geld verspilling ziektekosten

Discussie in 'De lounge' gestart door dorisn, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa krijgt medicijnen omdat ze plasproblemen heeft, die worden vergoed door de verzekering.
    nadeel van de medicijnen is dat ze verstopt kan raken en dus moeite krijgt met poepen, dit heeft zij dus helaas.
    niks aan de hand, krijg je gewoon een poedertje dat je ergens door moet gooien en het probleem is weer opgelost.
    ik moest ze zelf betalen, maar dat heb ik er graag voor over.
    nieuw probleem.... het heeft een sinaasappel smaak en laat alyssa dat nou net niet lusten.
    urotherapeut gebeld, nieuwe medicijnen.
    kom ik bij de apotheek om de oude zakjes in te leveren en de nieuwe poeder op te halen en het te laten verrekenen, krijg ik mn geld terug van die zakjes poeder.
    als je dus poeder met een smaakje in een zakje wil is het duurder dan gewoon een kilo poeder in een grote pot (die trouwens helemaal smaakloos is).
    nu vraag ik me af gezien alle bezuinigingen waarom ze niet direct die smaakloze goedkope poeder geven die je overal doorheen mag doen.
    die zakjes die we eerst hadden zouden later wel vergoed worden door de verzekering dus het is niet zo dat het de verzekering helemaal geen geld kost als je het langere tijd nodig hebt.

liefs doris

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik weet het niet.

Ik weet wel dat mijn vriend die zakjes poeder ook gebruikt, maar hij heeft juist wel meteen die smakeloze poeder gekregen terwijl hij juist liever die met sinaasappel had gehad.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    wat voor zakjes zijn het dan?

hier krijgt dochter movicolon en dat is zonder smaak (beetje zout, dat wel).. maar wel helemaal vergoedt?

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    misschien zijn die speciaal voor kinderen.
    anders even vragen bij de apotheek.

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Waarschijnlijk psylliumvezels, deze hebben inderdaad sinasappelsmaak (tenminste daar moet het op lijken, heb ze ook en ze zijn vies) maar als ze deze ook smaakloos heb snap ik inderdaad niet dat ze die niet meteen meegeven en al helemaal bij kindjes denk dat er weinig zijn die sinasappelsmaak lekker vinden.

6. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Ik kreeg ook de sinaasappelsmaak na mijn niet al te vlekkeloos verlopen bevalling.

Deel Deze Pagina