man weg zonder overleg of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door mixje, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Hier gaat ook alles in overleg. Mijn man moet toch aan mijn vragen of we dan iets te doen hebben. Hij kan het allemaal niet onnthouden ;) Maar als we gewoon thuis zijn en hij zonder iets te zeggen weg zou gaan, dan heeft ie wel een probleem :p

2. Zanita

Zanita Actief lid

1 jan 2013
    326
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons wordt een middagje of avondje gewoon tegen elkaar gezegd. Als 1 van ons besluit om een dag/nacht of zelfs weekend weg te blijven, dan overleggen wij netjes met elkaar.

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier wordt alles wel van te voren gemeld, maar de afspraak word wel al gemaakt zonder dat er thuis overleg is geweest. Van beide kanten trouwens.
    Maargoed ik spreek al niet af op dinsdag en donderdag omdat mijn vriend dan altijd afspraken heeft staan (werk en/of sport) en ik ga op vrijdagavond meestal naar een vriendin. Mocht er dus iets op die avonden vallen dan overleggen we dat wel eerst omdat we dan eventueel opvang moeten hebben..

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

het meeste gaat gewoon gelijk in overleg. Een stapavondje met vrienden wordt altijd ver van te voren afgesproken dus als hij dat er gelijk daarna aan mij doorgeeft vind ik het niet zo erg, mocht er dan al iets op die datum staan of iets belangrijkers tussenkomen op die dag dan kan er nog op tijd afgezegd worden.

5. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dit is een geintje toch zeker?

Stand up for yourself girl !!

We leven niet meer in het stenen tijdperk, tis 2013 :$

Zou er niet aan moeten denken om zo te leven, geen vent op deze aardkloot die mij zal vertellen wanneer ik wel weg mag of wanneer ik mijn hobbys mag uitvoeren.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou indd:$

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Altijd in overleg. Zou ook not amused zijn als hij dat niet deed.

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik zeg het altijd wel, niet zozeer om te verantwoorden waar ik uithang, maar zodat manlief weet dat hij even op zoonlief moet letten (als dat nodig is) als ik onder de douche sta.

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

En nu OT wij overleggen altijd wel netjes als we weg willen. Aangeven dat je naar de wc gaat of onder de douche gaat vind ik overdreven, maar wil je een dagje weg ofzo dan overleggen we het wel.

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Uit welk tijdperk komt die dan! Dat zou ik dus echt never nooit accepteren!! Dat je kinderen hebt betekend niet het einde van je sociale leven! Moet ook plek zijn voor leuke dingen en even afschakelen zonder kids.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier ook zo en net zoals je ook zegt dat je naar bed gaat. Het is een mededeling.

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij overleggen altijd even, vind ik ook niet meer dan normaal inverband de kinderen. Douche melden we ook altijd. En naar bed gaan ook, als 1 van ons eerder naar bed gaat is het altijd nog even een kus en knuffel.

13. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wij doen eigenlijk bijna alles samen. Dus veel overleg is dan niet nodig :p de plannen ontstaan vanzelf en dat doen we dan samen. Als manlief een vergadering heeft of een avondje kroegt met zn vrienden dan zegt hij dat wel minimaal een dag van tevoren. Vaak vraagt ie dan ook nog of ik mee ga. Vind ie gezellig :)
    Ben benieuwd hoe het straks gaat met n kleine erbij. Dan kun je niet altijd meer samen weg.

14. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

#114 KnuffieQ, 18 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2013
    Voor dat we kinderen hadden werd het gewoon gemeld nu kijkt hij eerst in onze gezamenlijke digitale agenda ivm oppas.

Hier laten we elkaar vrij hierin

15. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Avondje weg is geen probleem, dagje weg wel vaak in overleg.

16. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Even in overleg,

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Sinds we eenn kind hebben, overleggen we veel meer. Zal ook wel moeten, beetje raar als we allebei weg zijn en onze twee-jarige zoon alleen thuis achterblijft. ;)
    Als het voor werk is, dan is het in de regel een mededeling hoor. "Ik met volgende week woensdag werken en heb jouw ouders gevraagd op te passen." Als het om een privé-afspraak gaat, overleggen we wel. Dat proberen we toch zoveel mogelijk zo te regelen dat de ander dan voor onze zoon zorgt en hij niet naar een oppas hoeft.

Vroeger, voordat we kinderen hadden, was het meestal meer een mededeling. Nu wat vaker in overleg. Maar er wordt hier echt nooit om toestemming gevraagd. Ik zou daar ook over m'n hele lijf jeuk van krijgen, om eerlijk te zijn. Twee volwassen mensen in een gelijkwaardige relatie... Daar hoort toch geen toestemming vragen / verlenen bij? Als jphet goed is, houden twee partners uit zichzelf rekening met elkaar. Dus dan is even overleggen of alleen mededelen voldoende. Ik vind het wel normaal dat je van elkaar weet waar de ander (ongeveer) is en wat die aan het doen is. Dat heeft voor mij niks met toestemming, vertrouwen of verantwoording afleggen te maken. Maar wel met belangstellng hebben voor elkaars doen en laten. En bovendien is het organisatorisch vaak wel handig om te weten waar de ander is en hoe laat je die thuis kunt verwachten, bijvoorbeeld in verband met eten of zorg voor kind(eren).

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hier MOET het in overleg van zijn kant, aangezien ik hem doordeweeks niet spreek. mails ophalen kost teveel geld aan boord (via sateliet).
    hij weet natuurlijk niet welke afspraken ik doordeweeks maak voor het weekend. plus ik werk op zaterdagavond, maar het wisselt nog weleens om hoe laat ik moet beginnen.
    hij geeft gewoon door wat hij wil afspreken en waar hij heen gaat. als het in de middag is moet hij wel gelijk aangeven tot hoe laat ongeveer ivm het eten klaarmaken. ik zeg dan of dat die dag uitkomt of tot hoe laat het kan (bijv omdat ik zoals morgen om 16.30 al moet beginnen).

hij hoeft nergens toestemming om te vragen. hoef ik ook niet.

als ik boodschappen ga doen meld ik dat gewoon. dan weet hij dat hij op de kinderen moet letten.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gewoon, in overleg.
    Toestemming vragen we elkaar nooit. We zijn een gezin en dienen rekening met elkaar en vooral de kinderen te houden.
    Lijkt mij heel normaal :)

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Een weekend of een hele dag weggaan, gaat in overleg. Maar hij roept regelmatig eens: ben even een kop koffie doen bij mn oom en tante of een kennis. Daar heb ik geen moeite mee, dan is hij met 2 uurtjes weer thuis.

Deel Deze Pagina