hoi, ik heb even een vraagje, wij verdelen de shiften qua eten snachts gewoon met zn 2en (geef fles voeding, dat scheelt), maar op de dagen dat hij werkt doe ik ze allemaal. op zich heel fair, maar mag dan toch ook wel verwachten dat ik misschien ook een keer een nachtje door mag slapen als hij niet werkt? of niet tegen mij gaan zeuren dat hij zo moe is omdat hij heeft gewerkt en er maar vanuit gaan dat ik niet moe ben? en lezen jullie mannen ook mee op deze site? ik hou van je schat, maar waag het eens me te gaan chanteren met eventuele reacties op dit topic
Ja deze is lastig. Jullie hebben inderdaad evenveel recht op een nachtje doorslapen. Tja, ik gaf BV en ik moest er wel uit. Maar als een vrouw BV geeft wordt je lekker loom en kun je daarna gewoon weer snel in slaap komen. Ik liet mijn man altijd lekker slapen. Hij werkte overdag en ik toen niet. Maar goed, werk je overdag? Als dat niet zo is denk ik dat ik in jou geval mijn man door had laten slapen. Als jij ook werkt, dan moeten jullie het evenredig verdelen vind ik.
ik ben tot en met eind april (zowiezo, mag t/m augustus als ik wil) met verlof, dus dat is niet het probleem. mijn vriend werkt heel onregelmatig, heeft ook n hoop nachtdiensten, dus dan moet ik het wel doen en de dagen dat hij werkt ook allemaal prima, maar als hij 2 dagen werkt en dan 5 dagen vrij heeft, mag ik dan misschien ook een nachtje rust?
Ons meisje is al 7 maandjes en slaapt gelukkig al door, maar toen ze dat nog niet deed ging ik er steeds uit omdat mijn vriend ook overdags moest werken, maar ook omdat hij gewoon NIET wakker word van Fabiënne 's nachts, dus dan was ik toch al klaar wakker gehuild en ging ik er maar uit. (ik geef trouwens ook fles) Maar ik vind het wel eerlijk als de mannen na hun werk thuis komen en hebben gedoucht en gegeten dat hun het dan even overnemen. En Ik wil hiero ook een Zaterdag ochtend inplannen zodat ik kan uitslapen en hij de kleine doet. Tot een uur of 12. Ik hoorde van een tante dat zij dat deed en dat lijkt me toch ook wel heerlijk, al is het nog niet echt gelukt, omdat mijn vriend gewoon blijft liggen, alsof hij net doet of hij het niet hoord. Of misschien toch wel heel vast slaapt, ik weet het niet, maar heb het idee dat veel mannen er onderuit proberen te komen.
Wij hebben dus zo'n beetje afgesproken dat we beiden 1 dag in de week mogen uitslapen.. De 1 de zaterdag de ander dan de zondag. En als fae een huilerige dag heeft gehad en ik veel met haar bezig ben geweest, dan krijgt mijn man haar gelijk in z'n handen als hij thuis krijgt zodat ik eventjes rust heb. Dan help ik hem wel om hem heen, met de fles klaarmaken en zo, terwijl hij haar bezig houd, maar dan heb ik eventjes m'n handen vrij. Ik vind het toch wel vermoeiend hoor vaak zo'n dag, zeker als ze weinig slaapt overdag. Dan vraag ik me wel eens af wiens 'werk' er zwaarder is.. Zeker als je dus ook gebroken nachten hebt en het huishouden niet te vergeten.
Hier werkte dat niet echt. Ik werd toch wakker van haar, en als ik hem wakker moest maken (kost nogal moeite) was ik helemaal klaarwakker. Ik liet hem lekker liggen en sliep overdag wel wat bij. Er komt straks een tijd en dan hoef je er niet meer uit 's nachts..
Ik draai alle nachtdiensten. Nou geef ik borstvoeding, dus dan gaat dat al snel zo natuurlijk. Maar ik kolf ook niet af zodat hij 's nachts een flesje kan geven. Ik kom wel aan mijn slaapuurtjes, mijn nachten zijn weliswaar gebroken en dat voel ik maar ik slaap 's ochtends na de eerste ochtendvoeding een beetje uit samen met mijn dochtertje. Mijn man werkt zich 3 slagen in de rondte, ik ben juist blij dat hij door de nachtvoedingen heen slaapt. En ik zit in de luxe positie dat ik 's morgens weer even terug m'n bedje in kan duiken.
Mijn man werkt ook onregelmatige diensten, maar dan alleen dagdiensten en middagdiensten. Ik werk 2 dagen per week, op woensdag en vrijdag. Wij hebben afgesproken dat degene die als eerste eruit moet, 's nachts niet naar de kleine hoeft. Dus van dinsdag op woensdag en van donderdag op vrijdag hoef ik 's nachts mijn bed niet uit. Op de dagen dat mijn man een dagdienst heeft, ga ik er dan 's nachts uit. En op de dagen dat we beide vrij zijn, gaat de ene keer hij er 's nachts uit en doe ik de ochtendfles, zodat hij kan blijven liggen. En de andere keer andersom.
ik herken je verhaal precies, lijkt wel of ik het zelf geschreven heb hihi.. mijn vriend werkt ook onregelmatige diensten (vaak snachts) waardoor die dus s'ochtends wilt uitslapen omdat die de nacht in moet (hij werkt van 17.00u tot 6.00u) dus dan vind ik het niet erg om eruit te gaan maar als die dan vrij is ofzo dan verwacht die ook dat ik eruitga, en idd heel vaak "hoort" die hem dan niet jaja! Dus wij hebben nu ook de regel ingebracht dat ik 1 keer in de week mag blijven liggen en dat de kleine dan voor hem is, werkt goed moet ik zeggen! succes ermee
ik gaf bv dus ik moest zelf, heb ik nooit erg gevonden, lars kwam stipt om de 4 uur, en toen hij overging naar fles kwam hij niet meer midden in de nacht, maar rond 6.00/6.30. mijn man moest om 6.45 de deur uit, dus ik maakte de fles, hij gaf hem en daarna sliepen lars en ik nog even verder. als er wat is snachts ga ik er meestal uit, ik kan er beter tegen, maar als mijn man wakker word komt hij ook even kijken of alles in orde is.
Mijn vriend ging er juist heel vaak uit in de nacht, ook toen ik nog in mijn verlof zat en ook als hij de dag erna moest werken. 1 nachtje lijkt me zeker niet teveel gevraagd. Heeft je man zeker niet helemaal door hoe zwaar het kan zijn met een baby de hele dag. Je hebt heus niet het alleenrecht op vermoeid te zijn als je toevallig hebt gewerkt. Nu werken we allebei en ben ik natuurlijk volledig opgeknapt, dus gaan we er om en om uit. (ja heb zo'n kindje die eigenlijk nog geen 1 nacht volledig heeft doorgeslapen haha)
heykes! nee mijn man leest niet mee(gelukkig haha) en mijn man is bakker,dus die werkt altijd snachts... dus toen ik nog in bevallingsrust was deed ik de flessen snachts altijd,behalve als hij eens twee nachten na mekaar thuis was(wat zelden voorkomt) dan deed hij ook een nacht. mijn man was op dat gebied wel niet echt meevoelend met mij haha,hij zei jij bent ganse dagen thuis dus zo moe zal je wel niet zijn .... nu spreekt hij anders,nu ik ook ga werken en hij af en toe een hele dag voor jurre moet zorgen,neemt hij zijn woorden terug
oja ik werk trouwens ook met onregelmatige uren,vroeg en laatdiensten en soms ookgesplitste.... dus het is hier een puzzel
De eerst twee weken deed mijn vriend de eerst deel van de nacht.. en in de tweede deel. Toen hij weer ging werken deed ik alles en hij s morgen voor het werken gaan. In het weekend deed ik de nachten alleen omdat hij ook hard werkt en rust moet hebben. Hij ging dan om 8:00 er uit voor haar fles zodat ik dan kon uit slapen in zijn ogen. Nu slaapt ze gelukkig lekker door dus hebben we er geen zorgen meer om... en nog soms in het weekend ruilen we wie er op staat of allebei.
Mijn ervaring is dat de nachtvoeding gewoon niet handig is om door papa te laten doen. Voor die wakker en in de benen is, heb je het allang zelf gedaan. Papa doet hier vaak de late avondvoeding of de eerste ochtendvoeding. Eén dag in de week mag ik lekker uitslapen!
Mijn vriend is eigenlijk nooit thuis door de weeks dus dan heb ik ze zo ie zo allemaal. Als hij wel thuis is dan ga i er nog uit haha als de nacht echt zo beroerd is gegaan dan probeer ik gewoon 's middags even nok te gaan. Ikzelf heb er geen problemen mee hij werkt zo hard dat ik thuis kan blijven voor de kids. Het is we zo als me vriend een half uur voor zijn werkker nu roos hoort gaat hij er wel even uit zodat ik mag blijven liggen maar komt het kwa zijn opsta tijd niet uit dan is alles voor mij alleen. Ik vind de nacht fles ook niet zo erg. Heb an het idee dat ik dan even alle aandacht aan roos kan geven en de hele wereld is stil en ben dan zo blij dat ik met me kindje mag kroelen haha erg he. Mijn vriend leest ook mee soms op het forum maar dat is pas echt een beetje gekomen nadat ik opgenomen ben geweest en hij soms raad nodig had. Liefs Fleur
Ik zou niet liever hebben dat mijn vriend 's nachts de fles (afgekolfde melk) geeft, maar tegen de tijd dat hij wakker is en hij die fles ooit heeft opgewarmd, heb ik al lang mijn borst gegeven. Daarbij werkt hij meer dan voltijds, hij is kok en doet late uren, en werk ik voorlopig nog niet, hoewel je 't continu bezig zijn met je kleintje wel als een voltijdse job kan zien... Hier komt dus eigenlijk alles van mijn kant.
@Mano: mijn vriend werkt ook late diensten. Als het enigszins uitkomt, doet hij de late avondvoeding. Zo kan ik op tijd op bed en wat extra slaap pakken. Werkt stukken beter dan de nachtvoeding want dat gaat precies zoals jij zegt: voor hij wakker is, ben jij al weer klaar.
Toen Nana nog niet doorsliep snachts deden we om de nacht eruit gaan. Ik vind ookal werkt een man overdag hij kan heus wel snachts een flesje geven. Een moeder zijn is ook een fulltime baan,want naast het moederschap moet het huishouden ook nog gedaan worden enz enz. Gelukkig had hij er ook geen problemen mee, hij vond het alleen maar leuk want zo had ie even tijd met haar alleen omdat ie haar overdag niet veel zag.
De eerste 4 weken moest Jesse elke drie uur een flesje (bv lukte helaas niet) en allebei deden we toen één nachtvoeding. Daarna hoefde er nog maar eentje, en na zes weken sliep hij zelfs al door, dus toen waren wij er al af. Tja... als je beiden werkt, is het wel net zo fair als je ook samen voor de voedingen zorgt. Als alles op jou neerkomt zit je man straks met een oververmoeide vrouw, en als hij alles doet, is hij straks oververmoeid. Dus ik zou zeggen: probeer het zo redelijk mogelijk te verdelen... Succes ermee hoor.