Hier hetzelfde. Mijn vriend werkt gem. 50 uur in de week en dat gaat waarschijnlijk nog meer worden in de toekomst. Bovendien zou hij niet eens een hele dag alleen thuis willen zijn met de kinderen, dat zou hij echt niet trekken. Hij vindt Milan en Isabelle helemaal geweldig hoor, maar een hele dag alleen met hun kan hij gewoon niet. Hij ziet ze wel elke dag, voordat hij naar z'n werk vertrekt en dan 's avonds vanaf het avondeten tot ze naar bed gaan en in 't weekend.
Nee precies. En natuurlijk, als je niet thuis bent, dan wordt het ook niet vies thuis. Dat scheelt wel. Man werkt hier ook erg veel uren ( 2/4 weken op en 2/4 weken af) is dus 2 weken of 4 weken volledig thuis of volledig weg. Maakt het voor mij met kleine kinderen wel lastig om te werken. ( ook een reden)
Hooguit stoffig... ik vraag me altijd af waar dat nou telkens vandaan blijft komen al leer je daar goed doorheen kijken hoor, hahaha
@TS: je moet er wel even bij zeggen in welke context die opmerking over 'je handje ophouden' bedoeld was, in dat specifieke topic... (opmerking kwam overigens van iemand anders, niet van mij). Het ging erom dat jij een oordeel hebt over mensen in de bijstand en ze allemaal als uitvreters over 1 kam scheert. Degene die daarop reageerde liet zien dat er ook op die manier geoordeeld kan worden over jou (met vooroordelen dus). Ontopic: iedereen moet lekker doen wat voor zijn/haar gezin, en financieel, het beste is. Laten we blij zijn dat we in dit land die persoonlijke keuze (nog) in vrijheid kunnen maken, in plaats van elkaar te veroordelen.
zoiets heb ik helemaal niet gezegd hoor.... ik scheer ze niet allemaal over 1 kam! dan moet je zelf ook eens beter lezen....
en waarom zou ik dat MOETEN doen? ik vraag me gewoon af hoe anderen naar deze situatie kijken.... heb het hier niet over een uitkering namelijk..... iedereen moet zelf weten wat hij doet, maar mag ik dan ook een mening hebben over sommige mensen in een uitkering die liever thuiszitten dan hun handen uit de mouwen te steken? want die bestaan ook, en daar had ik het over.....
Waarom plaats je dan zo'n opmerking? Zou hetzelfde zijn wanneer ik nu hier zou typen: 'Nou euh lekker hoor huismoeder, lekker op de bank tv kijken de hele dag!' En dan vervolgens zeggen dat veel het wel doen maar niet allemaal. Het slaat gewoon nergens op, houdt zoiets dan voor, want daar ging het helemaal niet om in dat topic.
Ik werk 12 uur per week, en dat vind ik prima zo! Moeders die 40 uur per week werken en hun kind dus ook de hele week naar de opvang brengen?, nee dat zou ik toch echt niet willen.
Het gaat om dit topic. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/267118-belastingaangifte-and-bijstandsuitkering.html En ontopic. Ik zou graag thuis blijven bij me kind(jes). Maar dat gaat helaas niet En ik zie het niet als handje op houden maar de taken verdelen En bij ons is dat zo. En bij jullie is dat zo
mijn man werkt, ik zit thuis. een bewust keuze we doen het ook bewust met minder geld. wij vinden het belangrijk om een constante factor te hebben om veiligheid en structuur te beiden. ik ( wij ) vinden niet dat ik de hand ophou bij mijn man. hij brengt het geld binnen waarvan ik de kinderen voedt, kleed en een dak boven het hoofd geef. dezelfde dingen als waar hij elke dag terug naartoe komt en waar ik zorg dat het op rolletjes loopt en hij zich kan ontspannen. dit is wat we samen voor ogen hebben en samen afgesproken hebben. en voor ons werkt het prima en de kinderen varen er wel bij.
Hier ook een fulltime moeder waarvan vader een eigen bedrijf heeft. Ik heb vorig jaar bewist gekozen om te stoppen, het is nu veel rustiger en ik vind het fijn om bij mijn kinderen te zijn. Nu is het erg druk in het bedrijf en help ik even mee onder schooltijd en de kleinste gaat mee. Ik vind het heerlijk.............
Hahaha!! Dan zal ik wel hélémaal gek worden met 4 kids en een parttime baan!! Pff, nee hoor, ik vind de balans die wij hebben in het werken juist super, mijn man hoeft niet fulltime te werken, dat is helemaal niet nodig, ik ook niet. Zo kunnen we allebei van de kids genieten. En ja, straks gaan er 2 naar de opvang voor 10 uurtjes per week. Daar mis ik niets aan hoor. Maar natuurlijk moet ieder zelf weten wat ie vindt.
hier ook een thuisblijfmama, ik vind de vooroordelen soms echt niet leuk. ik heb wel een diploma maar heb er juist bewust voor gekozen om lekker bij mijn kind te kunnen zijn. mijn vriend heeft een eigen bedrijf en het is elke dag weer anders van hoe laat ie thuis is enzo soms pas als de kleine op bed ligt, nou dan wil ik er gewoon voor hem zijn.
Ik hoop dat ik het ook zo zal ervaren. NooNooman gaat straks ook een dag minder werken, hebben we voor gekozen omdat we het leuk vinden dat hij ook een dag bij haar kan zijn, maar ook omdat het weer scheelt in de kosten voor de opvang. De combinatie die we uiteindelijk hebben, de balans zoals jij zegt inderdaad, die lijkt mij wel heel fijn. Uiteindelijk vind ik het altijd behoorlijk tricky om uitspraken te doen over je keuze in dit soort topics. Heel veel moeders voelen zich gelijk aangevallen en draaien de zaken om. Vind dit altijd een beetje rel-gevoelige topics
Waarom altijd oordelen? Als je zelf niet werkt houdt je je hand op en als je werkt kies je indirect niet voor de kinderen en kijk je niet in hun belang.. Het is ook nooit goed he Ik vind het maar een hoop gezeur.