Hmm vermoeid misschien, daardoor wat kortaf. Maar dat is niet zo vreemd met 2 waterpokkende kinderen die om 3 uur pas sliepen en om 6 uur weer wakker waren. Verder ben ik zeer gelukkig, maar bedankt dat je het vraagt.
Tuurlijk..... en waarschijnlijk zijn het de klagende thuisblijfmoeders, die je ook het meeste hoort als het najaar is.... voor iedereen schijnt de zon..... , maar de kunst is om hem te zien.... (beterschap!)
Overigens denk IK dat het thuisblijven voor de kinderen makkelijker (lees: minder zwaar) wordt, als ze wat groter zijn. Mijn oudste is bijna 4 en gaat dadelijk naar school. Dan heb ik dus die uren ook weer om dingen voor mezelf en in het huishouden te doen. De jongste wordt ook steeds zelfstandiger, waardoor ik ze echt even een half uur alleen kan laten spelen. Daarom durf ik binnekort die keuze wellicht wel te maken. Met twee hele kleintjes zou ik ook liever enkele dagen even lekker iets totaal anders willen (lees: werk). En nogmaals: ik ga het waarschijnlijk voor slechts een jaar of 5 kiezen, met daarnaast thuiswerk (hobby).
hahahaha..... kleinste slaapt nog steeds niet door.... wordt vanaf 01.30 uur, elk uur wakker.... koffie, doet wonderen..... en mentholpoeder.... hahahahaha.....
Mijn man werk fulltime, ik werk parttime!! Dit betekend dus niet dat ik minder geld heb dan mijn man, maar ik breng wel minder geld binnen dan hem!! Hier dus ook wel deels verantwoordelijk voor het huishuiden, maar ik wordt vaak genoeg de deur uit gestuurd onder het mom van "ga maar wat leuks doen" en zodra ik terug kom is mijn hele huisje spik en span! Daarentegen kook ik wel meestal en doet mijn man dat alleen als hij er echt zin in heeft!!! Handje ophouden bij manlief vind ik ook zo vaag. Dat is voor mij hetzelfde als zakgeld krijgen van manlief en dat gaat er bij mij gewoon niet in!!
sorry dat ik je even quote, Maar denk dat je zelf erg snel op de tenen getrapt bent/voelt? Want de taal gebruik staat er (in mijn ogen) toch duidelijk, maar niet kwetsend?? Dat je dan erbij gaat zette of ze gelukkig is.. Kan je 1 ding antwoorden: GELUKKIG zijn we allemaal (als het goed is, tenminste).
Je zou eens moeten weten waar ik allergisch voor ben.. Voor mensen die zeuren en daarnaast ook nog een poetsvrouw erop na hebben (over welk huishouden zeur je dan eigenlijk?)
Dus je mag wel een poetsvrouw hebben als je niet zeurt? Ben ik blij dat ik niet zeur... (vind ik dan...)
ik ben thuismoeder en manlief werkt normaliter maar zit nu in de ziektewet.. ik heb mijn eigen inkomen(uitkering door spierziekte) dus nee leef niet op mans zak..
goh, wou ik net een poetsvrouw in huis gaan nemen. BEn ik dan ineens een allergie voor jou?? Sorry hoor.. Maar er zijn mensen waarbij de man veel werkt, de vrouw niet (of weinig). Hier ook 1 van de gelukkigen die niet hoeft te werken, maar het wel een paar uurtjes in de week doet. En ja, ook wij willen een huishoudelijke hulp, waar we al een paar gesprekken mee gehad hebben. Dus excuses als je nu moet niezen.
Pfieeeuuww. Of moet ik nu mijn poets mevrouw de deur maar wijzen omdat ik zeur? Zal ze niet blij mee zijn, WEER iemand werkeloos en straks weer iemand in de bijstand!! Ik zie een relatie!
heb ik ook.. sommige reacties vragen om een antwoord.. Maar laten we nu gewon weer ONTOPIC gaan.. Hier heeft de TS niets aan!
over thuis zijn is niet zwaar.. nou sorry maar thuis blijven bij een kleintje is net zo zwaar als dat je uit je werk komt en dan nog je kleintje gaat verzorgen.. je bent ook bezig met eventueel voedingstijden je kleintje vermaken daarnaast het huishouden doen( nee heb geen poetsvrouw en zeur ook niet ! ) dus druk en zwaar zat af en toe.. maar nou moet ik zeggen dat vrouwen die werken en daarnaast hun kleintje nog doen respect hoor!!
Maar nogmaals: als je wel 'op je mans zak' leeft, wat is daar mis mee? Deden de meeste moeders van mijn generatie (70's) ook hoor. Tegenwoordig 'moeten' we van alles, want we kunnen een opleiding doen, we kunnen werken, dus moeten we dat ook? Gaat wat mij betreft volledig voorbij aan de wens om thuis te zijn voor je kids. Tsja, en in sommige gevallen is het dan makkelijker/logischer dat één van de twee volledig werkt en de ander volledig thuisblijft. En anderen delen het op, en weer anderen hebben een andere regeling. Laten we er niet over oordelen...
aan de ene kant zou ik willen dat ik thuis mocht blijven bij de kids. helaas is onze financiele situatie niet zo dat dat kan. ik vind het geen handje ophouden. als je als moeder thuis bent is dat ook een fulltime baan vind ik. ik merk aan alyssa dat het beter zou zijn als ik meer thuis ben, maar helaas gaat dat nu nog niet. liefs doris