Zoonlief van bijna 1 maakt tegenwoordig elke avond een strijd van neergelegd worden. Hij krijst het uit, en dan bedoel ik echt volledig overstuur zijn. Als je hem dan oppakt is het prima, al moet hij dan wel weer even kalmeren. Als ik hem daarna naar bed breng is er niets aan de hand. Wie herkent dit? Is dit een fase? Want dan haal ik mijn 'het is een fase'-mantra weer uit de kast
Fase! Geduld en volhouden. Hier komt (kwam bij de oudste) het "ik wil/ga niet naar bed"-fase een paar keer voorbij tot ze 4 zijn. Jongste zit er nu ook weer in. Krijsen omdat ik het woord bed in mijn mond neem, maar te moe zijn om iets te kunnen
Mijn zoon van bijna 1 heeft dat in mindere mate. Ik heb een stapel disney boekjes gekocht. En dan lees ik hem even voor als hij in bed ligt. Daardoor neem ik wat meer de tijd voor de overgang naar bed. Als hij het weer even wat extremer heeft dan gaat mijn vriend douchen met hem voor bed tijd, daar word hij lekker suf van. Soms helpt het ook om een nachtlampje aan te zetten.
Hou die mantra nog maar even vast . Hier ook tijdje gehad en gaat nu alweer 2 maanden goed... voor zolang het duurt . Dan haal ik de mantra ook weer van stal
Ik wil niet liggen fase! Check! Mijn zoontje heeft dat ook, meestal helpt het als hij wat interessants in zn handjes mag hebben. En ik zet hem zsm weer rechtop, dus luier om, romper vast, broek aan en zitten. Dan shirt en sokjes aan.
Fase! Duurde hier niet lang, een week ongeveer. Onze oudste zoon deed er langer over, maar die deed altijd al wat moeilijker met slapen.
Bedankt voor alle reacties! Goed om te weten dat het een fase is het gekke is dus dat slapen (meestal) geen enkel probleem is. Meneer wil in wakkere toestand gewoon niet liggen dus, en 's avonds al helemaal niet. Best pittig, want zitten kan hij nog niet heel stabiel, en zelf van lig naar zit kan hij al helemaal nog niet. Kneep hem al even of het niet alweer iets medisch was, want we hebben onlangs al een ab-kuurtje gehad voor een dubbele oorontsteking
In geval van oorontsteking zou ik toch even laten checken of nu alles wel goed is. Dan weet je tenminste zeker dat dat het niet is!
Stom, ik ben zo gewend aan het liggend aan- en omkleden dat ik er niet eens bij stil heb gestaan dat hij gewoon kan zitten wanneer ik zijn shirt en sokjes aantrek goede tip!