Hi meiden, Ik zit al 7 maanden op deze werkplek (is op me pas gekomen vanwege aanpassend werk voor me schouders) en ging eigenlijk zo goed en is zo leuk dat ze uiteindelijk ervoor hebben gezorgt met veel moeite dat ik mocht blijven en een contract heb gekregen per 1 september dit alles is wel gewoon in het bedrijf waar ik al 8 jaar werk. Wij waren al 1 jaar bezig om zwanger te worden en nu ben ik er 2 weken gekeden achter gekomen dat ik eindelijk zwanger ben en ben nu dus 7 weken. Mijn supervisor waar ik goed mee overweg kan en door haar heb heb ik grotendeels te danken dat ik mag blijven weet er van dat ik er mee bezig was en er ook voor in het ziekenhuis liep enzo. Maar zelf is ze ook al 2 jaar bezig maar nog niks dus vind zoiezo moeilijk om het tegen haar te vertellen maar ook tegenover mijn manager...heb natuurlijk pas per 1 september dat contract en nu is het net alsof ik het achter heb gehouden maar toen wist ik nog van niks...wanneer zouden jullie het vertellen? Vind het zooooo eng en spannend maar vooral heel lullig om het te vertellen... Niet dat er iets aan veranderd want vertellen moet ik het toch maar ben weleens benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn. Alvast bedankt voor de reactie!
Ik zat in een zelfde soort situatie. Alleen was ik net begonnen bij dit bedrijf. Wij liepen ook in het ziekenhuis en de kans op nog een zwangerschap was zeer miniem. Ik ben er na 12 weken pas achter gekomen dat ik weer zwanger was en mijn proeftijd liep op zijn eind. Ik heb toen besloten het van te voren te vertellen. dan hoefden zij zich niet "genaaid" te voelen en wist ik waar ik aan toe was. Gelukkig is het allemaal goed gekomen en was het geen probleem. Terwijl ik dit bij mijn vorige zwangerschap wel anders heb meegemaakt. Ik vond het dus heel spannend om te vertellen, maar een bedrijf die je daarom wegstuurt daar wil je toch ook niet werken? warrig verhaal misschien, maar ik wens je veel succes met je keuze.
Ik werkte nog geen 2 maanden in mijn nieuwe baan toen ik zwanger werd.. voelde me daar ook knap lullig over maar ze reageerden heel nuchter, zo van 'als we een vrouw aannemen in jouw leeftijdscategorie dan is dat iets waar we al rekening mee houden en je bent zeker niet de eerste of de enige'. Dus dat viel erg mee!
Ik heb idd ook binnen mijn proeftijd bij mijn toenmalig nieuwe werkgever (nu gelukkig nog steeds mijn werkgever) moeten vertellen dat ik zwanger was. Ze reageerden ook heel nuchter en prima. Als je een jonge meid met 1 kindje aanneemt, dan is de kans op nr. 2 natuurlijk best groot.
ik heb het ook meegemaakt, half mei nieuwe baan en 10 juni testte ik positief na 25 mnd geduld. ik had nog geen vast contract maar contract van bepaalde duur, ik heb het pas verteld iets voor ik mijn contract van onbepaalde duur kreeg en gelukkig reageerde ze goed
Snap wel wat je bedoeld! Ik werk ook al 3 jaar bij het bedrijf waar ik nu zit, maar heb pas sinds een aantal weken een vast contract. Vlak nadat ik het contract heb ondertekend, kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Ik heb mijn leidinggevende gevraagd of hij tijd had om nog eens even een praatje te maken, en heb hem toen direct verteld hoe het zat. Hij waardeerde de openheid ontzettend, en was ontzettend blij voor me! Ook al had ik dit absoluut niet van hem verwacht. Ik mijn geval werkte deze aanpak dus goed. Maar ik denk ook dat het wel te maken heeft met de 'bedrijfscultuur' die in het bedrijf heerst waar je werkt.
ik snap dat je druk erom maakt maar zoals al eerder gezegd bij aannemen van vrouwelijk personeel kunnen ze donder op zeggen dat ze keer zw raken. wees eerlijk en open. je moet blij zijn en niet over inzitten als je werkgever lastig gaat doen en zoals puck al zei: maar een bedrijf die je daarom wegstuurt daar wil je toch ook niet werken? succes
Als je je gewoon goed voelt niet eerder dan 13 weken zou ik zeggen. Dat je het al weet voordat je begonnen bent maakt echt niks uit. Niemand verwacht dat je het in week 6 al vertelt!
Hier zwanger geworden tijdens de sollicitatieprocedure. Alleen was het arbeidsvoorwaardengesprek het eerste moment dat ik ze in "real life" zag sinds ik zwanger was. Toen heb ik het maar meteen in het begin verteld. Natuurlijk was het wel even een teleurstelling maar verder geen probleem. En nu 1,5 jaar later komt de tweede alweer. Tja ik heb ook een prive leven
Ik snap je gevoel ook wel. Mijn man en ik hebben er ook lang over gedaan voordat we zwanger waren. We stonden als met onze voeten in het MMM traject en de onderzoeken hebben we allemaal gehad. In september 2010 ben ik begonnen bij mijn huidige werk, als uitzendkracht met een contract van gemiddeld 32 uur. Ik werk als adviseur binnen de zorgverzekeringen, dus krijg dagelijks mensen aan de telefoon die een geboorte komen melden of vragen hebben mbt zwangerschap/kraampakketen enz.. Dit viel mij zo ontzettend zwaar en heb direct een gesprek met mijn leiding gevende gehad. Ik heb daar aangegeven dat we al een hele poos bezig waren en het gewoon niet lukte en dat zulke gesprekken mij erg zwaar vielen. Gelukkig begreep hij me heel goed, aangezien hij zelf ook die situatie mee gemaakt heeft. Ook hij en zijn vrouw hebben er 4 jaar over moeten doen voor hun 2e dochtertje en hebben ook het MMM traject gehad. Op het moment dat ik zwanger raakte ( maart 2011 ) heb ik het direct verteld aan mijn leidinggevende. Hij reageerde erg positief en in juni kreeg ik ook te horen dat ik een contract zou krijgen per 1 juli 2011 en op dat moment was ik 20 weken zwanger. Het was voor mijn werkgever geen enkel probleem dat ik zwanger was. Ze zeiden: Je functioneerd perfect, je bent goed in je werkzaamheden, behaald de doelen en targets, dus waarom zouden we jou geen contract aan bieden?! Ik ben ontzettend blij met zo'n werkgever!