man werkt en vrouw is thuis bij de kids

Discussie in 'De lounge' gestart door mora27, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Nee de reden waarom ik thuis blijf voor mijn kinderen omdat ze de hoogste prioriteit hebben, ik ben bijna 30 kan nog 35 jaar werken als ik wil, wat is nu 5 jaar op een "carrière" van 50 jaar? ik werk al vanaf mijn 14e namelijk (in de avonden gestudeerd omdat ik school te saai vond)

Ik kan die kleine percentage van mijn werkleven best even op pauze zetten om mijn kinderen die toch al zo snel groot worden even opzij zetten hoor graag zelfs want ik wil niet teveel missen, mijn oudste gaat augustus al naar school dat is al zo snel gegaan ik zou het zonde vinden als ik niet even mijn eigen leven en behoeftes opzij kan zetten voor een paar jaar om hem te zien opgroeien..

Als ze straks allebei op school zitten ga ik gewoon weer lekker aan de slag in de de uren dat hun op school zitten, kunnen ze lekker toch thuis komen eten en na school hun verhaal kwijt, zo ben ik zelf opgegroeid en vond ik altijd heerlijk dus wil ik mijn kids ook meegeven (proberen in elk geval haha)

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Dat ligt ook aan je vakgebied. Als je in mijn beroep 5 jaar ertussenuit gaat kun je het vergeten.
    Dan begin je weer op 0.

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik vind dat de regels, de duidelijkheid, de grenzen en de liefde van de moeder heel belangrijk zijn. Maar op het KDV bieden ze dat ook. De liefde op een ander niveau, maar de rest is hetzelfde. En mijn kinderen komen echt geen liefde te kort hoor. En als ze echt huilend daar zouden zitten en mij heel hard nodig zouden hebben, zou ik van mijn werk weg gaan en ze ophalen.

Maar dat gebeurt niet. Ze zijn dol op de groep, de leidsters en de regelmaat daar. Ze kennen grenzen en regels die ze zelfs mee naar huis nemen (ik leer er ook nog van, krijg goede tips) en ze zijn inderdaad sociaal. Al ben ik ervan overtuigd dat ze dat anders ook wel waren geweest hoor.

Maar nogmaals, ik heb kindjes die geen speciale zorg en aandacht nodig hebben omwille van fysieke of emotionele achterstanden. Anders zou ik ook een andere keuze maken.

Nu mijn oudste binnekort naar school gaat, ga ik wel andere werkkeuzes maken. Ik wil namelijk niet dat hij naar een BSO moet, terwijl hij ook al een hele dag op school heeft gezeten. Persoonlijk vind ik dat een veel belangrijker tijd. Op het KDV zitten ze van 's morgens tot je ze haalt op dezelfde locatie met dezelfde leiding en dezelfde kids. Op school is de groep al groter en de dag intensiever. Als hij daarna ook nog in een busje naar BSO moet, dat vind ik echt te veel voor hem. Ik kies er dus juist voor, nu hij ouder is, om meer thuis te zijn.

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Bij het laatste moet ik wel opmerken dat het verdomd moeilijk is een baan te vinden waarin ik dit voor elkaar krijg.

Welke baas vindt het oké als je om 9.00 uur begint, om 12.00 uur weer naar huis gaat om een boterham te eten met je kids, om 13.15 uur er weer bent om om 14.45 uur al weer te vertrekken?

Wie zo'n baas kent in Noord-Limburg: ik bied me aan!!!!

Dus ja, misschien ga ik wel voor mezelf beginnen. Werken in het bedrijf van mijn man is geen optie.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Als je bereid bent je kind te laten overblijven word het al een stuk makkelijker.
    Zo gaat het hier straks ook.
    Of wellicht dubbelen met je man als dat een optie is?
    Mijn man werkt onregelmatig dus bij ons zal het zo zijn dat de een brengt, de ander ophaalt.
    Nu heb ik gelukkig flexibele werktijden dus dat lukt makkelijk, das wel een luxe besef ik me.

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Eens!

En ik vind mijn kinderen en hun ontwikkeling heel belangrijk, en ik ben het ook eens met het argument dat je nog lang genoeg kunt werken en er best even tussenuit kan. Maar ik ben nu eenmaal ook niet iemand die tevreden zou zijn met een baan ik een fabriekshal of bij een winkel. Ik heb meer in mijn mars en wil daar zeker iets mee doen. Dit is niet denigrerend bedoeld, want soms zou ik willen dat ik met minder ook tevreden kon zijn. Ik heb het geprobeerd en ik wil gewoon meer uitgedaagd worden. Ik zoek dus wel een baan op HBO-niveau.

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Het overblijven is hier al besproken en er zit inderdaad niets anders op. Maar het liefste deed ik het niet.

Dat mijn man brengt is waarschijnlijk ook de enige optie, dus dat is ook al rond, al is hij daardoor zelf wel weer een uur later thuis...

Voor mezelf beginnen of thuiswerk doen voor een baas, lijkt de beste oplossing. Maar ik ben nog aan het onderhandelen met de baas hoor. Helaas gen flexibele werktijden mogelijk... Stom!:x

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha ja dat lijkt me idd moeilijk vinden bij een baas idd... das wel balen!

Wij hebben net een meisje aangenomen die dat best zo had mogen regelen op verzoek zolang ze maar niet op zwangerschapsverlof voorlopig ging haha (das meer geregel) dan een uurtje tussen de middag vrij en op tijd naar huis zeg maar dus er zullen best bazen wel zijn maar is best lastig te vinden kan ik me zo voorstellen!

voor de duidelijkheid zwangerschapsverlof ben ik niet tegen ofzo hoor maar even als voorbeeld wat we liever zouden hebben :p

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Volgens mij zijn onze kids trouwens precies even oud Juud, zoontje is van augustus 2007 en ons meisje van april 2009

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Klopt!

Grappig hè?

11. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    En ik zie dat je voor nummer 3 gaat? Gezien je banner?...

Ik niet hoor, dus dan zouden we ongelijk gaan lopen... ;)

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

"Zware schade", nounou, die mediche kdv's zijn er niet voor niets. Ik heb een vriendin met een kindje dat daar parttime zit (die vind werken ook leuker dan thuisblijven, haar keus) en het gaat daar echt supergoed met haar zoontje.

Je herhaalt ook steeds dat je 1 op 1 voor je zoontje zorgt, maar dat is natuurlijk niet zo, want je hebt ook nog een dochter, je huishouden etc. waar je je aandacht aan moet besteden. En straks nog een 3e erbij?

Ik neem aan dat je zoon straks ook naar een speciale school gaat? Heb je daar dan wel vertrouwen in?

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik denk dat een kdv wel heel leerzaam en goed voor de ontwikkeling is... alleen 5 volle dagen zou ik teveel van het goede vinden... helaas kan niet elke moeder de keus maken om thuis te blijven en dan moet het wel.... ook is het haast niet te betalen voor een middenmoot gezin... dus velen regelen al een opa en oma voor een dag in de week....

ik vind het wel belangrijk dat mijn dochters met leeftijdgenootjes in een groep zitten en daarom gaan ze allebei ( jongste dochterlief na de zomervakantie) naar de psz... een goed alternatief vind ik zelf... daar leren ze de beginselen van het naar school gaan, het leren samen spelen en delen en regels en structuur, ze worden gestimuleerd in hun kunnen en ook op creatief gebied... ook leren ze dat als ze naar school gaan dat mama ze altijd weer komt ophalen en dat het echt geen ramp is om even buitenshuis zonder mij zich te vermaken....

ze leren zich hechten aan een klasje en de juffen en er is ook weer een tijd om afscheid te nemen en een stapje hoger te gaan... allemaal heel goed voor een kind....

als ze straks op allebei naar groep 1 gaan dan ga ik eens nadenken wat ik met mn vrije tijd ga doen.. wil me dan ook nuttig maken voor de maatschappij... en als ze vrij zijn van school ze lekker weer ophalen en met mijn dochters dingen ondernemen en lekker kletsen over hoe het was op school....

soms vind ik het weleens zwaar en dan denk ik pffff wat zou het lekker zijn om eens een dagje te werken.. maarja als ik mijn zus dan hoor.... die vind haar werk wel leuk maar ze zegt dan krijg je het wel dubbelop! het huishouden blijft liggen, snel eten koken en de kids ophalen.. en er zitten dagen tussen dat ze haar kids een uurtje ziet op een dag en dat is bij het wassen en naar bed brengen... tja dan besef ik me altijd weer hoe goed in wat voor een luze positie ik zit.... dus het is voor mij allemaal een beetje dubbel...

werken en kinderen opvoeden is hetzelfde als thuis zijn bij je kinderen denk ik.... iedereen wil het beste voor hun kinderen.. de 1 kan het zich veroorloven en blijft lekker thuis omdat je daar zelf voor kiest en het dus ook heerlijk vind... en de ander kan het zich ook veroorloven maar ziet het niet zitten om dagen thuis te zijn omdat de muren op je af komen.... en de ander moet gewoon wel werken willen ze brood op de plank.....

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Zware schade als ie op een normale KDV was gebleven ;)

En nee het is niet 1 op 1 inderdaad maar wel altijd meer aandacht voor hem als persoon als bv zoals in een groep op KDV , hier word alles aangepast voor onze kids en logischerwijs wordt dat niet gedaan op een KDV (dat gaat ook gewoon niet)

Er word toegegeven door het MKD en instanties dat zij niet voor elkaar hadden kunnen krijgen wat ik (vooral onze zoon natuurlijk!) voor elkaar heb gekregen wat het wegwerken van zijn achterstand, dat vinden ze allemaal wonderbaarlijk, in 1 jaar tijd, 1/1,5 jaar achterstand qua taal inhalen, het was dus ook zeker niet de makkelijkste keuze het is niet altijd leuk om veel van je kind te moeten vragen maar het is ons (vooral hem) wel gelukt met de hulpmiddelen die wij hem gegeven hebben. En nee hoef geen schouderklopjes hahaha maar vind het toch fijn dat het ons gelukt is en ben trots op hem en vind het heel fijn dat ik hem hierbij heb kunnen helpen door hem de aandacht te geven die hij nodig had en ergens anders nooit had kunnen krijgen.

Hij mag inmiddels omdat het zo goed gaat naar een normale school dat is een hele prestatie en iedereen verklaarde ons gek maar hij heeft ze toch een poepje laten ruiken hihi

Wat betreft een derde , die zou er zoiezo pas komen als de oudste op school zit, de jongste op PSZ en onder de voorwaarde dat alles goed blijft gaan anders houden we het er bij 2 omdat ik dan mijn aandacht beter kan verdelen inderdaad. Dus ook niet bepaald een makkelijke keuze als blijkt dat ie toch meer aandacht nog nodig heeft dan een "normaal" kindje zeg maar..

Ik had net een heel verhaal getypt (ongeveer hetzelfde) en toch was het forum dicht haha erg irritant kan ik je zeggen :p

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Maar wat heeft hij dan Isademi?
    Misschien verwar ik hem met een ander kind of jouw andere kind, maar ik dacht dat hij juist zo snel was met leren enzo?

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee hihi I WISH ;) nee laat hem maar normaal ontwikkelen.

Hij is tot 2,5 jaar vrijwel doof geweest en toen kon ie ineens goed horen dus moest ie alles inhalen.. omdat hij 2,5 jaar vooral in zijn eigen wereld geleefd heeft laat dat natuurlijk ook achterstand zien op emotioneel en sociaal gebied dus dat heeft ie allemaal opnieuw en goed aan moeten leren..

Ik merk met onze dochter dat alles veel makkelijker natuurlijk gaat en daar heb je meer ruimte om bijvoorbeeld wat minder heftig mee bezig te zijn dus dat scheelt natuurlijk wel maar toch ook voor haar vind ik het fijn dat ik er kan zijn, ze is erg sociaal en speelt graag met andere kindjes maar mama is toch ook erg fijn en veilig dus die heeft wel een goede balans en zou ik als ik zou willen ook best bij kunnen werken maar ik zie ze gewoon liever zelf groot worden, als ze straks naar school is dan heb ik weer tijd zat :)

17. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Grappig, dan zal ik zelf wel een slechte thuisbasis en zorg gehad hebben met een moeder die fulltime werkte en een vader die thuis was....

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    een papa of mama dat maakt mij niet zoveel uit al moet ik er persoonlijk niet aan denken maar das meer het type man waarop ik val zeg maar dus is persoonlijk... maar voor een kind niet slechter hoor ;)

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    een vader of moeder maakt iid niets uit.... dan had ik misschien moeten zeggen, moeder OF vader..... enne elk kind ervaart het weer anders he... de kids van een vriendin van mij vinden het geweldig op school en de bso.... ze krijgt ze soms nieteens mee naar huis... ze sporten daar ook nogeens....

elk kind heeft weer andere behoeftes... het ene kind zal het later al niet leuk hebben ervaren dat papa of mama nooit thuis was en het andere kind vond het wel prima..... ligt er maar net aan....

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Een goede thuisbasis heeft niets te maken met het wel of niet op een kdv zitten hoor. Hier is de thuisbasis prima en toch zit jongste 2 dagen op het kdv, én komt niets te kort. De meiden blijven maar vragen of ze niet weer naar de bso mogen...gewoon omdat ze het daar erg naar hun zin hebben gehad. Maar het is niet meer nodig. Als de jongste niet naar het kdv zou gaan zou hij op de psz zitten, das het zelfde.

Deel Deze Pagina