Man werkt onregelmatig

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Jenala, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn man is in principe van plan om tijdens de kraamweek te blijven werken. Als de kraamhulp weg is wil hij vakantie opnemen.
    Maar nu werkt hij om en om vroege en late diensten, dus de ene week vroeg en de andere week laat.
    Als mijn kraamweek nu precies in een week valt dat hij late dienst heeft, betekend dat dat ik tot half 12 's avonds alleen zit met de kleine. Ik denk niet dat ik dat zie zitten. Hoe zouden jullie dat oplossen? Ik weet natuurlijk niet van te voren wanneer ik ga bevallen, dus misschien valt het wel gewoon in een week dat hij vroege dienst heeft. Dan is het geen probleem.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Kun je iemand anders inschakelen? Je moeder, schoonmoeder, een zusje, schoonzusje, een vriendin, een buurvrouw? (goh wat lekker modern, ik noem alleen maar vrouwen - een vader, schoonvader, broer et cetera kan natuurlijk ook! ;))

Ik zou wel zorgen dat je een paar mensen 'achter de hand' hebt die je kunt bellen als je het nodig vindt, je hebt nu nog geen idee hoe jij je dan voelt. Mijn ervaring is dat mensen vooral vereerd zijn als je ze vraagt, voor hen ook bijzonder om die allereerste dagen van een nieuw mensje een beetje mee te mogen maken).

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier is mijn man wel gewoon gaan werken (was iedere avond om half 11 thuis). Maar dit is dan wel mijn tweede kindje en voelde me ook wel goed dus het was te doen. Anders idd mensen die dichtbij je staan, en kan hij eventueel niet wisselen?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn man werkt altijd nachtdienst en bij mij heeft de intake mevrouw van de kraamzorg aangeraden dat hij 's nachts thuis is. Hij neemt dus "verplicht" vakantie op omdat het voor ons anders niet te combineren valt; kraamweek en een man die nachtdienst werkt. De reden hiervoor is dat ze van de kraamzorg niet willen dat de kraamvrouw lange tijd alleen thuis is. Je staat de eerste dagen wellicht nog niet zo goed op je benen, hebt de hulp hard nodig. En er is een risico op nabloeding ( Ik hoorde van mn SZ dat zij zulke nabloedingen hadden dat ze stolsels verloren zo groot als een vuist! ) en als je alleen bent met een flinke bloeding is niet aan te raden. Mijn man blijft dus langer thuis ivm zijn werktijden, als hij overdag zou werken zou hij wel in de kraamweek gaan werken.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kan je niet vragen of de kraamhulp wat later komt? Dus niet om 8 uur maar om 11 bijvoorbeeld? Dan hoef je minder lang te overbruggen?
    Of misschien kan je man zijn dienst ruilen?

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Kan je man niet wat met zijn baas regelen? Dat hij vrij mag zodra je bent bevallen? Mijn man werkt ook in 3-ploegendienst maar hij had geregeld dat hij na de geboorte van Irem 3 weken vrij was. Was echt ideaal. Maar hij werkt bij een groot bedrijf dus dan is dat wel vrij makkelijk te realiseren, als je bij een klein bedijf werkt zal het lastiger gaan.

7. Hester

Hester Niet meer actief

Lastig, ligt helemaal aan hoe je je voelt en hoe het gaat.
    Ik zou denk ik ook liever 's nachts niet alleen thuis zijn met de baby.

Mijn man moest ook gewoon werken na de bevalling en werkt lange dagen: heel vroeg weg 's morgens en laat thuis 's avonds, maar dus wel 's nachts thuis.

De kraamhulp heeft mijn man helemaal niet gezien al die tijd en ik vond dat niet zo raar, maar zij wel (zei ze). Pech voor haar, ik redde me prima alleen.

Maar nogmaals: ligt helemaal aan hoe je je voelt natuurlijk!

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha Hester, dat zei die van mij ook steeds. Mijn man is gewoon heel erg druk en steeds vroeg ze 'Is je man niet geintresseerd?'
    'Is je man alweer weg?'.. pfff

Sorry, maar doe gewoon je werk.

9. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Mijn vriend draait nacht en avonddiensten. Maar in de kraamweek heeft hij een week vrijgenomen, vond ik wel net zo prettig! Als jij je er niet prettig bij voelt, zou je kunnen overwegen om ook je vriend vrij te laten nemen?

10. Sijke

Sijke Bekend lid

misschien is een optie dat hij dan zijn dienst ruilt en voor een keer twee weken vroeg werkt?? en dus 's avonds bij jou is?

11. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

mijn man heeft 3 weken vrij genomen. Hij rijd op een vrachtwagen met zware vloerplaten en hij wil de verantwoordelijkheid niet om daar in te rijden met zware vloerplaten met slaap.
    Ik vond het heerlijk dat hij thuis was, ook in de kraamweek.

12. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    tijdens mijn kraamweek had mijn man eerst 3 middagdiensten. toen is de KH van 10 tot 17 geweest. de avond alleen (tot 22.30) vond ik eerlijk gezegd wel fijn
    daarna had hij 2 dagen vrij en ik werd er gek van dat ik de KH en mijn man de hele dag om me heen had na 1 dag. de volgende dag heb ik de KH gevraagd om eerder naar huis te gaan en ook gezegd waarom en dat heeft ze gedaan en begreep me heel goed. daarna had man nog 2 vroege diensten waarvan de 1e de laatste dag met KH was en ik vond het heerlijk om de baby daarna nog een dagje helemaal voor mezelf te hebben. *bloos*

nu heeft man 3 weken vakantie en genieten we er samen van,.

13. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hier werkt mijn man ook in ploegendiensten, en hij heeft gewoon 3 weken vrij genomen. Dit hadden we van tevoren al zo afgesproken met de baas dat hij gelijk vrij zou zijn vanaf dat ik ging bevallen. Had ik achteraf ook echt nodig want ik had een ks gehad en moet er niet aan denken dat ik na 3 dagen ziekenhuis er in de avond alleen voor zou staan. Ik kon niet eens alleen opstaan! Zou toch even kijken of je man niet wat vrij kan nemen, want je hebt het echt nodig.

14. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het niet lukt om vrij te krijgen of te ruilen voor je man zou ik toch vragen aan fam ofzo om 's avonds nog ff langs te komen. ff te komen kijken als je er zo tegenop ziet.

Nu ik dit schrijf realiseer ik me dat ik waarschijnlijk ook paar dagen 's avonds alleen zal zijn. Vriendlief is pas om 21.30u thuis op sommige dagen van het werk. Neemt pas vakantie op na de kraamweek. Heeft gewoonweg niet zoveel vakantie.

Nou zie ik er niet zo tegenop, ookal hebben we nog een kindje van 2,5 erbij. Maar het scheelt wel dat er fam in de buurt woont en vriendlief ook in de buurt werkt. Tja en verder toch je gezonde verstand gebruiken. Niet trappen gaan lopen als je je wat duizelig voelt, lekker al naar bed gaan en boven blijven. Telefoon in de buurt houden.
    Ik maak me er nu niet zo druk om, zie het wel.

15. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    hier ook'zo'n man.
    Bij de eerste heeft hij de kraamweek vrijgevraagt. Daarna had hij avonddienst en is ipv 22, tot 20 gaan werken. De week erop had hij vroeg en is ipv 6uur 8 uur gaan werken. Daarna gewone diensten weer. Dat was minder zwaar voor zowel mij als voor hem. (niet te vergeten dat hij ook wakker wordt s nachts van de kleine en hij moet wel weer aan de slag de volgende dag!)

16. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn man neemt dus ook vakantie na de kraamweek. Hij werkt nog niet zo lang bij dit bedrijf en heeft dus helaas ook nog niet zoveel vakantie kunnen opsparen.
    Waarschijnlijk kan hij toch gewoon dagdiensten gaan werken mocht dat nodig zijn. En mijn moeder heeft aangeboden om anders langs te komen 's avonds (ook met eten koken). Dus gelukkig wel een oplossing, maar ik kan me gewoon helemaal druk maken om dat soort dingen:D

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Beide keren heeft jan op het werk het zo geregeld dat zijn 3 weken vakantie in zouden gaan zodra de kleine geboren was (beide toevallig in augustus) ipv de zomervakantie,

Bij Kylian heeft de baas lang moeten wachten want die was 3 weken overtijd :D, bij Kinley werd het een geplande keizersnee dus dat was voor de baas ook makkelijker inplannen ;)

Na de geboorte (spoedkeizersnee) van Kylian beviel de kraamhulp ons slecht. Ik moest van haar in bed blijven terwijl ik me juist beter voelde als ik zat en liet bijna het hele huishouden aan mijn man over.
    Tuurlijk kan me best voorstellen dat je als kraamverzorgster baalt dat er geen afwasmachine aanwezig is en je dus met de hand moet afwassen.
    Maar om nu s'middags naar huis te gaan en de hele vaat op het aanrecht te laten staan en dan in de overdracht gewoon te zetten dast het door de man wordt gedaan zonder enig overleg.
    We hebben haar dus ook een dag eerder naar huis gestuurd.

Bij Kinley hadden we een hele lieve (freelance) kraamverzorgster, die luisterde naar wat wij wilden. En dat was dus dat de kraamtijd ook heel leuk zou zijn voor Kylian, dat we liever wat stof zagen liggen met een blij kind dan andersom.
    Doordat ze freelance was kon ze dus ook zelf haar tijden invullen (en naar onze wensen).
    Dus toen ik op donderdagmiddag te horen kreeg dat ik naar huis kon (op eigen verzoek) heeft ze van 16 tot 21 uur gewerkt.

Groetje sAnita

Deel Deze Pagina