Vanaf welke leeftijd slaapt een baby een nacht door? En dan bedoel ik iets van 24.00-06.00/07.00 uur ofzo. Als dit reëel is tenminste... De kraamhulp zei ook dat we hem overdag niet te lang moesten laten slapen zodat hij 's nachts goed slaapt. Doen jullie dit ook, zijn ritme proberen te beïnvloeden? Of laten jullie hem slapen wanneer hij wil? Hij krijgt nu tussen 23.00 en 24.00 (ongeveer) een flesje van 90-100 cc en komt daarna om een uur of 02.00-03.00 uur voor nog een flesje en om een uur of 05.00-06.00 uur voor nóg een fles. Overdag zit er ook zo'n 2,5-3 uur tussen.
Hier sliepen de meiden vorige week van 23.00 tot 05.45/06.00 uur. Daarvoor hadden ze voeding om 24.00 uur, 03.00 uur en 06.00 uur. Opeens werden ze wakker om 05.45 uur! Helaas de afgelopen twee nachten werd Elize wakker door een poepbroek en had dus ook gelijk honger......dus ja het is hier niet altijd feest. Jouw kindje is nog erg jong om nu al door te slapen, ze hebben die nachtvoeding echt nog nodig met die leeftijd maar je merkt het vanzelf als ze er aan toe zijn want dan gebeurt het ineens
Je doet het prima hoor! Het beste is denk ik om wel regelmatig te voeden overdags (om de circa 3 uur) zodat je niet in de situatie verzeild raakt dat de kleine 's nachts gaat inhalen (omdat het overdags te weinig gedronken heeft). Verder is het nachtritme vergelijkbaar met die van zoonlief in het begin. Hij is gaan doorslapen met 2 maanden oud (van 23.00 tot 07.00 uur). Het komt vanzelf. Je zult zien dat de kleine steeds meer tijd laat tussen de voedingen 's nachts. In ieder geval wel nog even geduld hebben want hij is nog erg jong
Ik vind het eerlijk gezegd onzin advies van je kraam! Zeker in de eerste week is een baby nog erg suf. Houd voor de voedingen 3 of 4 uur aan, maar verder lekker laten slapen hoor! Mijn dochter ging officieel doorslapen na ruim 2 jaar, dus al slaapt mijn zoon af en toe door, dan nog is dat geen enkele garantie voor de toekomst!
Mijn meissie ging ook met 2 maanden doorslapen. Gaat vanzelf. Ritme heb ik niet beinvloed. Overdag sliep ze gewoon als ze daar behoefte aan had. En gaf ik om de eerst 3 en daarna 4 uur voeding (daar maakte ik haar wel voor wakker anders ging mijn "schema" in de war). De nachtvoeding schoof steeds een beetje op van 3:00 uur naar 4:00 uur...4:30 en toen ineens naar 6:30 a 7:00 uur. In het hele begin maakte ik haar wakker voor de nachtvoeding om een standaard tijd. Vanaf dat ze 1 maand oud was wachtte ik 's nachts tot ze zelf kwam. De een is wat eerder dan de ander maar volgens mij mag je er vanaf een maandje of 2 echt op gaan hopen. CB zegt ook dat ze voor die tijd hun nachtvoeding echt nog nodig hebben.
Ik verwacht ook niet dat hij nu al zal doorslapen hoor, wil gewoon een goed ritme voor de kleine hebben. Bedankt voor jullie reacties!
Overdag wakker houden helpt niet om ze 's nachts langer te laten slapen. Hier slaapt ze nog steeds niet door. Vanaf 4 maanden kreeg ze om 19u de laatste voeding en dan kwam ze ergens tussen 4 en 6 uur. Maar vanaf zo'n 6 maanden komt ze weer vaker. Ik maak me er niet te druk meer om, het zal vanzelf wel een keer overgaan.
Hier laat onze kleine man er 's nachts ongeveer 5 uur tussen zitten. Heeeeel af en toe iets langer. Je zou op den duur kunnen proberen om de laatste fles iets groter te maken geloof ik, misschien dat een beetje wil helpen. Het enige wat ik hier doe qua "beinvloeden" is onze kleine man de borst geven voordat we gaan slapen, daar maak ik hem evt. wel voor wakker
Mijn dochtertje is pas met 8 maanden door gaan slapen, ze kwam iedere nacht op de 3 a 4 uur met de BV. Op den duur wel kunnen rekken met een speentje, maar ja wakker was ik dan wel......
Eerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Onze zoon sliep met 6 weken van 23.30 tot 06.00 uur. En overdag kreeg hij op verzoek omdat hij bv kreeg. Succes.
Bedankt!! Ik heb nog wel een vraagje... gister wilde de kleine 's avonds niet slapen na zijn voeding. Hij lag toen lekker bij ons (hij huilde niet ofzo). Hij viel in slaap, ongeveer een half uur voordat hij zijn nieuwe voeding zou moeten krijgen. Moet ik hem dan wakker houden of maken of moet ik hem gewoon naar bed brengen en kijken wat er gebeurt? Ik had gelezen dat sommige kinderen de laatste voeding overslaan... als ik voed op verzoek (wat ik dus eigenlijk wil doen) zou ik hem gewoon moeten laten slapen, toch?
Als je wilt voeden op verzoek, dan hoef jij je kindje dus niet wakker te maken. Hij wordt zelf wakker als hij wilt drinken. Ik vind het ook een raar verhaal dat je je kindje overdag wakker zou moeten houden. Je baby is nog zo jong! Daar is echt nog geen ritme in aan te brengen, dat bepaalt hij zelf. Het enige dat wij doen om het ritme een béétje te beïnvloeden is het 's nachts echt zo donker mogelijk te houden. Ik zet tijdens de voeding alleen m'n wake-up light aan op een lage stand. (Vergelijkbaar met een heel klein schemerlampje). Verder praat ik 's nachts (bijna) niet tegen de kleine tijdens een voeding. Na ongeveer anderhalve week merkte ik dat hij 's nachts na een voeding gelijk terug in slaap viel, terwijl hij overdag meestal wakker blijft.
Als je voed op verzoek en daar niet vanaf wil wijken, dan kun je hem gewoon laten liggen inderdaad. Ik voedde niet volledig op verzoek en maakte hem dus standaard om ongeveer 22.30 a 23.00 uur wakker voor de laatste voeding. Dan was ik er zeker van dat ie 's nachts vervolgens maar 1 keer kwam in plaats van 2 keer. Zoek gewoon je eigen handigheid/ritme Er is niet een goed of een fout en iedere ouder voelt zich weer prettig bij iets anders. Het verschilt ook ontzettend per kind waar hij of zij goed op reageert. Het ene kind vaart het beste bij regelmaat, terwijl het andere kind dat helemaal niet nodig heeft. In het begin is het heel erg zoeken, maar je zult zien dat jullie samen al snel een bepaald ritme vinden die fijn aanvoelt.
Ik voed ook gewoon op verzoek. Maar doordat m'n zoontje nu heel slecht eet (hoop vanavond van de ha te vernemen wat de oorzaak is) maak ik hem tegen 22u even wakker zodat hij nog wat extra op heeft. Hier was het na 4 dagen al slapen van 24u tot 5u. Dat is dan teruggelopen tot 4u aan een stuk slapen en op 5 weken sliep hij een uurtje of 7 's nachts. De eerste weken heb ik er voor gezorgd dat hij overdag niet meer dan 3u tussen z'n voedingen had zodat hij toch al een beetje een dag/nachtritme begon te krijgen. Trouwens, gefeliciteerd met je kindje!
Dank je! We hebben besloten om hem niet wakker te maken. Gister sliep hij in onze armen en toen we naar boven liepen om hem op bed te leggen, werd hij wakker, dus toen konden we hem mooi voeden. Als hij door blijft slapen, maak ik hem niet wakker. Dan zien we wel hoe laat hij komt. We moeten er toch al meerdere keren per nacht uit.
hier sliepen ze direct vanaf het hun geboorte vanaf 23.00 laatste fles tot 5.00 meestal 6.oo in de kraamperiode moesten we ze wakker maken ivm lage suiker spiegeling daarna laten liggen het werd al gauw 7 uur. de ene slaapt eerder door dan de andere,
Hier is de les bij z'n laatste fles dadelijk z'n bedje in. In het begin legde ik hem in z'n box, maar als ik hem dan na een kwartiertje opnam en in z'n bedje legde, begon hij telkens te wenen. Wilde hij nog even drinken. Maar eens dat geweten, legde ik hem dadelijk boven en probleem opgelost
Hier ook nog nachtvoeding hoor, meestal 1. Soms nog een late avondvoeding. Mijn idee is: Je kunt er echt niks aan doen. Fles geven, overdag ophouden, overdag laten slapen, overdag genoeg laten drinken... Kolder. Ze 'doen-het-of-ze-doen-het-niet!' Heel veel succes want zwaar is het wel!! Liefs kiddie. ps. Ik heb het boek lekker slapen zonder huilen, en daar staat in dat een baby die overdag genoeg rust krijgt, s nachts beter slaapt. Dat is denk ik wel waar. Ik maar haar vrijwel nooit wakker overdag, tenzij ze langer als 3uur aan 1 stuk slaapt. (Nu, met 9 maanden. Toen ook, maar dan voor een voeding.)
Hier maakte het niet uit of ik een avondvoeding deed, kwam toch s nachts. Soms zelfs vaker omdat de eerste, diepste slaap verstoord was. Dus ben er mee opgehouden na een maand of 4 denk ik.