Hoi dames,, Ik ben in december voor het laatst ongesteld geweest tot nu geen enkele bloeding gehad.. Ik heb al meerdere testen gedaan die negatief uitkomen.. nu ben ik vorige week naar de huisarts gegaan en ze heeft mij een primolut kuur gegeven van 7 dagen 3x per dag. Woensdag avond heb ik de laatste gehad en in de bijsluiter staat dat je binnen 72 uur na het laatste pilletje een bloeding zou moeten krijgen.. dus vrijdag/zaterdag maar tot op heden nog steeds niks ik maak me echt zorgen nu.. Donderdag zou de huisarts me bellen in het telefonisch spreekuur! Iemand ervaring hier mee??
Ik wil je geen valse hoop geven, maar bij mij kwam de bloeding ook niet na gebruik van Primolut (cyclus van langer dan 50 dgn). Toen bleek ik dus zwanger! Huisarts begreep het ook niet helemaal, heeft de gynaecoloog gebeld erover. De gedachte was dat de hormonen in Primolut juist een 'boost' aan het bevruchte eitje/baarmoeder gegeven hebben.
Je wordt niet persé binnen drie dagen ongesteld, dat is niet een standaard gegeven. Het kan wel tot een week duren. Hier meestal rond dag 5 na het stoppen ongesteld. Kijk het dus nog even aan, er is nog geen reden voor paniek. Succes!