man werkt en vrouw is thuis bij de kids

Discussie in 'De lounge' gestart door mora27, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ja dat blijkt wel ;)

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Het wordt wel een beetje hilarisch hier, hoor. het lijkt wel of iedereen tegen elkaar moet opbieden ofzo. Iedereen is anders, elk gezin is anders en zo maken we allemaal keuzes gebaseerd op wat we ons kunnen permitteren, goed vinden op dat moment etc.

Ik denk dat ouderschap best pittig is. En of je nu werkt, niet werkt, je hand ophoudt of niet, een poetsvrouw hebt of niet, de hele dag op je luie kont zit of 24/7 bezigbent.

Wij vrouwen zouden eens wat meer "sisterhood" voor elkaar kunnen opbrengen. Respect etc. voor de keuzes die een ieder heeft gemaakt. Dat mis ik hier dan wel weer een beetje.

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ben ik toch nog effe, want ik werd aangehaald. Ik vond het gewoon grappig om mijn opmerking te maken. Waarschijnlijk om dezelfde melige reden waarom jij jouw opmerking plaatste. Ik dacht, ik gooi het er effe in...

Je hebt bij mij echt niets opgelaaid.

Nu gaat PC uit!

4. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Dat vind ik ook niet kunnen, maar de belastingdienst komt er altijd wel achter. Vroeg of laat.
    Een oud buurmeisje van me had de belastingdienst voor bijna 7000!! euro opgelicht. Bleef thuis zitten omdat ze geen zin had in werken en vervalste haar aangifte.
    3 jaar later kwam de BD erachter en mevrouw kon mooi alles terug betalen.
    Ze is nu 21, heeft een kindje en zit diep in de schulden door dit soort stommiteiten.

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Tegenwoordig snappen vele niet meer wat respect is, net zoals dat men niet meer weet wat: 'iedereen lekker in zijn/haar eigen waarde laten' betekend.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Angela,

Ik sta om half 6-6 uur op, maak eten en ontbijt voor mn man en ontbijt zelf ook wat en geef daarna de kids te eten. Kleed dan de kinderen aan en ga om 8 uur richting de psz (ma tm do). Daarna loop ik meestal naar het winkelcentrum en doe boodschappen en breng die dan thuis en geef mijn zoontje even snel een fruithap. Ga rond half 11/kwart voor 11 weer richting de psz en haal dochter op. Met haar tempo ben ik dan rond half 12 weer thuis. Ik maak dan middageten en ruim de ontbijtspullen op en we eten samen. Zoontje gaat dan in bed rond half 1 (dochter niet altijd) en doe dan mijn huishouden en kijk hier wat. Rond half 3 is hij weer wakker en gaan we rond 3'en meestal naar buiten of naar de winkels wanneer ik wat nodig heb.

4 uur begin ik met het eten, 5 uur eten we en daarna was ik af. 18.00 - 18.30 doe ik ze allebei in bad en om 19.00-19.30 gaan ze beide naar bed. S'avonds komt mijn man thuis die ik dan nog wat te eten geef en die ik 'gezelschap' houd en dan is de dag alweer om.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Heb je zelf zussen? Je moest eens wéten hoe naar die tegen elkaar tekeer kunnen gaan!

En nu zonder dollen. Ik ben het met je eens. Als vrouwen toch ergens goed in zijn, dan is het in elkaar de maat nemen en veroordelen hoe een ander het doet.

Helemaal terug naar de opening van dit topic. Ik zou het niet 'je hand ophouden' noemen, als je het zo met elkaar hebt afgesproken dat de een zorgt voor het gezinsinkomen, en de ander voor het reilen&zeilen van het gezin. Dan verwerf je dat inkomen namelijk samen.
    Vind het ook intens treurig als er mannen zijn die van hun vrouw verwachten dat zij het huis en het gezin verzorgen, maar die het feit dat zij het geld binnenbrengen inzetten als machtsmiddel. Wegwezen vrouw, denk ik dan. Dat is een kerel die héél verkeerd in z'n gezin staat.

8. Chai

Chai Niet meer actief

Ik ben het niet snel ergens mee eens hoor, maar hiermee wel. :D
    Erg leuk opgeschreven trouwens, ik mis ook wel eens de "sisterhood".

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Fijn dat je het nu wel goed gelezen hebt.

Umm, doe jij elke dag boodschappen joh? :$
    Ik ben blij dat ik er in 1 keer vanaf kan zijn hahaha.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja iedere dag, ik moet namelijk alles naar 3 hoog slepen (incl zoontje)

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Touché. Maar je had mijn intentie wel begrepen.

Jah dat vind ik dus echt een BIG No-No!

12. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Daar kan ik opzich wel inkomen en het mee eens zijn. Er zijn tegenwoordig (helaas) meer klootzakken dan fatsoenlijke mannen op de wereld die een vrouw verlaten en helemaal de grond in boren etc. We zien tegenwoordig genoeg voorbeelden denk ik zo. Maar ik ben wel van mening dat het sociale vangnet voor een ieder is dus ook de huisvrouw.

Ik ben niet van mening dat de 'samenleving' opdraait voor de gevolgen van de keuze om niet betaald te werken. Want ook die huisvrouw levert haar bijdrage aan de samenleving en verdient dus en heeft dus ook recht op dat sociale vangnet. Dat hebben we allemaal. (Immers als je niet NL spreekt en net gevlucht komt uit het buitenland heb je ook recht op bijstand met sollicitatieplicht. Een ieder wordt opgevangen door dat net)..

Desalniettemin blijft het inderdaad verstandig om voor jezelf te (kunnen) zorgen als vrouw maar ook als man zijnde. Mocht er ooit iets gebeuren, maar om nu voor elk rampscenario je hele leven in te bakenen met: Wat als dat dan kan ik zus en zo.. tja veel dingen komen onvoorbereid en je kunt echt niet op alles voorbereid zijn. Dus dat is een hele bewogen discussie met veel meningen.

Maar moet wel zeggen dat ik 'in het geval dat' sterk in mijn schoenen sta en genoeg middelen heb om voor mezelf en kindje te vechten. Al heb ik een man die voor zijn verantwoordelijkheden staat en dat ook zal blijven staan. Zo'n zeldzaam ras weet je wel die niet zijn vrouw dirigeert en afvalt, die helpt waar nodig ookal is 'zij' huisvrouw, die voor haar opkomt als iemand weer eens oordeelt dat zij als stelletje dom zijn om maar 1 salaris te hebben want stel dat..
    Kortom een man die altijd zijn verantwoordelijkheid zal nemen.. Eentje die vind dat je een vrouw hebt voor het leven en niet voor even, dat trouw zijn ook echt trouw zijn betekent. Kortom een topvent:D

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

Whaha, ik heb alles goed gelezen hoor, jij blijkbaar niet.. maar lekker belangrijk.. ;) veel plezier met je 'poets'

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ja hoor, luid en duidelijk. En hoewel ik wat afgeruzied heb met m'n zussen, ik heb met niemand zo'n heerlijke band als met hen. Uiteindelijk zijn we gelukkig allemaal volwassen geworden en kunnen we elkaar waarderen om wie we zijn en wat we doen.

15. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Mora,

jij maakt het mogelijk voor je man, om zijn eigen bedrijf te kunnen voeren, omdat je voor de kinderen zorgt. Niks handje ophouden!! Je werkt samen aan de toekomst.

Laat de mensen lekker lullen!

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oke, toch even voor jou verduidelijken.
    Toen ik nog thuis zat, had ik geen poets. Heb ik ook nergens gezegd.
    Nu ik werk, en dat heb ik aangegeven in een zin die jij quote, hebben wij wel een poets omdat werken, huishouden en kinderen niet samen gaan.
    Dus ik heb niks niet op mijn reet gezeten omdat ik het huishouden niet hoefde te doen toen ik nog thuis zat.
    Daarom is lezen een kunst.

17. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Dat lees ik in deze context echt nergens terug meid, het lijkt me echt iets wat je jezelf aanpraat. Om maar te zwijgen over het feit dat je het in je beginpost nota bene zélf 'je handje ophouden' noemt! Vreemde manier van conclusies trekken als je het mij vraagt.

Umm: Zo lang ik jullie thuismoeders zó vaak online zie kan ik het alleen maar eens zijn met Aszz:p:p

Ach, ieder zijn ding. Ik denk dat er aan beide kanten uitersten zijn: moeders die meer dan fulltime werken of moeders die daadwerkelijk de hele dag soaps kijken. En die zullen ook ongetwijfeld in dit topic aanwezig zijn want ík kan me niet voorstellen dat we hier allemaal de juiste keuzes maken. Dat zou betekenen dat we bijna perfect zijn. Alleen denk ik niet dat het aan anderen is om te oordelen. En ik denk dat het ook goed is om niet om dat oordeel te vragen.

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben een heel slechte poets en poets alleen als zoonlief slaapt. Maar ik heb ook nog een mini-boerderij en tuin en zit ook graag lekker op mijn gat hier te beppen met een cappucinnootje erbij. Hoe kan het dan dat mijn huis er 's avonds uitziet alsof er een tornado doorheen gegaan is en voel ik me alsof ik onder de vrachtwagen ben gekomen?
    Is voor iedereen anders he, hoe ze haar tijd en energie verdeelt.
    Als zl wakker is krijgt hij al mijn aandacht en we gaan 's middags altijd naar buiten. Dan de storm onder controle houden en koken en dan plof ik om 20.30 uur lekker met mijn man op de bank. Onafhankelijk van mijn lichamelijke gestel voel ik me goed als zl een mooie dag heeft gehad, we veel lol hebben gehad en hij tevreden is gaan slapen.

Ik heb respect voor moeders die thuisblijven en die werken.

19. adi

adi Niet meer actief

Oh meiden wat een topic :D:D:D

Hier ook iemand met een poetsvrouw (bukt hard weg :p), hoofdverdiener thuis (bukt nog harder weg ;)), een baan waarbij ik de meeste uren maak als de kinderen slapen 's avonds, en overdag voor de kinderen zorg, terwijl ik niet hoef te poetsen of te strijken.

Wij hebben thuis beide zorgtaken evenredig verdeeld, zodat we allebei financieel kunnen bijdragen in het gezin, allebei een groot aandeel hebben in de verzorging en opvoeding van de kinderen (ook qua tijd) en allebei onze loopbaan kunnen behouden.
    Werkt hier echt prima!

20. Chai

Chai Niet meer actief

vurig....

Deel Deze Pagina