Man wil geen derde kindje

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Kroltke, 27 mrt 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shalom

Shalom Niet meer actief

Die woorden mag je terug nemen. Je kent mij niet en dit is zeker invullen. Je weet niet hoe ik denk of ben omdat je ergens jouw beeld bij hebt gevormd.

Ik wens je succes met je leven en hopelijk een wat meer positieve kijk op dingen.

2. Kroltke

Kroltke Actief lid

18 feb 2025
    111
    18
    18
    Vrouw
    Ik neem die woorden niet terug want ik sta erachter en zeg er niks verkeerds mee.
    jij wel in dit bovenstaande bericht.

En jij mag dit zomaar zeggen? Dat ik me maar moet laten steriliseren? Dat is echt netjes.

Wat ik trouwens wel echt van plan ben want ik ben al ooit door de spiraal heen zwanger geworden dus ik vertrouw het allemaal niet meer. En een abortus lijkt me echt zwaar.

3. Shalom

Shalom Niet meer actief

Je bent goed in invullen, want dat heb ik niet gezegd. Maar als het voor jou zo zwaar overkwam, mijn welgemeende excuses.

Ik geef 100% om de toekomst van mij kinderen dus jouw aanname klopt niet.

4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Prima dat je niet meer voor een 3e wilt gaan he? Ik vind de weg naar die keuze nu opeens alleen nog steeds apart, maar goed…
    Ga je ook niet meer onnodig testen dan? Ik zat namelijk even terug te lezen en zie dat je in febr bent gaan testen. Zonder reden volgens mij en zonder weten van je man dus ook blijkbaar? Aangezien hij al langer geen 3e wilde. Hopelijk ben je er nu dan voor jezelf ook écht uit.

5. Kroltke

Kroltke Actief lid

18 feb 2025
    111
    18
    18
    Vrouw
    #85 Kroltke, 16 apr 2025
    Laatst bewerkt: 16 apr 2025
    Prima.

6. Kroltke

Kroltke Actief lid

18 feb 2025
    111
    18
    18
    Vrouw
    Ja ik was aan de pil maar had die niet helemaal goed geslikt en dacht de eisprong te voelen, dus helemaal onnodig testen was het in februari niet. Vandaar ook dat we nu condooms gebruiken. Sowieso heb ik een rare angst om ineens zonder weten maanden zwanger te zijn ofzo, dus ik heb weleens vaker getest toen ik een spiraal had. Ook omdat ik dus ooit door de spiraal, die nog prima op zijn plek zat en ik pas een jaar had, zwanger ben geworden. Ik vertrouw het niet 100% en het is natuurlijk ook allemaal niet 100% betrouwbaar. + in het verleden heb ik een bbz gehad en toen wist ik in het begin ook niet dat ik zwanger was omdat ik gewoon 4 dagen dik ongesteld was.

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    nee hoor

oudste gaat 1x per jaar op "mannenweekend" met mn man
    vind ie geweldig en daar verandert het aantal kinderen niks aan die weekendjes blijven staan
    ik doe regelmatig met mn oudste dochter filmavond met maskertjes, lekkers op tafel een een
    hier geen problemen qua financieen we kunnen nog dagjes weg en gaan op vakantie
    en sparen nog lekker
    ook sporten ze alle 3 dus het is druk maar minder 1 op1 tijd ? nee bij ons niet
    het is maar net hoe je er zelf in staat en plant

Neuzeke en Zxcvb vinden dit leuk.
  8. Kroltke

Kroltke Actief lid

18 feb 2025
    111
    18
    18
    Vrouw
    Ja dat is wat ik zeg, nu is alles nog best goedkoop voor kleinere kinderen. Maar de plannen die ik heb om mijn kinderen te helpen financieel als ze ouder zijn zijn zeker niet goedkoop. En 1 kind extra is dan echt wel uiteindelijk tonnen meer. Sowieso is 1 kind tot de 18 jaar opvoeden in totaal al echt veeel geld. En ik wil dan liever 2 kinderen hebben en ze super vaak zien omdat ik maar 2 dagen werk, dan 4 of 5 dagen werken en mijn kinderen amper zien. Daarvoor zet ik geen kinderen op de wereld, om ze door anderen op te laten voeden. Als ik 40 uur moest werken dan had ik geen kinderen "genomen". En tja 1 keer per jaar op mannenweekend, super leuk dat hij dat doet, maar ik wil toch minstens 1 keer per maand iets doen met beide kinderen apart, 1 keer per jaar zou ik te weinig vinden.

9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Tonnen? Mag ik vragen wat je dan van plan bent? Een huis kopen voor allebei?
    Ik ben er juist van dat ze zelf ook leren met geld om te gaan, dus ook dat je daar voor moet werken.

Hier overigens meer kinderen en elke dag thuis, dus ik zie ze dan nog meer dan dat jij je 2 kinderen ziet. Hoe meer je werkt, hoe minder je ze ziet inderdaad.

Zxcvb vindt dit leuk.
  10. Kroltke

Kroltke Actief lid

18 feb 2025
    111
    18
    18
    Vrouw
    #90 Kroltke, 17 apr 2025
    Laatst bewerkt: 17 apr 2025
    Ehm je bent volgens het nibud al meer dan een ton kwijt voordat ze 18 jaar zijn, dus zoveel hoef je helaas niet te doen om tonnen uit te geven aan je kinderen, dat gaat vanzelf. En we sparen elke maand op beide spaarrekeningen. En helaas, tegenwoordig koop je voor een paar ton echt geen huis meer hoor. :roflmao: dusja meehelpen om een deel mee te kunnen betalen zou ik wel willen.

Volgens het Nibud kost een kind gemiddeld tot zijn achttiende maar liefst 137.430 euro.

En natuurlijk ga ik ze ook leren om met geld om te gaan en zelf geld te verdienen. Maar je mag tegenwoordig wel een ton inleggen wil je (alleen) een huis kunnen kopen. Geen idee hoe dat er over 30 jaar uitziet, maar als mijn kind pas kan gaan sparen na zijn studie, dan is hij en zij misschien 40 voordat hij en zij een huis kunnen kopen als ze het zelf willen sparen.

Ik heb bij een vriendin gezien, die 7 broers en zussen had, dat de ouders ze zo snel mogelijk uit huis wilden hebben ivm de kosten. Kinderbijslag valt weg, ziektekosten komen erbij + de rest. Het liefst als ze 18 waren het huis uit. Met 0 euro of wat spaargeld, maar niet veel. Daar stonden ze dan, met niks, ik vond dat echt zielig. Dan zet je toch niet zoveel kinderen op de wereld als je het niet kan betalen en ze niet kan helpen.

En ja klopt je ziet je kinderen meer, maar ik heb met mijn 2 dagen werken en 2 kinderen meer tijd en aandacht per kind, ideaal. + ik zou echt niet 7 dagen thuis willen zitten (wat financieel wel zeker mogelijk is) maar dan voel ik me echt nutteloos. En ik vind het voor mijn kinderen ook meerwaarde hebben om naar de opvang te gaan, daar leren ze veel meer dan thuis en ze vinden het allebei super daar. Ik denk dat de overgang ook super groot is als ik ze 4 jaar thuis hou en ze dan ineens 5 dagen vollebak naar school moeten gaan.

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.995
    113
    Dat puberen begint wel heeeeel vroeg dan :|

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Jij hebt het meteen over het andere uiterste met jouw vriendin. Want dat is echt niet de standaard. Wel heel sneu voor je vriendin.

Hier ook 7 kinderen en hun bankrekening staat met 18 jaar echt niet op 0. Ze hebben vanaf 15 jaar een bijbaantje waar ze lekker mee verdienen. En dus sparen.

Jij vind uitjes en vakanties erg belangrijk. En dat mag ook. We hoeven niet allemaal hetzelfde te willen en te denken. Zou knap saai worden :D
    Wij vinden vakanties en uitjes een stuk minder belangrijk. We gaan elk jaar wel op vakantie, maar beslist niet meerdere keren per jaar. Dat is voor ons geen must.
    Allerlei 1 op 1 uitstapjes? Nee ook niet. Samen naar de supermarkt is ook 1 op 1.
    Voor ons is aandacht hebben voor je kind belangrijk en dat kan ook gewoon thuis of met iets eenvoudigs.

Maar ach wat maakt het ook uit. We hebben een totaal andere kijk op het leven. Eens zullen we het nooit worden en dat hoeft ook absoluut niet.
    Jij bent gelukkig met jullie 2 kinderen en wij met onze 7 kinderen. :thumup:

Bloempjelief vindt dit leuk.
  13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    En waar staat dat wij verder niks doen behalve een mannenweekend ?
    Ik gaf dat als voorbeeld :rolleyes:
    En tja dat jij alles voor je kids gaat regen als ze ouder zijn ik vind het veel belangrijker dat ze dat zelf gaan leren of je het nu wel of niet kan missen

Sado en Zxcvb vinden dit leuk.
  14. Kroltke

Kroltke Actief lid

18 feb 2025
    111
    18
    18
    Vrouw
    Zelf leren sowieso. En wie heeft gezegd dat ik alles ga regelen voor ze. :roflmao: helpen en ze niet aan hun lot overlaten, dat is totaal wat anders. Ze een zo goed mogelijk begin van hun volwassen leven geven. En ze niet al met 0-1 achterstaan want dat halen ze nooit meer in, of ze moeten een dikke baan hebben maar dan nog.

15. Kroltke

Kroltke Actief lid

18 feb 2025
    111
    18
    18
    Vrouw
    Tja ik had met mijn 13de ook een bijbaantje, maar daar kon ik echt niet mee sparen hoor. Op die leeftijd (ook je 15e zoals jij benoemd) verdien je geen drol. En ik neem aan dat je kinderen ook nog lol willen maken in hun pubertijd ipv dat geld sparen?

Aandacht voor je kind kan je ook zeker thuis hebben. Ik heb niet gezegd dat dat niet kan. Maar ik vond ervaringen buiten de deur en wereldervaring opdoen belangrijk voor mijn kinderen. Dat zijn de mooiste herinneringen die ik heb van mijn kindertijd en jeugd.

Nee eens zullen we het inderdaad nooit worden, want ik kan me niet voorstellen dat je überhaupt 7 kinderen wilt. Voor de kinderen en hun toekomst zelf niet het beste in mijn ogen en laat staan voor de wereld en milieu. Maar dat is een andere discussie.

We hoeven het ook niet eens te worden, dit topic ging over mijn gevoelens en twijfels. Dus wat maakt het uit wat een ander vindt. Niks eigenlijk. Niet lullig bedoelt hé, maar je begrijpt wat ik bedoel denk ik. Het ging mij over een 3de of niet.

Zxcvb vindt dit leuk.
  16. Kroltke

Kroltke Actief lid

18 feb 2025
    111
    18
    18
    Vrouw
    Maar ik hou dit topic en misschien ook dit forum voor gezien. We krijgen nu alleen maar discussies die nergens opslaan want iedereen heeft een andere mening.

Bedankt allemaal voor het reageren en me helpen met de juiste keuze te maken: dus mooi bij 2 kindjes houden. Een jongen en een meisje, meer keuze is er niet dus ik ben dolgelukkig met mijn 2 gezonde kinderen.

17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het idd beter is dat je het bij deze 2 kindjes houdt. Duidelijker kan volgens mij niet en het zou eigenlijk ook gewoon een beetje zielig zijn als er een 3e zou komen. Fijn dat je hier voor je zelf ook zo snel achter bent gekomen, want dat scheelt je een hoop twijfels :)

Anna009 vindt dit leuk.
  18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Tja jij hebt het toch zelf over tonnen per kind
    Dat vind ik echt belachelijk
    Ik denk ook dat dat het voor jou verstandig is om niet nog een kind op de wereld te zetten

19. Kroltke

Kroltke Actief lid

18 feb 2025
    111
    18
    18
    Vrouw
    Het zou zeker niet zielig zijn als er een 3de zou komen, wat een belachelijke opmerking. Ik ben een super goede moeder als zeg ik het zelf, die heel erg rekening houdt met de toekomst van haar kindjes en er niet zomaar op los fokt.

20. Kroltke

Kroltke Actief lid

18 feb 2025
    111
    18
    18
    Vrouw
    Jouw kind kost ook meer dan 1 ton tot zijn of haar 18e, dus zo gek is het niet om over tonnen te praten. Kinderen zijn duuuuur. Daarom snap ik niet dat sommigen onveilig neuken als konijnen en erop los fokken als kippen zonder kop. Elk kind erbij is weer een slechtere toekomst voor de andere kinderen. Dat vind ik pas zielig. :cry: maar die gezinnen met meer dan 4 kinderen willen óf een kind van het geslacht dat ze nog niet hebben óf ze zijn gewoon verslaafd aan zwanger zijn en alle aandacht.

Zo nu ga ik weg van dit forum, want zwangerschapspagina heb ik niet meer nodig hoop ik. Nee sowieso niet, als ik perongeluk zwanger zou worden wordt het sowieso abortus.

Deel Deze Pagina