Man weekendje weg

Discussie in 'De bevalling' gestart door Freddel, 7 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Oh ja hoor, van mij zou het mogen :) Maar dan duurt dat feestje wel wat langer dan een weekend...

Dat hij het überhaupt in zn hoofd haalt :(

2. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hoe haalt bij het in z'n hoofd om daar überhaupt over na te denken?! En dan ook nog zeggen dat hij niet gaat drinken terwijl z'n vrienden dat wel doen..... Knappe vent die dan de ballen heeft om er nuchter bij te zitten. Plus dat hij er gewoon voor jou moet zijn, al helemaal rond je ud.

3. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Nee. Van mij zou hij niet mogen gaan. Reden? Jij draagt jullie kindje, de laatste loodjes zijn het zwaarst en het minste dat hij kan doen is zorgen dat hij je daarin zoveel mogelijk steunt! Jij zit echt niet te wachten op stress (hij neemt niet op etc) als het moment daar is.

4. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.121
    5.041
    113
    Vrouw
    Ik ben echt geen moeilijk persoon, maar dit zou ik absoluut niet willen.. Snap niet hoe hij het in zijn hoofd haalt.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het niet leuk vinden geloof ik.

Maar, je zegt dat hij ook op 1,5 uur rijden werkt. Dus die vrijdag kan je bevalling beginnen en moet hij vanuit zijn werk 1,5 uur rijden, of het begint in het weekend en dan moet hij 1,5 uur rijden. De kans dat je die vrijdag of dat weekend of die maandag of dinsdag bevalt is even groot. Rationeel gezien zou hij dus prima weg kunnen gaan. Maar emotioneel gezien zou ik het ook niet fijn vinden.
    En wat sommigen dat ze niet geloven dat hij dan niet zal drinken, mijn man zou dat prima kunnen en ook gewoon doen (niet drinken dus). Vind het een beetje flauw om te zeggen, als je met 40 weken een weekend weg bent ben je niet opeens totaal onverantwoordelijk.

Mijn man was met 38 weken een weekend weg, op een uurtje rijden, ging ook zwemmen (dus dan geen telefoon bij de hand). Had de nummers van zijn teamgenoten en van het vakantiepark, had er wel vertrouwen in dat het goed zou komen. Maar goed, het maakte niet uit, thuis hebben we nog 4 weken op haar moeten wachten :D

6. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Omdat het een volwassen man is? Je zit samen in een relatie, dan praat je over dit soort dingen en uit je je gevoelens, maar je kan elkaar geen dingen gaan verbieden. Ik zou er ook niet blij mee zijn als mijn vriend mij iets zou verbieden, hij kan zeggen dat hij het er niet mee eens is en waarom niet, maar het is nog altijd aan mij om daarop mijn keuze te bepalen.

Ik las ook iemand die zei dat het een knappe man is als hij niet gaat drinken terwijl iedereen drinkt? Als mijn vriend mij beloofd niet te drinken durf ik er gif op in te nemen dat hij dat ook niet doet, waarom zou dat niet kunnen als iedereen drinkt? Kan net zo gezellig zijn zonder.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zat met 40 weken echt niet in spanning op de bank, had ook echt het gevoel dat ze nog niet ging komen en toen ik bijna een week overtijd liep had ik het idee dat ze nooit meer zou komen :p (ze kwam de volgende dag ;))

8. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Ik zelf zou er geen probleem van maken..

Als hij zegt dat hij niet drinkt doet hij dat ook niet.. Hij hoeft namelijk niet zo nodig te drinken..

Bij ons bij de 1ste heeft het bijna 30 uur geduurd voordat ze eindelijk kwam.. dus zou hij nog 29 uur naast mij kunnen hangen..

Dus ik zou het niet zo'n probleem vinden ook niet als hij gewoon avondje weg zou gaan.. (ik zou helemaal zenuwachtig van hem worden)

Denk alleen dat hij mij voor gek verklaard als ik hem zomaar laat gaan. maar goed dat was het andere kant van het verhaal..

en verplichten! nee hij is een man van 36. Ik neem aan dat hij wel weet wat hij doet en niet doet.. En hoef geen moeder te zijn voor hem..

Zal wat zijn dat hij met de tijd zegt jaaaa maar jij blijft thuis dat wil ik!! Jij moet thuis blijven en gaat hij mij dingen verplichten... ECHT NIET

9. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    De kans dat de bevalling begint als je op het werk It iseven groot, maar dat zijn dus "verplichte" uren en zo'n weekend zijn dan nog eens extra uren risico waarin het stressen is als het zou beginnen en je op hem wacht, vind die vergelijking dus echt niet opgaang want het lijkt me al heel spannend als je man op zo'n afstand werkt.

10. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    In een normale situatie zou ik het met je eens zijn, maar in dit geval niet. Als hij 40 weken zwanger zou zijn (ik zie het echt voor me 😂) dan mag hij ook mij verbieden om dingen wel of niet te doen. Zoals ik het zie, het is ons kindje en ik heb het zwaar. Hij hoeft de lichamelijke en emotionele last niet te dragen zoals ik het doe, dus mag ik dingen van hem eisen die ik niet zou doen als ik niet zwanger was, zoals bijvoorbeeld een weekendje weg te gaan met zijn vrienden.

11. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er is ook een kans dat je baby er dan al is. Dan gaat hij toch ook niet weg neem ik aan?

Mijn man zou echt geen weekend weg gaan. Terwijl hij ook 1,5 uur moet rijden van z'n werk naar huis. Hij was bij mijn laatste bevalling bijna te laat en die bevalling is me bijna fataal geworden.

12. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Echt no way! Dat zou ik zeker niet willen!! Mijn man trouwens zelf ook niet!
    Argumenten zat waarom niet, toch?! Stel voor dat je bv twee dagen eerder bevalt,, laat hij je dan ook alleen?
    En op vrienden/zuip weekend en dan niet drinken?! Dat lijkt mij persoonlijk toch al niks haha :D
    Ik vind echt serieus wel dat je van hem kunt verwachten dat hij bij je blijft hoor!! Succes!

13. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Oww en ik wil nu ook wel heeeel graag weten hoe hij reageerde :D

14. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Hm dat zou ik ook echt niet leuk vinden.. Als mijn vriend alleen al met het idee zou komen dan zou ik denk al boos worden. Nee ik zou toch met hem erover hebben. Het is erg fijn als je vriend bij je is om je te steunen en je weet nooit wanneer het gebeurd. Ik zou hem niet weg laten gaan.. Z'n weekendje is vast nog wel een keer en anders volgend jaar beter

15. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

ik zou denken dat mijn man een geintje maakt.

16. Koon

Koon Niet meer actief

Euh nee, nog niet misschien.

17. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Dit inderdaad...

18. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    wow ik zou stomverbaasd, maar vooral heel erg gekwetst zijn als mijn vriend dit zou voorstellen.
    Overigens zou ik hem alleen aankijken, zeggen: ":ja, daaaag!" en dat is dan ook meteen einde discussie. Maar zou wel teleurgesteld zijn.

19. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn vriend is ook een fliere fluiter maar dit had hij zelf niet eens bedacht of gewild haha.
    Hij raakte al in paniek als ik in mijn verlof 3x op een dag belden om niks haha (verveelde me een beetje :p).

Nee dit had ik niet goed gevonden.

20. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Mijn man had het niet eens in zijn hoofd gehaald om het überhaupt te vragen..

En sowieso zou hij zelf niet eens gaan.

Deel Deze Pagina