Haha ik vond het al vervelend als mijn vriend een uurtje ging harlopen vanaf de 37 weken omdat hij dan niet bereikbaaar was en de 1e is in 2 uur geboren. Zonder voortekenen vooraf. Maar gelukkig was hij niet net aan het hardlopen. haha Ik verbied niet snel iets maar mijn vriend zou dat gewoon echt niet mogen Dan maar 1 jaartje niet. Komen nog genoeg jaren aan dat hij wel weer mee kan.
helemaal een met alle bovenstaande reacties. Ik zou het zelf ook niet accepteren als mijn man op de uitgerekende datum (of in de weekenden kort daarvoor) nog een weekendje weg zou willen. Wat ik heb begrepen zijn die laatste paar weken al zwaar genoeg, hij hoort er dan te zijn om je te steunen!
van mij mocht ie niet. niet drinken en binnen een uur thuis dat kennen we wel van mannen. kunnen ze het niet naar wat later verzetten? het is ruim van tevoren dus lijkt me dat er dan niet al te veel kosten aan verbonden zitten
Ik vind dat je zoiets niet kan verbieden, hij zal toch echt een eigen keus moeten maken. Je kan wel jou gevoel hierover melden en snap dat je hier niet echt blij mee bent. Maar aan de andere kant kan hij moeilijk vanaf week 37 elke dag bij jou blijven. kan hij niet overdag meegaan en dan gewoon savonds thuis slapen? Dat je dat als "tegenvoorstel" doet.
ik ben ook niet de moeilijkste (denk ik) Maar dit zou ik echt niet accepteren. Al zou mijn man dit zelf ook niet willen! Hij wilde naar een beurs toe op een zaterdag (gehele dag) Maar toen hij er achter kwam dat dat 2 weken na mijn uitgerekende datum gepland stond heeft ie gelijk afgezegd Hopelijk kan je je man nog overtuigen, je weet natuurlijk ook niet hoe je dan gestemd bent de laatste periode.
Inderdaad vreemd dat hij zelf mee wil.... Ben nu zelf hoogzwanger en zoiets zou nog niet in mijn vriend opkomen. Die is liefst ieder moment bij me en als ik even weg ben met de auto ( in de buurt) belt hij ook heel vaak om even te checken of alles nog ok gaat. De geboorte van een kind is ten slotte niet iets wat je iedere dag mee maakt. Die zuip weekenden zijn elk jaar dat komt wel weer dan zou ik zo zeggen. Wellicht draait hij nog bij als de bevalling dichterbij komt?
Nee, ik zou dat echt niet accepteren. Vind het nu al heel wat als hij de kroeg in duikt. Verbieden kun je het natuurlijk niet, maar zou hem toch wel heel duidelijk maken dat het een no go is. Volgend jaar kan hij wel weer mee, maar dit jaar niet. Jij bent 9 maanden lang je hele leven aan het inrichten om de baby: geen alcohol, van alles wat je niet mag eten, op tijd naar bed en je lichaam dat veranderd. Dan kan hij dat weekendje wel skippen lijkt mij. Ik zou het echt behoorlijk respectloos vinden als hij wel Zou gaan.
Ik zou misschien ook nog zo'n bitch zijn dat als hij besluit wél te gaan, ook al wil ik dat echt niet hebben en de bevalling begint wel als hij weg is ik hem ook niet zou gaan bellen denk ik. Of misschien halverwege en mopperen dat ie niet hoeft te komen eat mn moeder of vriendin er wel bij blijven. Dat is dan de keus en het risico die hij neemt. Maar dat is nu makkelijk praten natuurlijk want ik ben pas bevallen haha hopelijk kiest hij ervoor thuis te blijven ipv weg te gaan
Wat een vent. Ik heb even de reactie van mijn eigen vent gevraagd op de actie van je vriend. Hij zit nog steeds met een aantal vraagtekens boven zijn hoofd omdat hij niet kan snappen hoe een vent dat in zijn hoofd haalt. Maar mijn vriend is ook wat extremer de andere kant op hoor. Zodra ik 37 weken ben wil hij niet meer dat ik alleen weg ga met de auto. Vanaf 40 weken neemt hij zijn vakantie op omdat ik de vorige keer razendsnel bevallen ben met 41 weken. Dusja is misschien extreem de andere kant op. Maar ik vind het ook echt niet kunnen dat jouw vriend dat weg wil gaan.
Ik moet zeggen dat ik toch een beetje opgelucht ben door jullie reacties. Ik kreeg namelijk van mijn moeder en sm te horen dat ik me niet zo moest aanstellen en dat bevallingen bijna nooit zo snel gebeuren dus dat ie dan prima naar huis kan komen. Begon een beetje te twijfelen of ik me inderdaad aanstelde, maar aan jullie reacties te lezen begrijpen jullie het volkomen. Ik ben totaal niet van het verbieden maar ik ga vanavond toch echt even een flink gesprek hebben met hem.
In mijn geval begon bevalling nr 1 (de weeën) op een donderdag en ben ik uiteindelijk zondags dmv een spoedkeizersnee bevallen. Nee ging inderdaad niet zo snel maar was wel reten blij dat mijn man gewoon bij mij was. En zijn baas zo flexibel was dat hij gewoon van het werk weg kon blijven (had in de maanden daarvoor wel heel veel overgewerkt) Bevalling nr 2 was een geplande keizersnee, was zijn baas toen ook heel erg blij mee
Ik ben ook niet echt lastig wat betreft veel dingen. Maar mijn VL hoefde dit niet eens voor te stellen, bij kon dit toch echt op zijn buik schrijven! Volgend jaar maar weer een nieuwe poging! Succes vanavond!
Nee, mijn vriend zou dat ook niet in zijn hoofd halen!. Bij de eerste had hij een training zullen hebben OP mijn uitgerekende datum, op minimaal 2 uur reisafstand. In overleg met werkgever is die training drie maanden uitgesteld. Hij ging wel gewoon naar de normale trainingsdagen van zijn hondencluppie, maar wel met de restrictie dat zijn telefoon in zn broekzak zou zitten... dan wel onder handbereik van hem of een trainingsmaatje (hij laat normaliter zijn telefoon in de auto liggen ) Maar ja de trainingslocatie was op een half uur reisafstand. Bij de tweede trouwde zijn oudste dochter (eerdere relatie) 10 dagen voor mijn uitgerekende datum, woont op 3-3,5 uur reizen. Vijf dagen voor hun trouwen raakte ik in het ZH, werd op de vrijdag wel weer ontslagen, maar mocht dus zelf niet meer die reis maken. Volgens de gyn kon hij wel heen, mits ik achtervang thuis had. Op zondagmiddag kwamen mijn zusje en moeder en hij is smiddags naar zijn dochter vertrokken... uiteindelijk ben ik met 40+5 bevallen.
Waarom niet? in zo'n geval vind ik dat je dat kan doen. Verbieden die hap! Jammer dat je moeder zo reageert, dat voelt niet prettig ts, maar hier denkt iedereen dar het niet okay is als hij gaat.
Een heel weekend weg rond je uitgerekende datum? Ik zou daar niet blij mee zijn. Mijn man is op de uitgerekende datum van onze oudste voor zijn werk een eind van huis geweest. (lees: 4 uur rijden heen en 4 uur terug!) Dat vond ik al niet fijn. Mijn moeder is toen bij mij geweest die dag. Ik was blij dat hij 's avonds weer thuis was. Ik vond 1 lange dag echt wel genoeg. Als ik hem was zou ik het dit jaar niet doen. Volgend jaar weer een kans.
Poe hee.. zo te lezen ben je er al uit.. In theorie kan het natuurlijk makkelijk.. want ja, de meeste baby's worden niet op de uitgerekende datum geboren en bij de meeste eerste bevallingen heb je eerst uren lichte weeën voordat het echte werk begint. Maar jij zal maar net diegene zijn die een snelle bevalling heeft, wie is er dan bij de bevalling ipv je vriend? Zou je het zonder hem aandurven / kunnen ? Bijv met je moeder erbij? Hoe zou je vriend het vinden als hij de bevalling moet missen? Ik ben ook niet van het verbieden... het is je vriend en niet je kind toch!? Het lijkt mij dat als hij weet dat jij je er niet prettig bij voelt hij toch thuis zou moeten blijven, maar dan uit zichzelf. Als het toch allemaal geboekt al is, waarom bekijk je het dan niet tegen die tijd? Stel je loopt al een paar dagen met voorweeen of je wordt gestript, blijkt ontsluiting te hebben enz.. dan kan hij thuisblijven. Zijn er geen tekenen van een bevalling, dan kan hij altijd nog één avond of één nachtje gaan in plaats van het hele weekend.
Ik weet even niet waar ik meer verbaast door ben. Dat je vriend het in zijn hoofd haalt om dit voor te stellen (laat staan daadwerkelijk gaan), of dat je moeder en schoonmoeder vinden dat je je aanstelt. Echt ongelofelijk. Zelfs je eigen moeder joh? En je vriend heeft beloofd om niet te drinken? Onzin. Als hij zo'n soort vent is die het zo nodig vindt om rond je uitgerekende datum een zijn hoogzwangere vriendin een weekend alleen te laten, dan kan je mij niet wijs maken dat hij wel de ballen heeft om tussen 29 wel drinkende mannen, als enige nuchter te gaan zitten.
Bijzonder dat je moeder en schoonmoeder hier achter staan. Naast dat het vervelrnd is dat hij er niet direct is als de bevalling begint, weet je ook niet in wat voor staat hij is. En als hij nade bevalling eerst nog uit moet brakken van zijn weekendje weg, lijkt mijook niet zo'n succes.
Ik ben echt niet de moeilijkste en mijn man gaat best wel veel weg, maar een heel weekend op mijn uitgerekende datum was er hier never nooit door gekomen. Toen ik eenmaal door had dat ik weeën had, lag ik een uur later al met 5cm ontsluiting in het ziekenhuis. Dus het kan echt heel snel gaan. En ja, meestal beval je later dan je UD, maar ik was zelf bijvoorbeeld maar 1 dagje te laat. Vind het ook echt bizar dat je moeder en schoonmoeder zeggen dat je je niet zo aan moet stellen. Gelukkig hoeven zij niet te bevallen.......
Uuhh jazeker wel! Het is toch ook zijn kind? TS zit dan hoogzwanger in spanning op de bank, omdat het ieder moment kan gebeuren, en haar vriend zet lekker de bloemetjes buiten....... Beetje krom. Ben het met je eens dat hij niet elke dag bij je hoeft te zijn vanaf 37 weken, maar een heel weekend op je uitgerekende datum? Dat kun je dus wel verbieden.