Hoi dames, mijn dochtertje is nu 8 dagen en haar geboortegewicht was 3210 gram. Op de 2e dag was ze 10 gram afgevallen, op de 4e dag 160 gram aangekomen en op de 6e dag nog eens 140 gram aangekomen. Mijn kraamverzorgster zei dat ze dit nog nooit had gezien. Hartstikke goed natuurlijk dat mijn kleine meid het zo goed doet, maar ik begin me ook een klein beetje af te vragen of dit wel normaal is Zijn er meer moeders die dit herkennen? Alvast bedankt voor de reacties!
Hier precies hetzelfde verhaal. dag 3 zat hij weer op zijn geboorte gewicht. Toen groeide hij goed. 4e dag 120 gr erbij, toen 100, nog een keer 100 en toen 2x 80. Ik zie dat dit toch nog iets minder is dan jouw kindje, en ook bij ons stond de kraamverzorgster al paf.
mijn oudste kwam vanaf dag 1 (bv) zo'n 120 gram per dag aan.. deed het super goed. was met 1 mnd totaal bijna 1 kilo gegroeit. Bij de 2de maakte ik mij enorme zorgen. hij was al bij de geboorte 650 gram lichter en viel enorm af. zat net op het randje. (2800 gram op zijn lichts) begon toen langzaam aan te komen 10 gram per dag.. en ik had zoiets van! jee! veel te weinig hoe kan dit! Dus de kraamhulp die zei dat is normaal hoor! dus ik vertellen wat mijn oudste aankwam (geloofde ze eigenlijk niet) dus ik het boek laten zien van de oudste! en ja hoor! ze stond met grote ogen. en zij .. wat nu gebeurt is normaal!!! wat je oudste deed niet hoor! en het ironische in het hele verhaal. toen ik met 1 mnd met de 2de bij het cb kwam was meneer op 100 gram na hetzelfde als de oudste met 1mnd! dus ruim! 1,5 kilo gegroeit. (en dan die eerste week nog zoveel afgevallen dus eigenlijk 2! kilo gegroeit in 4 weken tijd! (op bv!) zie je niks meer van en voor de rest doen de broertjes nu eigenlijk altijd hetzelfde qua lengte gewicht leeftijd verhouding erg komisch! tot 6 maanden groeide ze hier enorm hard qua gewicht. maar ja bv. toen ze na 6 maanden overgingen op vast eten kelderde dat behoorlijk en nu zijn ze beide "slank" as in.. er zou wat extra bij mogen maar ze zien er goed uit hoop dat je er wat aan hebt
Hai Feilo en anderen! Hier ook hetzelfde: op dag 6 (gisteren) officieel 20g boven geboorte gewicht. Eersgisteren 120g aangekomen, maar dat heb ik ook wel gemekrt met voeden snachts haha. Eens kijken waar dit eindigd! x
hier was ze ook verbaasd over de groei. wel minder als dat van jullie maar meneer woog ook al behoorlijk wat met de geboorte! hier ging het zo: dag 1: 4290 dag 5: 4290 dag 6: 4360 dag 7: 4430 dag 8: 4450 en nu weet ik het niet wat ie weegt waarschijnlijk niet weinig gok ik zo
Ons meisje groeite ook heel hard. Onze kv had de groeitabel net groot genoeg gemaakt paste er nog maar net op de eerste dag
HEt kan hard gaan hoor. Mijn jongste zoontje viel de eerste vier dagen alleen maar af. Hij dronk om de twee uur, maar hij is uiteindelijk ruim 10% afgevallen. Juist toen de kraamhulp besloot om de volgende dag om advies te gaan vragen, begon hij aan te komen en aan het eind van de kraamweek zat hij boven zijn geboortegewicht. Hij groeide toen echt meer dan 100 gram per dag, ongelofelijk. En de eerste maand is hij uiteindelijk 1,5 kilo aangekomen. Nu is hij 19 maanden en heel gemiddeld van bouw en gewicht, dus het komt vast wel goed.
Vorige week zijn we voor het eerst bij het consultatie bureau geweest en daar zat ze net boven de gemiddelde lijn. Niets aan de hand dus
Haha ik zag de titel en dacht dat het over jouzelf ging Ik ben nl veel aangekomen in de eerste week na de keizersnede, omdat zowel de kraamhulp als mijn vriend me steeds eten brachten, haha.
Hier ong. hetzelfde, eerste 2 dagen afgevallen, daarna 3 dagen gelijk gebleven en opeens op dag 6 140gr aangekomen. Kraamverzorgende dacht dat de weegschaal kapot was, want dit was niet mogelijk! De dag erna wel weer 40 gr afgevallen. Nu gisteren ook weer 150gr aangekomen, maar vandaag dan weer 20gr afgevallen. Snap er soms maar weinig van!