en was al een echt mensje dat rondspartelde werd het voor hem allemaal heel echt ineens. Hij begon te grijnzen en die grijns is niet meer van zijn gezicht afgegaan. Daarna was hij ook veel liever en begripvoller naar mij toe, en geeft ie mijn buik af en toe kusjes.

Ik ben dus blij dat ie mee was op heel veel redenen!

4. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Vamiddag heb ik eerste echo in ziekenhuis
    en man gaat niet mee, maar bij eerste afspraak
    bij vk gaat hij wel mee hoor....
    En de keren daarna neem ik moeder schoonmoeder
    of vriendinnetje mee

5. nance158

nance158 Actief lid

Nov 15, 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    De mijne is bij alles aanwezig. Maandag de 20 weken echo en daar is hij ook weer bij.
    Vondt het zo lief de eerste keer dat we voor de echo gingen, toen zei hij we gaan voor het eerst kennis maken met ons kindje. De tranen sprongen me in de ogen. Hij blijft wel altijd op een afstand staan bij het luisteren van het hartje bij de vk. maar hij geniet dat zie ik aan de twinkeling van zijn ogen.

Liefs nance

6. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ja hoor hij gaat met alles mee ook de vk...als dit gunstig is gepland (begin van de ochtend...eind van de middag) Straks als ik elke week ga...aan het eind zal ie wel wat laten schieten ;)

7. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    de echo's mist mijn vent voor geen goud hoor!
    al moet ie een hele dag vrijnemen voor 1 uurtje, dat wil hij echt niet missen!

8. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    ja tuurlijk met z'n twee, gewone controle niet...maar een echo vindt manlief ook veel te mooi om te missen

9. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Mijn man is overal mee naar toe gegaan op 1 of 2 keer vk bezoek na toen ik tegen het einde aan liep.

10. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Man moet mee!

Het is heel belangrijk voor de aanstaande vaders om zo'n eerste bezoek mee te maken aangezien het tijdens de zwangerschap meerendeel om de moeder draait. Het is goed om ze op deze manier bij de zwangerschap te betrekken.

Ik probeer mijn man zoveel mogelijk mee te nemen naar controles! Hij leert hier veel van en de verloskundige betrekt hem ook bij het bezoek (baby voelen enzo).

En ja, die eerste echo is gewoon een onvergetelijke ervaring dus dat wil hij toch niet missen?

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn vriend wilt zelf overal mee naartoe, omdat hij het gewoon erg speciaal vind. Ik voel alles, krijg alle kwaaltjes en een dikke buik en hij niks..
    Daarom vind hij het zelf belangrijk zoveel mogelijk overal bij te zijn. :)

Wie weet straks met de gewone controles niet meer, maar voorlopig wel! Hij krijgt er gewoon vrij voor gelukkig!

12. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Mijn man is met de eerste echo's mee geweest. Hij gaat ook mee met de 20 weken echo. De overige afspraken bij de VK ga ik zelf heen.

13. Lilya

Lilya Fanatiek lid

Jul 13, 2007
    1,135
    0
    0
    Die van mij gaat mee naar elke afspraak... Ik zie dan elke keer de ontroering in zijn ogen, dus ben wel blij dat hij er bij is!

14. Blaak

Blaak Niet meer actief

Mijn vriend gaat iedere keer mee, elke controle. Hij neemt dan gewoon vrij. Maarja hij kan dat ook makkelijk en ik heb geen auto hij wel dus is wel makkelijker met een auto !

Maarja niet iedereen kan dat zo makkelijk vrijnemen enzo dus dan moet je soms wel alleen gaan denk ik.

Groetjes,Mandy

15. westlander84

westlander84 Actief lid

Feb 13, 2008
    152
    0
    16
    westland
    hey,

mijn vriend gaat ook mee naar de eerste echo en de eerste afspraak bij de verloskundige zo gaat het voor hem ook een beetje leven omdat je aan de buietenkant nu nog niets ziet ;)

2e echo gaat hij ook mee dan zie je je kindje helemaalmet de teentjes en handjes etd...

allemaal een fijne zwanger schap groetjes

16. Vanes

Vanes Actief lid

Jul 28, 2007
    182
    1
    0
    Natuurlijk samen!
    De eerste echo om te zien dat het echt waar was en de 20 weken echo omdat je alle twee wil weten of alles goed is.

Zou er niet aan moeten denken dat je bij de eerste echo hoort dat er geen leven is en bij de 20 weken hoort dat het kindje iets mankeert en dat je dan daar alleen bent.

Als je man/vriend niet kan zal ik altijd iemand anders mee nemen.

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Mijn man gaat inderdaad ook altijd mee voor een echo, dat wilt hij echt niet missen!

18. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Mijn man nam er ook altijd een hele dag voor vrij.Na de afspraak altijd lekker een dag wat leuks met zijn 2-en doen. En spectaculair vond hij het zeker wel....ging namelijk wel om zijn kind. Maar goed,iedereen op zijn manier.

19. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ging hubbie ook elke keer mee... bij allebei. Is 1x gebeurd bij de 2de dat ik alleen moest maar dat was een gewone controlle ergens halverwege de zwangerschap. Samen is toch een stuk gezelliger en hij wil het zelf heel graag. Hij is zelfstandige dus pakte gewoon een paar uur vrij.

20. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    De allereerste keer kon hij helaas niet mee. Dat was vervelend, want na 2 mk's zit je toch niet rustig af te wachten. De week erop moest er weer een echo gemaakt worden en ging hij gelukkig wel mee.Hij zal zeker proberen om mee te gaan, maar helaas is het voor hem erg moeilijk om een vrije middag/ ochtend te krijgen.

Share This Page