een veter of zo?

Discussie in 'De bevalling' gestart door limegreen, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Ik was vanochtend bi me gynaecoloog en zij vertelde mij de datum waneer ik ingeleid ging worden..
    2 dagen voor die datm gaat ze even kijken of me baarmoedermond er klaar voor is en zo niet dan krijg ik 2 dagen later en veter..
    Nou was ik helemaal blij dat ik eindelijk een datum gekregen had en heb dus eigenlijk niet meer zitten luisteren :)
    En dus niet op gelet toen ze het veter verhaal ging vertellen..
    ik heb wel weer een afspraak volgende week bij haar maar was toch eiegnlijk benieuwd wat het precies doet en of er hier dames zijn die dat ook krijgen en of gehad hebben?

Alvast bedankt..

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
  3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ha, ha wat grappig!
    Een veter? Nooit van gehoord.
    Ik kan me zo voorstellen dat je thuis komt en tegen je vriend/man zegt ik krijg een veter... hi hi hi
    Die snapt er dan al helemaal niks meer van!

4. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik ben 2x ingeleid en beide keren werd er eerst een "veter" ingebracht.
    De eerste keer ben ik op de veter bevallen, 12uur ingebracht 19:00 zware weeenstorm en na 3.5uur mama geworden.
    de tweede keer lukte het me niet om het weer zo te doen hihi, is ook niet gebruikelijk om op die veter te bevallen, t komt niet vaak voor. Maar de veter wordt gebruikt om je bm weker te maken en ontsluiting te bevorderen zodat je beter inleidbaar bent.
    Ze hebben bij mij de tweede keer vliezen gebroken en infuus gedaan, ook na 4 uurtjes mama. Erg snel en gelukkig dit keer geen weeenstorm. ( schijn je sneller te hebben als je weeen krijgt tijdens de veter)
    Die veter ziet er echt uit als een veter, ik moest namelijk plassen en toen hing ie eruit zeg maar, ik mocht em er toen uithalen van de vk. heel apart ding. op het einde zit een soort pijltje waar dan die hormonenspul op zit denk ik.

in ieder geval heel veel succes.

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Precies, op het uiteinde van die veter zitten hormonen die de baarmoedermond moeten verweken als dat nog niet vanzelf is gebeurd. Heel vaak hebben vrouwen al ongemerkt enige ontlsuiting en worden bij inleiding met cm ontsluiting de vliezen gebroken, eerder kunnen ze er niet bij.
    Bij mij zat het met 42 weken ook allemaal nog potdicht dus ik kreeg een veter. Die brengen ze in en duwen ze tegen de bmm zodat die kan verweken en ze proberen ze ook ontsluitingsweeën tot stand te brengen. Bij mij nam mijn lichaam het langzaamaan over. De eerste veter gaf wat krampjes, de tweede veter gaf echte weeën maar in de eerste instantie weinig ontsluiting. Gek genoeg pas toen die tweede veter eruit werd gehaald, ging het los in mijn lijf :) Daarna volgden de volgende stappen van de inleiding: 2 cm ontsluiting, ruggenprik :D, infuus, 3 cm ontsluiting vliezen breken en toen binnen een paar uurtjes klaar om te persen.

Succes alvast!

6. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi,

ook ik heb een veter ingebracht gekregen bij de bevalling van mijn dochter. Dag vd veter heel veel weeen gehad(zonder pauze), einde vd dag 2 cm ontsluiting. Veter eruit, weeen weg, spuit gekregen in mijn been en heerlijk in coma beland, Volgende dag 9uur heeft de gyn mijn vliezen gebroken, toen kreeg ik infuus, weeenstorm en om 13.30 uur bevallen van een prachtdochter!
    Ik vond die weeenstorm heel naar en ook die constante pijn van die veter. Maar iedereen reageert er anders op, mijn buurvrouwtje deed bijv. niets op die veter!

Succes Selma

7. macaaney

macaaney Lid

6 feb 2010
    93
    0
    0
    NoordBrabant
    Ik heb ook een veter gehad.
    Deze werd om 8/9 uur s ochtends ingebracht.
    Ik had al een half verweekte baarmoedermond en de dag ervoor al wat bloedverlies gehad[waarschijnlijk de slijmprop in stukjes..]
    rond 12 uur begon ik wat menstruatiekrampjes te voelen.. rond 1 uur lag ik aan de ctg en toen bleek dat de hartslag van mijn kindje wegviel dus de veter er met gang uit.. (lag niet aan de veter hoor;) ze kon gewoon de weeën niet aan.. dus ik kreeg ik spoedkeizersnee zat nog maar op 1 a 2 cm ontsluiting)
    Voor ik werd ingeleid lag ik al een week in het ziekenhuis.. waar het normaal is dat je tot je 3 cm ontsluiting hebt/ je vliezen breken je op kamer ligt dus ik mocht al een week aankijken tegen vrouwen in het begin van hun bevalling :p .. Veel ervan werden ingeleid dmv een veter en het verschilt echt heel erg per persoon.
    eentje hadden ze de veter ingebracht en zij had om 11 uur s avonds haar zoontje in handen. bij een ander hebben ze 2 dagen een veter ingebracht en deed het nogsteeds niets en kreeg ze een dag rust .. daarna weet ik niet wat er gebeurt is met haar :p want toen mocht ik weg..
    het is dus maar net of je lichaam der zin in hebt denk ik

8. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    thanks voor jullie verhalen..
    ik ben nu wel een beetje ligt gespannen voor volgende week maar we wachten rustig af...
    nu heb ik een goed idee gekregen hoe het allemaal in zijn werk gaat..

thanks

Deel Deze Pagina