Man/vriend wel of niet thuis in de kraamweek?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kim01, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Heb niet alle reacties gelezen, maar mijn man had toevallig nog 2 weken vakantie. Was super dat hij erbij was.

De kraamhulp kan je man dan ook dingen leren, zodat jij lekker kunt slapen. Je man leert het jou later dan wel weer. (Helaas bedacht ik me dit pas na de kraamweek ;) )

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Bij onze eerste was mijn partner in de kraam week 2 dagen thuis van de 5 werkdagen. Daarna 3 weken vakantie. Was prima! :)

3. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man was gelijk vanaf de geboorte 3 weken vrij, heerlijk! Is nu weer het plan :D

4. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beide keren een week vrij gehad nadat de kraamhulp weg was .. Heerlijk

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Hier ook vanaf de geboorte vrij, hij kan dan de kids naar school brengen en samen met mij voor de kleine zorgen en weer even leren van de kraamhulp. Hij kan dan ook boodschappen doen enz want de kraam helpt mij wel als ik iets nodig heb.
    Mn man wil dat zelf ook, voor een man is de eerste week/weken ook bijzonder, nieuw, mooi en wennen. Hij vind t prettig dit samen te.doen.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zie hier toch veel vrouwen die net als mij midden in de zomer zijn uitgerekend. Vakantie heeft mijn man al maanden terug door moeten geven ivm collega's. Zijn ze bij jullie allemaal zo flexibel? Je weet natuurlijk nooit wanneer je precies gaat bevallen.

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ml had na de bevalling eigenlijk 3 weken vakantie. Dit werd na 1 week 8 weken ziekteverlof. Kon Door een blessure niet lopen. Dus 9 weken thuis geweest. Fijn? Euhm nee. Had liever gehad dat ie 3 weken vakantie had..

8. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

3 weken thuis vanaf de geboorte ongeveer. :)

9. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Nee totaal niet flexibel.
    Als ik eerder beval moet hij gewoon werken tot de uitgerekende datum.

10. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Lijkt me juist fijn als je dat begin samen kunt meemaken.
    En twee onthouden meer van wat de kraamhulp zegt dan één.

Mijn man was vanaf de start 6 weken thuis, maar dat was noodzakelijk omdat ik langere tijd vrijwel niets zelf kon doen en de kraamzorg maar beperkt was.

11. Mandy84

Mandy84 Actief lid

5 okt 2013
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verbaas me er ook over dat alle mannen zo flexibel vakantie kunnen opnemen.

Mijn man werkt in de zorg dus is dat totaal niet mogelijk om op het moment direct vakantie op te nemen. Hij krijgt volgens het CAO dan wel weer 4 dagen vrij ipv de wettelijke 2 dagen.

Deze neemt hij in de kraamweek op om zo ook van de kraamverzorgende te kunnen leren. Anderhalve week na de uitgetelde datum heeft hij een week vakantie.
    Daarnaast heeft hij de laatste tijd meer gewerkt zodat hij eventueel nog een aantal extra dagen kan opnemen als er iemand anders voor hen kan en wil werken.
    Daarom hopen dat hij niet veel eerder komt!

12. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Mijn vriend heeft altijd tussen kerst en oud en nieuw vrij, dus kan zomaar zijn dat ie na de bevalling al vrij is. Anders is het vaak in de winter geen probleem om dagen op te nemen, werk is vrij seizoensgericht en in winter vrij rustig.
    Dan zal ie in de kraanweek werken en daarna vrij nemen.

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn man wil in de kraamweek aan het werk en vrij nemen wanneer de kraamhulp weer weg is.
    Hij vindt dat hij toch niks te doen heeft zolang die rondloopt en al zijn collega's die al vader zijn hebben het zo gedaan, dus hij vindt dat het ook zo moet ;)
    Zelf had ik liever dat hij in de kraamweek en de week erna thuis zou zijn zodat we ook de eerste visite samen kunnen ontvangen maar wie weet ben ik daar nog helemaal niet aan toe. Lastig dit soort dingen, je weet niet hoe het loopt en hoe het gaat straks.

14. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Als het jullie eerste kindje is dan handig als hij er wel is want de kraamzorg leert hem dan ook luiers verschonen en de kleine in bad doen. Maar veel vaders nemen de week na de kraamzorg vrij.
    Maar het is nu toch verandert voor de man ipv 2 nu 5 dagen vrij na de bevalling?? Dan zijn ze sowieso thuid

15. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Mijn man eerste 2 officiële dagen en daarna 2 weken nadat kraamhulp weg is

Maar nu ga ik bevallen in december en hij is altijd vrij rond kerst dus dat is mooi meegenomen heeft hij na die twee weken ook nog vrij

16. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier neemt mijn vriend twee weken op, ook in de kraamweek.
    Heb er goede herinneringen aan van de vorige keer.

Deel Deze Pagina